פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
6/4/2022 3:21

מה ההבדל בין יחסי ציבור לפרסום?



האמת היא שאין אמת מוחלטת, ולכל כלי שיווקי יש את היתרונות ואת החסרונות שלו. בתמהיל השיווק חשוב לשלב בין הכלים השונים, במינון חכם – כדי לגשת אל קהלי היעד בצורה המיטבית.


התמורה לחשיפה


כדי לקבל את החשיפה של העסק בעיתון, בטלוויזיה, ברדיו באתר באמצעות פרסומת, אנחנו צריכים להשקיע כסף ברכישת המודעה. ככל שנשקיע יותר – נקבל יותר. יותר שטח, יותר זמן אוויר וכיוצא בזאת.


ביחסי ציבור אנחנו “משלמים” על החשיפה בכלי התקשורת באמצעות מאמצים. יחסי ציבור הם פעולה של שידול. יועץ התקשורת מציע סיפור לעיתונאי, שמחליט האם לפרסם אותו או לא. החשיפה שלנו תגיע כאשר משרד יחסי ציבור יודע למצוא סיפור, לעצב אותו בצורה שמתאימה למערכת החדשות ולהגיש אותו בצורה שהעיתונאית תרצה לפרסם.


ההחזר על ההשקעה


בפרסום נקבל בחזרה בין 80 אגורות ל-60 אגורות על כל שקל שהשקענו. לאן הולכים 20-40 אחוז מההשקעה שלנו? למשרד הפרסום, שצריך לשלם לנשות ולאנשי המקצוע – האסטרטגים, הפלנרים, הקריאייטיב, הקופי, המעצבים ועוד. אה, וגם לעמלה על ביצוע העסקה מול גוף התקשורת.


ביחסי ציבור ההחזר על ההשקעה יכול להיות נמוך או גבוה אסטרונומי. והכל תלוי בטיב המשרד שנותן לך את השירות, ולפעמים משתנה מחודש לחודש. את ההחזר על ההשקעה מודדים באמצעות כלים שקיימים, למשל, בחברת “יפעת מידע תקשורת”, ובודקים כמה שווה הכתבה שקיבלנו בעיתון אם היא היתה מפורסמת כמודעה. ידיעה קטנה בידיעות אחרונות יכולה לעלות כמו ריטיינר של חודש שלם למשרד יח”צ. לכן, קל מאוד לעמוד על יחס של 100 אגורות על כל שקל.


יותר מזה, ביחסי ציבור כמות החשיפות התקשורתיות לעסק שלך יכולה להגיע למספרים מרשימים. מה שיגרום לכך שעל כל שקל, תקבל בחזרה 5 שקלים או אפילו 15 שקלים.


אורך חיי הפרסום


בפרסום, מודעה משודרת או מודפסת כל עוד משלמים לגוף המפרסם.


ביחסי ציבור הסיפור נשאר בחיים כל עוד הוא מעניין. אם איש המקצוע שלכם יצר סיפור מעניין, יש מצב בו הוא יפרח ויהפוך לעצמאית לחלוטין וימשיך לחיות שלא בתלוי אליכם. למשל, בהצפה של סוגיה ציבורית חשובה.


איך הצרכן תופס את הפרסום?


כשצופה בטלוויזיה רואה פרסומת, ברור לו שמדובר בפרסום מטעם מישהו. שיש שם אינטרס לקדם רעיון או מוצר, והקידום נעשה בתשלום. לכן הצרכן ספקן ביחס לדברים המוצגים בפרסומת.


כשצופה בטלוויזיה רואה כתבה חדשותית הוא יודע שהעיתונאי עובד עבורו. העיתונאי מקבל את משכורות ממערכת החדשות, ולא מחברה שמפרסמת מוצרים. לכן העיתונאי עצמאי ויכול לבקר או להלל, והכל כשטובת הציבור היא זו שעומדת לנגד עיניו. לכן, הצופה מקנה אמינות לכתבה העיתונאית, שמיוצרת באמצעות יחסי הציבור.


*** חברת יחסי הציבור, גלאי תקשורת היא זרוע יחסי הציבור של קבוצת התקשורת Baysberg Team המפעילה מספר חברות בתחום התקשורת השיווקית המשולבת. חברות הקבוצה פועלות בסנרגיה ומעניקות ללקוחות הקבוצה פתרונות לכלל הצרכים התקשורתיים והשיווקיים כולל אסטרטגיה שיווקית, ניהול משברים, תקשורת התקפית, מיתוג מעסיק, רשתות חברתיות ועוד



האמור בכתבה כולל תוכן ומידע מסחרי/שיווקי , ומערכת מקור ראשון אינה אחראית למהימנותו. פרסום התכנים והמידע המסחרי בכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה מצד מערכת מקור ראשון לרכוש ו/או להשתמש בשירותים או המוצרים בכתבה.

The post מה ההבדל בין יחסי ציבור לפרסום? appeared first on מקור ראשון.


אל המאמר המלא | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/49 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: