פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד

בלוג עדכונים: מקור ראשון

מקור ראשון - חושבים אחרת | אל האתר | הזנה
עדכון: 15-4-2024 11:01:06 (עדכון)
| דירוג: 3/778 ( 5 4 3 2 1 )

14/5/2020 10:18 "בחוקותי תלכו": מה בין תוכחה לספר הכהנים?

בפרשת בחוקותיי אנו נפגשים עם פרשיית הברכות והקללות: "אם בחוקותיי תלכו ואת מצוותיי תשמרו ועשיתם אתם… ואם לא תשמעו לי ולא תעשו את כל המצות האלה". מיקומה של פרשה זו בחמשת חומשי התורה – תמוה, שהרי עניינו של ספר ויקרא אינו לעסוק במצוות ושכרן, אלא במשכן ובקורבנותיו. לא בכדי כינו חז"ל ספר זה בשם "תורת כהנים". אולם פרשות בהר ובחוקותי – לכאורה אינן קשורות לכל העניין. נראה לומר שפרשת בהר, העוסקת בעיקר בענייני שמיטה ויובל – היא מעין הקדמה לפרשת התוכחה, התולה את עונש הגלות באי-קיום השמיטה: "אז תרצה הארץ את שבתתיה כל ימי השמה ואתם בארץ איביכם, אז תשבת הארץ והרצת את שבתתיה". אולם מה מקומה בכלל של פרשת התוכחה לכאן? לכאורה היה נכון יותר למקם אותה בסמוך למתן תורה – בספר שמות, או כהכנה לכניסה לארץ – בספר דברים (כמו פרשת כי-תבוא)!


מתוך הקדמת הרמב"ן לספר ויקרא עולה שספר 'תורת כהנים' אינו עוסק בקרבנות דווקא. הרמב"ן מבאר שאחרי ספר שמות – שהסתיים בהשראת השכינה בישראל, מגיע ספר ויקרא – שעניינו לבאר כיצד לשמור על השראת השכינה. זו היא בעצם מטרת עבודת המשכן – הקרבנות הקבועים, הקורבנות שמביא החוטא או הטמא, אופן ההטהרות של היחיד, איסור עבודת המשכן בטומאהוכו'. מבט זה מאיר באור אחר לגמרי את פרשת בחוקותי; פרשה זו אינה עוסקת כלל בשכר ועונש, אלא בתנאים להשראת השכינה – "אם בחוקותי תלכו… ונתתי משכני בתוככם".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... ock_744201979-750x498.jpg 750w" sizes="(max-width: 1000px) 100vw, 1000px" />
צילום: שאטרסטוק

מה משמעות הדבר? הרמב"ן על הפסוק "והשבתי חיה רעה מן הארץ" מרחיב לבאר: "כי תהיה ארץ ישראל בעת קיום המצות, כאשר היה העולם מתחילתו קודם חטאו של אדם הראשון – אין חיה ורמש ממית אדם". הפרשה אינה מדברת על שכר גרידא, אלא היא מתארת איך נראה עולם שיש בו השראת שכינה. הרמב"ן מדגיש שהברכות בפרשה שונות מכל הברכות האחרות בתורה: "והנה הברכות האלה כפי פשוטן, עם היותן רבות כלליות בענין המטר השובע והשלום ופריה ורביה – אינן כמו הברכות שברך כבר… אבל (= אלא) אלו הברכות שבפרשה הזאת – הן כלליות בעם, והן בהיות כל עמנו כלם צדיקים… וכן "והתהלכתי בתוככם" – רמז למידה שקראו רבותינו 'שכינה', מן "ונתתי משכני בתוככם", ואומרים: "שכינה שורה בישראל"… ואין בתורה ברכות שלמות כאלה, שהם דברי הברית והתנאים אשר בין הקב"ה ובינינו". התיאור המובא בפרשה אינו 'שכר' במובן הפשוט, אלא תיאור של מציאות של עם ששורה בו השכינה!


באופן דומה, הקללות המתוארות – אינן באות כאזהרה על 'עונש' אפשרי, אלא כתיאור מצב של מציאות ללא השראת שכינה. במצב כזה המציאות מקדירה פניה, וקיומו של עם ישראל הולך ומתפורר, עד הגיעו לגלות. תיאור הפסוקים אינו עוסק בעונש, אלא בפיספוס. הפיספוס של תיקון עולם – זה קלקול עולם, הפיספוס של השראת שכינה – זו גלות השכינה.


כל ספר ויקרא דיבר על הדרך לקיים קדושה, טהרה והשראת שכינה בישראל. אבל הנושא האמיתי הוא לא הפרקטיקה של תפעול המשכן, אלא השראת שכינה, שכאשר היא מופיעה בעוצמתה – יש בכוחה לתקן את העולם, להחזיר אותו למצבו כמו בעת שנברא!"ונתתי משכני בתוככם" זה להרחיב את השראת השכינה ממקום המשכן לכל העולם כולו, לכל החיים כולם.


פרשת בחוקותי – זה הסיום של ספר תורת כהנים, ספר השראת השכינה. זה לא סיום נמוך. לא התוצאה המעשית של החורבן היא העיקר, זהו רקסממן להבין את הפיספוס של אי-השראת השכינה. ומאידך, אנו רואים עד היכן השראת יכולה להביא את האדם והעולם. הגדיל לתאר זאת רש"י, בדרכו הקצרה והעמוקה. על הפסוק "והתהלכתי בתוככם"מביא רש"י את דברי חז"ל: "אטייל עמכם בגן עדן כאחד מכם, ולא תהיו מזדעזעים ממני; יכול לא תיראו ממני, תלמוד לומר:"והייתי לכם לאלקים".הקב"ה מטייל איתנו. לא 'אטייל עמכם בגן-עדן' אחרי מאה ועשרים, אלא כאן, בעולם הזה! "אם בחוקותי תלכו".


הכותב הוא רב בבית המדרש של המרכז האקדמי לב


The post "בחוקותי תלכו": מה בין תוכחה לספר הכהנים? appeared first on מקור ראשון.


Elchanan Speiser | | 8 חשיפות | 3/190
מקור ראשון | תגובות (0) | למעלה : למטה

14/5/2020 11:26 תחת מגבלות כבדות: מערכת החינוך תחזור לשגרה ביום ראשון

בחשש לא מועט, ביום ראשון יחזרו כלל תלמידי מערכת החינוך בישראל לכיתות הלימוד לשגרת לימודים רגילה וללא מגבלות במספר הילדים בכל כיתה. לאחר שיחות רבות בין מנכ"לי משרדי ראש הממשלה, החינוך והבריאות סביב מתווה מקובל להחזרת התלמידים לבתי הספר ולגנים. זאת בהבנה כי ללא המהלך יתקשה המשק לשוב לשגרת העבודה. בכיר במשרד הבריאות הסביר לנו כי הם עומדים מאחורי המתווה ותומכים בו, בתקווה שבמוסדות החינוך יעשו את המרב בהקפדה על הכללים כדי למנוע התפרצות מחודשת של המגפה. באזורים שנחשבו בעבר או נחשבים כעת למוקדי התפרצות לא ישובו בשלב זה למתכונת לימודים רגילה, וההחלטה לגביהם תתקבל לקראת 1 ביוני.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– צפו: איך תראה מערכת החינוך בעוד עשור?

– סיכום עונה בכנרת: "השנה זכינו שגם עקומת המפלס השתטחה"

– גל שני ורופאים מותשים: מה מצפה לשר הבריאות החדש


החזרה ללימודים בשבוע הבא תהיה במתכונת מלאה אך תחת מגבלות והתאמות. המורים ואנשי ההנהלה במוסדות החינוך ייקראו להקפיד על היגיינה, אשר תכלול שטיפת ידיים בסבון ומים, הפרדה בשירותים וכיוצא בזה. כל תלמיד יציג הצהרת בריאות בכניסה לבית הספר, ויודיע שאין לו חום או תסמיני מחלה. התלמידים יידרשו להקפיד על חבישת מסכה בשטחים הפתוחים במהלך ההפסקות. כיתות ד' ומעלה יחבשו מסכות גם בשיעור. בהפסקות האוכל יישמר מרחק של שני מטרים בין תלמיד לתלמיד והכיתות יצאו להפסקה באופן מדורג.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 05/AFP_1QY7XP-750x526.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
בית ספר בפרדס חנה שפעול לפי הנחיות משרד הבריאות. צילום: AFP

במסגרות חינוך שתתגלה בהן תחלואה ייסגר המוסד בהתאם לסדר הפעולות שיקבע משרד הבריאות. במשרד החינוך יוקם צוות מצומצם לקביעת מתווה להיערכות מערכת החינוך לגל תחלואה נוסף.


היבטים אחרים של החזרה לשגרה: שר הפנים אריה דרעי הודיע הערב (ה') כי חופי הרחצה ייפתחו ביום רביעי הבא לאחר שיוכשרו לרחצה ובילוי בהתאם להנחיות. המבקרים יידרשו לעטות מסכות ולהקפיד על מרחק של שני מטרים בין מתרחץ למתרחץ או בין משפחה למשפחה. נופשים יוכלו לרבוץ על החוף בקבוצה של לא יותר משישה בני אדם. המלתחות והמקלחות במבנים סגורים לא ייפתחו לקהל, אך יופעלו מקלחות בשטח פתוח. מפעילי החופים יידרשו לחטא את השירותים בכל שעה. ברשות הכנרת, המפעילה 15 חופי רחצה מוכרזים מסביב לימה, מתכוונים לנטר את מספר כלי הרכב שיורשו להיכנס לחופים כדי להימנע מעומס רוחצים. תתאפשר בכנרת גם לינת אוהלים לפי כללי הריחוק החברתי.


The post תחת מגבלות כבדות: מערכת החינוך תחזור לשגרה ביום ראשון appeared first on מקור ראשון.


danab | | 8 חשיפות | 2/188
מקור ראשון | תגובות (0) | למעלה : למטה

14/5/2020 11:34 השבעת הממשלה נדחתה בגלל תסיסה בסיעת הליכוד

במשכן הכנסת כבר נערכו אתמול ליום חג – השבעת הממשלה החדשה, לאחר שנה וחצי של מערכות בחירות, חמש שנים בדיוק לאחר השבעת הממשלה הקודמת. אלא שהעניינים הסתבכו במהרה.


סבב המינויים בליכוד, שהיה אמור להגיע לסיומו לקראת סוף הערב, נתקע – תחילה בשל סירובו של הרב רפי פרץ (הבית היהודי) לוותר על תיק ירושלים שהוצע לו, ולאחר מכן בשל התקוממות חברי הכנסת בליכוד על המינויים שלא הגיעו.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– תחת מגבלות כבדות: מערכת החינוך תחזור לשגרה ביום ראשון

– מרצים ישראלים נגד הממונה על אנטישמיות בגרמניה

– הציונות הדתית הקטנה שנתניהו אהב כבר לא קיימת


תחילה היה זה אבי דיכטר, שנפגע משום שלא קיבל זימון לשיחת מינוי. "זלזול כזה אינו רק כלפיי, אלא הוא יריקה בפניהם של 130 אלף מתפקדי ליכוד שבחרו בי בעשירייה הראשונה בליכוד", אמר דיכטר. צחי הנגבי הודיע בעקבותיו שיחרים את ההצבעה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "דקות לפני הצגת הממשלה, עדיין לא זומנתי לשיחה בעניין הממשלה החדשה. אני מניח שלא זקוקים לי הערב בכנסת". חוסר שביעות רצון הביעו גם השרים שנתניהו זימן אליו לפגישות היום, כמו השרה גילה גמליאל שקיבלה הצעה לתיק חדש – "השרה לענייני השכלה גבוהה".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 200514_201408-750x563.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
הכיסאות הערוכים בטרקלין שאגאל בכנסת, אתמול, לקראת הרמת הכוסית המסורתית לרגל הקמת הממשלה. צילום: שירית אביטן כהן

באופן מוזר, נתניהו משך אתמול את ההצעה לתיק לענייני ירושלים שהניח לפתחה של ציפי חוטובלי, וגם השר זאב אלקין לא קיבל הודעת מינוי מנתניהו. בשל היעדרו של כל משא ומתן עם ימינה, ציפו שרי הליכוד הסרוגים שנתניהו יביע את הערכתו לציונות הדתית דרכם – אך זה לא קרה. וכך נולדה שכבת מאוכזבים רחבה בליכוד, נוכח התיקים הקטנים שנותרו והמשרדים שעוד לא נולדו. נתניהו לא הצליח להשלים את סבב המינויים, ולפיכך ביקש לדחות את ההשבעה ליום ראשון.


השר יריב לוין עזב אתמול את בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בשלב מוקדם של ההליכים, ונתניהו נותר להשלים את סבב המינויים בעצמו. ללא יועצים פוליטיים סביבו הפכה המלאכה למסורבלת, ונוצרה דינמיקה של חוסר שביעות רצון. אחד הפתרונות היצירתיים שהעלה נתניהו היה חידוש המו"מ מול ימינה: ככל שיש פחות שרים לחלק בבית – שכבת המינויים קטנה ובהתאם גם שכבת המאוכזבים שכבר אין להם למה לצפות.


יו"ר כחול לבן בני גנץ הסכים לבקשת נתניהו, אולם בשל החשדנות הרבה משך מיד את מכתב ההתפטרות שלו מתפקיד יו"ר הכנסת. בזמן שהוועדה המסדרת בכנסת אישרה את הדחייה אמר מיקי זוהר, יו"ר הקואליציה המיועד, ש"ראש הממשלה משוחח עם חברי הליכוד בשעות אלו, יש לנו סיעה גדולה מאוד והוא מחויב לשבת ולדבר עם האנשים. ראש הממשלה מנסה לרבע את המעגל. זה תהליך. אני מצהיר פה בצורה ברורה – הזמן נועד כדי לדבר עם האנשים בצורה יפה".


בד בבד עם המהומה בליכוד הצליח אמש בני גנץ להשלים את סבב המינויים בכחול לבן. אשכנזי יקבל את תיק החוץ, ניסנקורן את המשפטים, ומיכאל ביטון מיועד לתפקיד שר במשרד הביטחון. עומר ינקלביץ' תהיה שרת התפוצות, אורית פרקש־הכהן תהיה השרה לעניינים אסטרטגיים, חילי טרופר ימונה לשר התרבות, פנינה תמנו־שטה לשרת העלייה, מירב כהן לשרה לשוויון חברתי, יזהר שי לשר המדע והחלל ואסף זמיר לשר התיירות. יועז הנדל מיועד לתפקיד שר התקשורת. גם המינויים בכחול לבן התעכבו עד לשעות הערב בשל קשיים פנימיים.


בליכוד מונו נכון לליל אמש השר יריב לוין ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין לשר הבריאות ויואב קיש לסגנו, אוחנה לשר לביטחון הפנים וגדי יברקן לסגן שר במשרד, ישראל כ"ץ לשר האוצר, מירי רגב לתחבורה ולחוץ לסירוגין, ואופיר אקוניס לשר לשיתוף פעולה אזורי. עוד מונה השר דרעי להמשיך לעמוד בראש משרד הפנים ומשרד הנגב והגליל, והרב יעקב אביטן מאשקלון מונה לשר הדתות. ליצמן יכהן כשר השיכון.הכיסאות הערוכים בטרקלין שאגאל בכנסת, אתמול, לקראת הרמת הכוסית המסורתית לרגל הקמת הממשלה


The post השבעת הממשלה נדחתה בגלל תסיסה בסיעת הליכוד appeared first on מקור ראשון.


danab | | 12 חשיפות | 2/232
מקור ראשון | תגובות (0) | למעלה : למטה

14/5/2020 23:39 לקראת פתיחת בתי הכנסת: מדחום "כשר" לשימוש בשבת

אין כמעט מקום ציבורי שאפשר להיכנס אליו בלי בדיקת חום ממרחק, במדחום אינפרה אדום. אך שומרי השבת אינם יכולים להשתמש במכשיר בשבתות, בגלל חילול השבת. האם הדבר עלול לגרום לעיכוב בחזרה לבתי הכנסת בשבתות?

במכון "צומת" מצאו פתרון – ולא רק לבתי הכנסת, אלא גם למקומות שבהם האיום גדול יותר, כגון בתי חולים, בתי אבות או בסיסי צה"ל, שיבקשו לשמור על השבת אך גם על הבריאות. במכון פיתחו מדחום אינפרה אדום של חברת Pangea שמותקן עליו "פיקוד שבת" שחוסך חילול שבת של ממש.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– מנייני הקורונה הם הזדמנות לשלב בין נוסחי התפילה השונים

– תחת מגבלות כבדות: מערכת החינוך תחזור לשגרה ביום ראשון

– מדיניות ההפחדה מפני הקורונה הוכיחה את עצמה


"יש דרישה של משרד הבריאות מבתי החולים ומבתי האבות לבדוק במדחום את האנשים המגיעים למקום", מסביר ראש מכון צומת הרב מנחם פרל. "גם בתי הכנסת, שאולי היו אחת המדגרות הגדולות של נגיף הקורונה, טרם נפתחו, ואין ספק שתנאי הפתיחה שלהם יהיו חמורים מאוד. ייתכן שבדיקת חום תהיה רכיב הכרחי".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... /05/IMG_15401-750x563.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
המדחום האוטומטי. צילום: מכון צומת

כמו רבים ממוצרי מכון צומת שלהם מנגנון "פיקוד שבת", המדחום מצויד במכשיר אוטומטי, "בכל ארבע־חמש שניות המכשיר מודד חום, בין שיש מולו מישהו ובין שלא", הוא מסביר. "התוצאה מופיעה על מסך LCD בגב המכשיר – שמבחינת 'שמירת שבת כהלכתה' אינו אסור בשבת באופן חד־משמעי".


בגלל הבדיקה האוטומטית, נוכחותו של אדם מול המכשיר תגרום רק ל"שינוי הספרות על צג המדחום: במקום שיופיעו הספרות 00.0 יופיעו הספרות 36.2 וכדומה. למרבית הפוסקים הדבר מותר לכתחילה בשבת. קירוב המצח של האדם אל המכשיר גורם לשינוי זרם חשמלי".


המחיר לא זול – 795 שקלים – והמדחום אינו מיועד לשימוש ביתי, אלא למוסדות, בתי כנסת וגופים גדולים. בכותל המערבי בחנו את אפשרות השימוש במוצר, אומר פרל, אך לבסוף נסוגו מחשש שהציבור החרדי יתנגד לשימוש כזה. "ברור שאי אפשר לבלום כניסת חולי קורונה לגמרי כך, כי חום הוא אינו התסמין היחיד, אבל אין ספק שזה יכול לסייע בצורה כלשהי.

"אסור להגיע למצב שבתי הכנסת הם הגופים האחרונים שייפתחו, ופתרונות כאלה יכולים לסייע לשכנע את משרד הבריאות שאנחנו יכולים לפתוח את בתי הכנסת, ולהתנהל בצורה אחראית".


The post לקראת פתיחת בתי הכנסת: מדחום "כשר" לשימוש בשבת appeared first on מקור ראשון.


Rina Nakonechny | | 8 חשיפות | 3/225
מקור ראשון | תגובות (0) | למעלה : למטה

27/5/2020 2:19 "הריקוד האחרון" מערער את ההגמוניה של שידורי הספורט

סדרת הספורט הדוקומנטרית "הריקוד האחרון" זכתה להצלחה אדירה מהרגע שעלתה לאוויר. הסדרה מתארת את הקריירה של שחקן הכדורסל מייקל ג'ורדן וכבר הפכה לאירוע מדיה גלובלי שמאפיין ברוב המקרים רק שידורי ספורט חיים של אירועי שיא. ההצלחה הגיע משילוב של כמה גורמים יחד – שחקן כדורסל עם איכויות אישיות ויכולות מקצועיות יוצאות דופן, תמיכה של מערכות שיווק משומנות ומלוטשות, חלון הזמנים בו כוכבו זרח – סוף שנות ה-90 של  המאה הקודמת, עם פריחתו של עידן המסחור והגלובליזציה של התקשורת; וכמעטפת לכל אלה, מועד שידור התכנית, בזמן שאירועי הספורט החיים עצרו מלכת בשל התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם. אף שהייתה מיועדת לשידור בחודשי הקיץ (יוני 2020), הוחלט להקדים את שידורי הסדרה והיא עלתה לאוויר ב-19 באפריל 2020, ממש בעיצומה של מגפת הקורונה העולמי.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– "הדרך שבה מתנהל ענף הכדורסל גורמת לאיבוד הזהות שלנו"


– "החורף יהיה שונה לחלוטין ממה שחווינו"

– "כי מציון תצא תורה, אבל גם מצפון אמריקה"


הריקוד האחרון מתעדת את עונת המשחקים האחרונה של שחקן הכדורסל מייקל ג'ורדן במדי השיקאגו בולס (1997-1998) במאבקה על תואר האליפות השישית והאחרונה של הקבוצה. בעזרת עונת המשחקים הזו הבמאי ג'ייסון הייר שזר את תתי הסיפורים שמרכיבים תמונה גדולה הרבה יותר. התכנית מלווה את ג'ורדן משנותיו הראשונות כשחקן צעיר ומשרטטת פרופיל ברור של אדם מיוחד מאוד, שזכה למעמד מיוחד בקרב יריביו ובאופן שסוקר על ידי התקשורת בהערצה עיוורת.


צילום: AP
מייקל ג'ורדן. צילום: AP

הסדרה אמנם לא מציגה הרבה פרטים חדשים על השחקן ולא על הקבוצה והליגה, בטח למי שחי ועקב אחר הכדורסל בשנים אלו. אך באמצעות מאות שעות הקלטה וראיונות רבים, היא מצליחה לשזור ולהבליט, באופן רגיש, את הסיפורים הגדולים והשותפים המרכזיים של ג'ורדן לקריירה המרשימה. האופי האולטרא תחרותי של השחקן, שגם גרר אותו לעיתים למקומות בעייתיים, הוא ללא ספק המרכיב הבולט בתמונה שמבקש הבמאי לצייר. חשוב בהקשר הזה לציין שחומרי הגלם המתינו כשני עשורים עד לאישורו של ג'ורדן, ורק במרץ 2018 הפקת התכנית החלה. סביר להניח כי מה שהשחקן לא רצה שייחשף, נותר מחוץ לתכנית. אך יחד עם זאת, לא מדובר במופע יחסי ציבור כלל ועיקר. התכנית מציגה גם צדדים פחות זוהרים באישיותו והתנהלותו של הכוכב, ובראשם הנטייה להימורים.


הסדרה מצליחה לחשוף ולעניין גם אוכלוסיות שונות שלא זכו לראות את ג'ורדן משחק. העריכה המרשימה נעשתה באופן מדויק, כך שגם מי שלא חי בתקופה הזאת או שאינו אוהד ספורט, קיבל מושג והצצה לאירועי הרקע שהובילו לכל אחד מהסיפורים. נדמה שזהו אחד המהלכים החשובים של הסדרה, שהצליחה להוציא את הסיפורים על הקבוצה וכוכביה מגבולות הנוסטלגיה. במובן מסוים לא מדובר בסדרת כדורסל אלא בשיעור לחיים. על נחישות, אמונה, מקצועיות, סימון מטרות וכל אותם ערכים שמזוהים כל כך עם ג'ורדן ועם הספורט.


תקשורת גלובלית טרום סלולרית


שנות ה-80 של המאה ה-20 היוו נקודת מפנה משמעותית בהיסטוריה של שידורי הספורט באופן כללי ושל ליגת ה-NBA באופן נקודתי. שינויים טכנולוגיים אפשרו להרחיב משמעותית את שידורי הטלוויזיה ולהעבירם למקומות רבים בעולם. גם הצטרפותם של שחקנים לא אמריקנים, וכניסתו של הקומישינר דיוויד סטרן העניקו לליגה רוח גבית ותרמו להפיכתה לליגה גלובלית. מאז כניסתו של הקומישינר, השכילה הליגה לפתח מערכות שיווק מוצלחות שתרמו באופן משמעותי להפצתה.


ג'ורדן, שהיה שותף בכיר לפופולריות המתעצמת של ליגת ה-NBA, היה גם אחד הנהנים העיקריים מכך. מהבחינה הזאת, ניתן לשער שהתקופה סייעה לו להפוך גם לכוכב כל כך קונצנזואלי. החיבור של השחקן עם חברת נייקי והפרסומות שהפיקו יחד הוסיפו נדבך משמעותי נוסף בהפיכותו של ג'ודן לגיבור בינלאומי. סביר להניח כי בעידן של מצלמות סלולריות זמינות ורשתות חברתיות מהירות הצמיחה האדירה של ג'ורדן, כשהוא מהמר או מתערב על סכומי כסף גדולים, היתה מורכבת יותר.


האם שידורי הספורט החיים תחת איום?


שידורי הספורט החיים היו תמיד ליבת שידורי הספורט ובמידה רבה גם עוגן משמעותי לגופי שידור רבים בעולם. במשך שנים הוכיחו האוהדים את נאמנותם לשידור החי וסירבו לצפות במשחקי קבוצתם האהובה בשידור נדחה. לכן לא מפתיע ששידורי הספורט החיים נמצאים כמעט דרך קבע בראש טבלאות השידורים הנצפים ביותר בטלוויזיה. זה כנראה ימשיך להיות המצב, שכן התחרות, הריגוש והחוויה החברתית הם המניעים המרכזיים לאהדת הספורט. אולם לצד זה, אנו עדים לגידול בהפקות תכני ספורט נוספים כמו ספרים, קולנוע ותכניות דוקו. מהפכת הסטרימינג הובילה לשינוי בהרגלי הצריכה התקשורתיים ובעיקר לביטול התלות של צרכני התקשורת בלוח השידורים הרשמי. מכיוון שכך, האובססיה לשידור החי בעולם הספורט היוותה בשנים האחרונות עוגן משמעותי לשידורי הטלוויזיה הקלאסית.


צילום: EPAhttps://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 10/jordan-epa-750x817.jpg 750w" sizes="(max-width: 881px) 100vw, 881px" />
מייקל ג'ורדן. צילום: EPA

נראה כי "הריקוד האחרון" סלל את הדרך לדוקו הספורט להגיע לקדמת הבמה התקשורתית ולייצר שיח ועניין כמעט כמו אירועי ספורט חיים. אף שהפרקים שוחררו אט-אט, התכנית הצליחה לשבור שיאים, להגיע לעשרות מילוני אנשים ברחבי העולם ולהשתלט על סדר היום התקשורתי והציבורי. נטפליקס ו-ESPN, ששידרו את הסדרה דיווחו על כמויות צופים חריגות לז'אנר ובכלל. בנטפלקיס הצביעו על עשרות מיליוני צופים מחוץ לארה"ב  וב-ESPN התגאו בשיאים ששברה הסדרה לאורך כל פרקיה. רבים אף דיווחו כי הם ניסו לצפות בפרקי הסדרה קרוב ככל שניתן למועד שידורה, בכל שבוע, על מנת שיוכלו להיות שותפים לשיח שמתנהל סביבה ברשתות החברתיות.


ברמה התקשורתית העמוקה יותר, יוצרי "הריקוד האחרון" אולי הוכיחו שאירועי מדיה לא חייבים להיות משודרים בשידור חי. בפרספקטיבה היסטורית ייתכן והדוקו הנוכחי יהיה הסמן הראשון לערעור ההגמוניה של השידור החי בעולם הספורט. האם גם במקרה הזה ג'ורדן ייזכר כחלוץ ששינה את פני תקשורת הספורט? כנראה שרק הזמן יגיד.


פרופסור אילן תמיר – מומחה לספורט, חברה ותקשורת. משמש כראש ביה"ס לתקשורת באריאל וחוקר אורח באוניברסיטת הראווארד.


 


 


The post "הריקוד האחרון" מערער את ההגמוניה של שידורי הספורט appeared first on מקור ראשון.


aviyas | | 13 חשיפות | 2/201
מקור ראשון | תגובות (0) | למעלה : למטה

27/5/2020 9:35 צפו: התיקון הגדול בצוותא לקראת שבועות

צפו:



התיקון הגדול בצוותא, השנה בפעם ה-11, הוא תיקון ליל שבועות הגדול בארץ.


הערב נולד משיתוף פעולה בין "הבמה לשיח ישראלי-יהודי בצוותא” לבין פעילות "ארגון רבני צהר" בחגים, מתוך סקרנות להכיר את אוצרות המקורות היהודיים ואת מגוון הקולות, ומתוך רצון להיפגש וללמוד ביחד. התיקון הגדול בצוותא הוא במה המאפשרת לכל אחת ואחד לבוא ללמוד וללמד, לשמוע ולהשמיע.


את הערב ייסדו ח"כ ד"ר עליזה לביא, גברי ברגיל, יו"ר מכללת אורנים והרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צוהר.



The post צפו: התיקון הגדול בצוותא לקראת שבועות appeared first on מקור ראשון.


Ofra Erlich | | 11 חשיפות | 2/187
מקור ראשון | תגובות (0) | למעלה : למטה

27/5/2020 7:42 חג שבועות: תהליך תיקון העולם

החיבור בין שבועות למתן תורה הוא החיבור הטבעי, הרי ביום זה ניתנה "מערכת הפעלה" של העולם. משמעות הדבר, שגם אומות העולם וגם העם הנבחר מוצאים את מקומם בתוכנית הא-לוקית. דבר זה עומד לכאורה בסתירה עם המדרש שהקב"ה הציע לכל אומות העולם לקבל את התורה, אבל הם דחו אותה, בגלל שזה סותר את מהותם. בסופו של דבר, התורה ניתנה רק לעם ישראל,  כך שגוי ששומר שבת חייב מיתה. המשמעות, שרק עם ישראל הופך להיות הנציג הבלעדי של התוכנית הא-לוקית.


כדי להבין מה העולם קיבל ביום זה, יש לחזור לתחילת הבריאה. האדם הראשון, לפני החטא, היה נקי מכל "חיידק" (יצר הרע), ולכן גופו היה טהור (הגשמיות אינה מזיקה). לאחר החטא, הוא וכל הבריאה איבדו מקדושתם, ובכך יש אפשרות להוריד את העולם לטמיון. בפועל, זה מה שקרה בדור המבול ודור הפלגה עד שהקב"ה החליט לנתק את הבריאה ממעשה האדם (לאחר המבול), ואין יותר עם אחד ואחדות אחת, אלא כל מיני לאומניות (דור הפלגה 70 אומות).


צילום: מרים צחיhttps://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2019/02/מרים-צחי-1-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1018px) 100vw, 1018px" />
שדה חיטה. צילום: מרים צחי

כל זה מביא את הבריאה לנקודת משבר לפי התוכנית המקורית. הקב"ה מתחיל בחיפוש אחר "האדם" שיבין את משמעות הבריאה (אברהם) ומחליט שדרכו יוחזר העולם למסלול המקורי. הרב יצחק הונטר ז"ל מסביר בספרו 'פחד יצחק', שלא לחינם ירדו בני יעקב למצרים ב-70 נפש ולא שינו את לשונם (לשון הקודש). זה קרה כיוון שכל אחד מצאצאיו של יעקב יתקן את אחת האומות באחדות נפלאה, ולמרות שהם באים מ-12 השבטים (כשלכל אחד יש "דרך" משלו). לפני פטירתו של יעקב אמרו השבטים "שמע ישראל השם…." יוצא, שתחילת תיקון חטא אנשי הפלגה מתחיל בירידתם למצרים ושהותם שם 210 שנים, עד שמי שהצליח לשמור על "הגחלת" של האמונה יזכה לצאת ולהימנות בתור עם ישראל.


עניינו של עם ישראל בעולם אינו בלהיות חופשי משעבוד מצרים, כי אם בתיקון דור אנוש (בו החלה העבודה זרה בעולם). התיקון יעשה  על ידי קורבן פסח (ביטול עבודה זרה מצרית), "בלכתך אחרי במדבר בארץ לו זרועה" (אמונה אבסולוטית בגדלות השם) ובקבלת עשרת הדברות, למרות שרובן הן מצוות הגיוניות הקשורות למערכת חברתית סטנדרטית, דוגמת מצוות כיבוד אב ואם ומצוות שבין אדם לחברו.


עיקר החידוש באותן מצוות הוא שמעתה יש לקיימן. לא משום שהשכל האנושי מבין אותם ומורה עליהם, אלא רק בגלל שהקב"ה נתן אותם, כך שאין אפשרות לפרשנות מה נקרא "אדם".


והנה, בירידת התורה לעולם דבר חדש מתגלה. מעתה הנהגת העולם תהיה תלויה אך ורק אם עם מקבלי התורה יקיימו את התורה, כמו שנאמר: "כי אם שמוע תשמע" – הגשמים ירדו בזמן המתאים, ברוך אתה בשדה וכו'. ואם לא תשמע – השמים יהיו כברזל, והייתם לשמה ולשנינה וכו' (פרשת בחוקותיי ופרשת כי תבוא).


ההיסטוריה של עם מקבל התורה תיווצר בהתאם ליחס שייתן לאותה תורה. מעבר לכך, העולם ובמיוחד ארץ ישראל יחזרו למצב שלפני דור המבול. ישנן מצוות שהארץ תגיב להן לפי התנהגות היושבים בתוכה: ארץ אשר עיני הקב"ה עליה מתחילת שנה ועד לסוף שנה, בשנה לפני השמיטה "ונתנה הארץ תבואה לשלוש שנים ,ואם לאו, הארץ תרצה את שבתותיה". בכך שציווי שניתן לאדם הראשון שייזהר לא להרוס את עולמו של השם, מתקיים בעם ישראל ובארץ ישראל.


יחד עם זאת, איבדנו את הלוחות הראשונים שעליהם נאמר: "חרות על הלוחות – אל תקרא חרות אלא חירות", וחירות ממלאך המוות (יצר הרע), כפי שמביא הרב דסלר (בחלק ב' דף 28). ובכל זאת, נאמר על הלוחות השניים: "פסול לך שני לוחות כראשונים …." דהיינו, שיש אפשרות למרות מעשי העגל לחזור למצב שלפני החטא, אולם זה מצריך עבודה קשה יותר.


כל הנאמר מבטא את תפקיד עם ישראל, אבל אומות העולם היכן הן בכל הפאזל הזה? שתי אפשרויות לפנינו: האחת, רבותינו הודיעונו שאין עם ישראל יצאו לגלות כדי להרבות גרים. השנייה, על מנת לגלות לעולם כולו שהקב"ה אחד ושמו אחד ויבואו כולם לתודעה שאין עוד מלבדו ואפס זולתו, כפי שהדבר יגיע לשיאו בהתגלות משיח צדקנו במהרה בימינו אמן.


הכותב הוא רב בבית המדרש של המרכז האקדמי לב


The post חג שבועות: תהליך תיקון העולם appeared first on מקור ראשון.


Elchanan Speiser | | 12 חשיפות | 2/214
מקור ראשון | תגובות (0) | למעלה : למטה

27/5/2020 7:24 "אני אמא של מטה ומיכל אמא של מעלה"

מעל למיטתה של התינוקת תלויות שתי בובות־פייה שיצרה אמה. לפני שהיא הולכת לישון, שולחת הפעוטה נשיקה לפייה. "היא שומעת על אמא שלה ותדע עליה עוד בהמשך", אומרת ליאת פריימן, אחותה של מיכל סלה ז"ל. "כרגע אנחנו רוצים לבנות לה משהו יציב. לא לערער אותה".


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– הטילים שכופפו את רוח הלחימה

– יוצאים לדרך: מבול הצעות החוק כבר החל

– עומד למשפט: נתניהו אינו נציג הימין או ישראל השנייה


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 02014_06_02-5-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
ליאת פריימן, אחותה של מיכל סלה. צילום: אנצ'ו גוש ג'יני

אד שרבי מתיש הקיף בשבוע שעבר את הבית הכפרי והנעים, השוכן ביישוב בצפון הארץ. בית שמהווה מפלט רגוע לילדה שעולמה חרב, והיא אפילו צעירה מכדי להיות מודעת לכך. את שמה של הילדה מעדיפים ליאת וירדן פריימן לא לחשוף. להותיר לה פיסת פרטיות. הם הורים עכשיו לארבעה – שלושה, ועוד אחת. על אדן החלון במטבחם מונחת תמונתה של מיכל, ולידה עומד נר נשמה. הנר כבוי, אבל רוחה של מיכל מורגשת כאן היטב.


מיכל סלה הייתה אישה צעירה ואנרגטית, שמחה ואהובה מאוד, עובדת סוציאלית במקצועה. היא נרצחה יומיים לאחר ראש השנה תש"ף. בעלה, אלירן מלול, דקר אותה בביתם בשכונת מוצא והותיר אותה מדממת – כך על פי כתב האישום שהוגש נגדו. כעבור כמה שעות הופיע בפתח ביתה של אחת השכנות, ומסר לידיה את התינוקת, שהייתה אז בת שמונה חודשים. לאחרונה שודר במסגרת התוכנית "עובדה" בערוץ 12 סרט בשני חלקים, שמגולל את סיפורה של מיכל. בין היתר נחשפו שם מערכות היחסים האובססיביות והאלימות שניהל מלול עם בנות זוגו הקודמות. "השידור בטלוויזיה הביא הצפה רגשית גדולה מאוד", אומרת ליאת. "בבת אחת ראינו על המסך את כל הטראומה שלנו. ועם זאת, ראו שם גם את האור של מיכל".


מתוך הכאב העצום לקחו על עצמם בני משפחתה של מיכל, ואחיותיה בפרט, להעלות למודעות את נושא האלימות במשפחה ולא להרפות. הסיפור של מיכל שימש טריגר עבור נשים רבות לחשוף את מה שהן חוות, ובשבועות האחרונים הגיעו אל ליאת אינספור פניות. "נשים שאני לא מכירה יצרו איתי קשר בפייסבוק. כמה מהן סיפרו שהן כרגע במערכת יחסים אלימה, וביקשו ממני עזרה, או רצו לשתף. אני גאה בכך שהן רואות בי כתובת, אבל אני לא אשת מקצוע. אני רק מנסה לעודד, ומפנה אותן למקומות המתאימים.


"פנו אליי גם נשים שרצו להביע תמיכה והזדהות, או לשתף בדברים שקרו בעקבות השידור. אחת סיפרה לי שהיא התגרשה מבעל אלים, והיא דואגת מאוד לאשתו הנוכחית. הייתה גם מישהי שאחרי 'עובדה', אחותה באה וסיפרה שבעלה שבר לה את היד. אישה אחרת ראתה שאחותה נמצאת במערכת יחסים בעייתית, ועכשיו, בעקבות הסיפור שלנו, היא החליטה 'לדחוף את האף'".


רגשית, יש לך יכולת לתת מענה למישהי שדואגת בגלל חברה, בגלל עצמה?

"אומר בכנות שעד עכשיו היה לי קצת קשה. זה כמו לפתוח בכל פעם את הפצע מחדש. רציתי לעטוף את עצמי בשכבה של טוהר, של הגנה מסיפורים כאלו, כדי להצליח לשדר לעצמי ולילדיי שהעולם הוא מקום בטוח. לא להחליש את עצמי. עכשיו אני כבר מרגישה שאני במקום אחר. אני מסוגלת לשמוע ולגעת, וכבר לא מתכווצת כשמספרים לי. אני בדרך כלל מתחילה בחיזוקים למי שפונה אליי, אומרת לה 'טוב שאת משתפת'".


דווקא שיחת הטלפון הראשונה שקיבלה עם תום השידור, לא הייתה קשורה לאלימות במשפחה. בצד השני של הקו היו הורים שכולים שאיבדו את בתם וחתנם בפיגוע, ומאז גידלו בביתם את שני נכדיהם הקטנים. "הם אמרו שאנחנו צריכים לשים לב גם לילדים שלנו. לראות שהם לא נדחקים הצידה, לתת להם את המקום, לא להיות מרוכזים רק בילד שעבר את הטראומה. הם גם סיפרו שהם שמו כל הזמן את הדברים על השולחן, תלו בבית תמונות של ההורים שנרצחו".


עד כמה שזה נורא, פיגוע הוא דבר שקל יותר לתווך במציאות הישראלית. אבל איך מגדלים ילדה לסיפור כזה של אלימות בתוך הבית?

"לכל דבר יש עת וזמן. זה מתחיל בלומר שאמא לא תחזור. שהיא תמיד־תמיד איתך בלב. שעכשיו יש לך מקום חדש ובטוח, שאת לא לבד. לטעת בה את הביטחון שאנחנו כאן איתה. היא לא צריכה להיחשף בינתיים לסיפור. זה יקרה כשיגיע הזמן".


הראיון המלא יתפרסם מחר (ה') במוסף דיוקן של מקור ראשון


The post "אני אמא של מטה ומיכל אמא של מעלה" appeared first on מקור ראשון.


aviyas | | 14 חשיפות | 2/198
מקור ראשון | תגובות (0) | למעלה : למטה

26/5/2020 22:59 "כי מציון תצא תורה, אבל גם מצפון אמריקה"

"יהודי צפון אמריקה רואים בישראל בית הכנסת שהם לא היו רוצים להיות חברים בו", אומר לי הרב ד"ר דניאל הרטמן, נשיא מכון שלום הרטמן. "אם בית הכנסת הזה היה נשרף או נפגע חלילה הם היו מסייעים לבנותו מחדש, אך עדיין לא היו רוצים להתפלל בו".


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– "החורף יהיה שונה לחלוטין ממה שחווינו"


– עומד למשפט: נתניהו אינו נציג הימין או ישראל השנייה

– אפוקליפטי ומטריד: המשימה השאפתנית ביותר של הסופרת


מדוע זה כך? אני שואל. "הם מרגישים שישראל של היום איננה מכבדת את האדם באשר הוא אדם, שהיא מקדמת יהודיות שאיננה מקבלת את הערך החז"לי שהתורה ניתנה למען השלום. הם לא מרגישים שישראל שואפת לשלום".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 02014_03_00-2-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
הרב ד"ר דניאל הרטמן. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

אנחנו נפגשים בלשכתו המרווחת של הרטמן במכון לקראת ועידת "עם עולם" של מקור ראשון, שתתקיים באופן וירטואלי ותעסוק בסוגיית יחסי ישראל עם יהדות העולם בעידן שאחרי משבר הקורונה.


"היחסים של יהדות העולם עם מדינת ישראל מורכבים יותר ממה שישראלים רוצים להודות", אומר הרטמן. "הדור של ניצולי השואה האמין שחשיבותה של מדינת ישראל היא כמקום מפלט במקרה של שואה נוספת. מדינת ישראל הייתה מקום שאתה לא רוצה לחיות בו ולהזדקק אליו, אבל כמו תעודת ביטוח, טוב שהיא שם. אך כיום יהודי צפון אמריקה לא זקוקים למדינת ישראל. רוב היהודים מתחת לגיל שישים בצפון אמריקה אינם מרגישים שהאנטישמיות המסוימת שישנה משנה את תחושתם הקיומית שאמריקה היא ביתם. הם מסתכלים על ישראל כמקום שאמור להשלים את החוויה היהודית ואת הזהות שלהם, לא כמקום שיציל אותם – מכיוון שהם לא מרגישים זקוקים להצלה, בטח לא ממדינת ישראל, שאין לה מה לשווק להם. הם אמנם יתמכו בישראל כשהיא בצרה, כמו שעושה משפחה, אך במקביל הם גם מרגישים ריחוק בשל אופן ההתנהלות וההתנהגות של מדינת ישראל, שאיננה מתכתבת עם הערכים היהודיים שלהם".


על פי הרטמן, החלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון תרחיק ממנה עוד את הדור היהודי הצעיר בארה"ב. "החלת ריבונות חד־צדדית שונה לחלוטין מכזו שמתרחשת במסגרת הסכם שלום. ככל שיהודי צפון אמריקה צעירים יותר, השיח הערכי חשוב להם יותר, בעוד שבישראל הערך העליון הוא עדיין ביטחוני. אצלנו זה כבר לא דיבור על קדושת ארץ ישראל, אלא על קדושת החיים. מנגד, היהודים האמריקנים חושבים שצריך הסכם".


למרות הדברים הללו, הרטמן מסכים ש"אין לתת ליהודים האמריקנים קול בנושאים של חוץ וביטחון כאן בישראל. השיח נעצר תמיד בנקודה הזו, אבל חשוב להתקדם".


שני מרכזים שווים


בניגוד למי שרואים בישראל את המרכז היהודי העיקרי והחשוב, הרטמן רואה אותה כאחד מתוך שני מרכזים יהודיים שווים במעמדם. "יש שני מרכזי תרבות יהודיים גדולים, בישראל ובצפון אמריקה. כי מציון תצא תורה, אבל גם מצפון אמריקה תצא תורה", הוא אומר.

https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-09.11.03-750x875.jpeg 750w" sizes="(max-width: 493px) 100vw, 493px" />


לדבריו, "הציונות כיום מאותגרת מאוד. כמו כל תנועת מהפכה, האידיאולוגיה הראשונית כבר לא מתאימה ביום שאחרי השלמת המהפכה. הציונות ביקשה לעצב תודעה של שואה ותקומה, כאשר כל מה שקורה בארץ הוא תקומה וכל מה שקורה בחו"ל הוא שואה. גישה שאין עתיד לעם היהודי אלא אם כן זה בארץ ישראל.


"אבל רוב העם היהודי לא קיבל את האידיאולוגיה של התנועה הציונית: לפני השואה עלו ארצה 200 אלף יהודים ארצה, ולצפון אמריקה 'עלו' מיליון וחצי יהודים. רוב העם היהודי בחר לא לעלות לישראל. ועל כן הציונות היא הצלחה אדירה, אך יחד עם זאת כישלון אדיר. מדובר באחד המפעלים הלאומיים המרתקים והחשובים במאה העשרים, אבל מצד שני העם היהודי לא 'קנה את זה', והציונות לא השכילה ליצור שפה חדשה".


הכתבה המלאה תתפרסם מחר (ו') במוסף יומן, מקור ראשון


The post "כי מציון תצא תורה, אבל גם מצפון אמריקה" appeared first on מקור ראשון.


aviyas | | 15 חשיפות | 2/211
מקור ראשון | תגובות (0) | למעלה : למטה

26/5/2020 23:15 שר הביטחון גנץ סייר באוגדת עזה ולמד על הנפיצות בגזרה

לא בכדי בחר שר הביטחון הנכנס בני גנץ את גזרת הדרום כמקום ראשון בסדרת הפגישות שהוא מתכנן כחלק מכניסתו לתפקיד במשרד הביטחון. גנץ הגיע אתמול (ג') לפיקוד הדרום מלווה ברמטכ"ל אביב כוכבי, אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה תא"ל אליעזר טולדנו. ארבעה הבכירים השייכים לכומתות האדומות ארחו את השר בסיור הראשון שערך במסגרת תפקידו והוא התמקד בזירה הפלסטינית בעזה ובכלל האתגרים בזירה הדרומית- ברמה הביטחונית והאזרחית.





גנץ עזב את תפקיד הרמטכ"ל אחרי מבצע קשה בעזה אותו הוביל, מבצע שהשאיר אצלו צלקת לא קטנה ולווה בביקורת קשה ובסכסוך מתוקשר ביום שאחרי עם השב"כ. עבור גנץ עזה יכולה להפוך לסגירת מעגל שכן בשנה וחצי של כהונה המשרד הביטחון לא ניתן לבנות על תוכניות לטווח ארוך אולם יש אפשרות לשלוף תוכניות מהמגירה שממתינות לדרג המדיני עבור רצועת עזה.




https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... ntz-260520-26-750x499.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון



גנץ החל את היום במפגש עם ראשי רשויות מעוטף עזה בשדרות, ולאחר מכן קיבל סקירות באוגדת עזה. יחד עם אלוף הפיקוד ומפקד האוגדה הוא סייר בגזרה ופגש לוחמים מגדוד 202 של הצנחנים הנמצאים בפעילות מבצעית. מבחינת גנץ אחד הנושאים הבוערים שמונחים על שולחנו ויש בהם סיכוי להתממש זו הנפיצות בזירה הדרומית. נכון שיהודה ושומרון יעסיקו את מערכת הביטחון התקופה הקרובה על רקע טכני. הסיפוח או יותר נכון השיח סביב הסיפוח וגם שהגזרה הצפונית דורשת תשומת לב רבה, עבור גנץ גזרת הדרום היא הפשוטה ביותר. הליך הרגיעה מצליח לשמור על יציבות למרות שבכל רגע הוא יכול להתערער ואם גנץ יצליח להניע את ההסדרה מול עזה, את אותו הליך שהחל בכהונת הממשלה שלפני ההליכה לבחירות בפעם הראשונה, יוכל גנץ לרשום לעצמו הצלחה לא קטנה בקדנציה יחסית קצרה כשר ביטחון.




https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... ntz-260520-37-750x499.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון



אתגר נוסף שמחכה לגנץ הוא החזרת השבויים והנעדרים. אם יצליח גנץ במשימה הזו הוא יוכל לסגור מעגל אישי מול המשפחות שאליהן נדרש להגיע אחרי צוק איתן כמי שפיקד על המבצע ובמשמרת שלו נפלו הבנים בשבי חמאס. בימים הקרובים יכנס גנץ לעובי הקורה גם בגזרות הנוספות וילמד איך צה"ל הפך בשש השנים האחרונות לצבא קטלני יותר, מרתיע יותר וככזה שנלחם על בסיס יומי בכמה גזרות, מציאות שגנץ לא הכיר בהיותו רמטכ"ל אבל כן היה הראשון לזהות את המציאות ולהוציא אל הדרך לא מעט תכניות שהיום הם אבן דרך בלחימה בטרור של ישראל מול איראן, חיזבאללה ורצועת עזה.

The post שר הביטחון גנץ סייר באוגדת עזה ולמד על הנפיצות בגזרה appeared first on מקור ראשון.


danab | | 10 חשיפות | 3/195
מקור ראשון | תגובות (0) | למעלה : למטה



נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: