פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
22/12/2022 22:09

"המתפרעים במאה שערים הם פושעים, לא חרדים"

מירל (מירי) דז'לובסקי, בת 40, מורדמת ומונשמת במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק זה שבוע ימים. אתמול היה נראה שמירל מתעוררת, אך נכון למועד כתיבת שורות אלו מצבה נותר בעינו. דז'לובסקי נפצעה כאשר מכל אשפה כבד מסוג "צפרדע" דורדר לעברה בזמן הפרות סדר בירושלים ומחץ אותה על קיר. היא ספגה פגיעה קשה בריאותיה, ובבית החולים הורדמה והונשמה בניסיון לאפשר להן להתגבר על הפגיעה.


רבים מקרובי משפחתה מגיעים לבית החולים, מצפים לבשורות טובות מפי הרופאים. למירל 11 ילדים, בהם תינוק בן שמונה חודשים. אחותה ואמה מסייעות בטיפול בילדים. בתה הגדולה נשואה, השאר מתגורים בבית המשפחה.


"היא אישה צדיקה, שמחה, אישה חזקה", סיפרה קרובת משפחתה שבאה לבקרה בבית החולים. היא הוסיפה שדז'לובסקי עובדת כמחנכת כיתה א' במשך עשרים שנה, ושבבית הספר אוהבים אותה מאוד. "יש לה בעל תלמיד חכם גדול, והיא מנהלת את הבית ביד רמה. אנחנו מתפללים שהיא תצא מזה, בעזרת השם".


דז'לובסקי יצאה מביתה ברחוב רבנו גרשום ביום חמישי בערב כדי לערוך קניות. כשהגיעה לרחוב הראשי, יחזקאל, פגע בה פח אשפה ענק שדרדרו מפגינים. חובשים בזירה העניקו לה טיפול ראשוני, והיא פונתה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים, שבו אושפזה במצב קשה. המשטרה חוקרת את המקרה, וצו איסור פרסום הוטל על החקירה. השבוע נערכו פשיטות רבות על שכונת מאה שערים, ואף נעצר חשוד שניפץ זגוגיות של חנות באזור.


המחאה ביום חמישי נערכה בעקבות מעצרו של חשוד בהצתת חנות סלולר, אך רוב המחאות באזור מתרחשות סביב בניית ציר הרכבת הקלה שאמורה לעבוד באזור. העבודות, שהחלו לפני שנים אחדות, נקטעות מפעם לפעם בידי המפגינים שחוסמים את האזור, נכנסים לאזורי החפירה ומסרבים להתפנות. הם משחיתים ציוד וכלי עבודה במקום, וזורעים הרס רב שפוגע באיכות חייהם של התושבים.


הסיבה להתנגדות המפגינים למעבר הרכבת הקלה בשכונה החרדית היא שהדבר יפגע לדעתם בצביון החרדי של האזור. בעוד שקווי האוטובוסים לשכונות החרדיות משמשים בעיקר את הציבור החרדי, הרכבת הקלה עוברת בכל חלקי העיר ונגישה לציבור הרחב.


אזור מגוריה של משפחת דז'לובסקי סמוך מאוד לאזור ההפגנות. "לא לרכבת", זועקת כתובת גרפיטי שרוססה על אחד הקירות הסמוכים.


תושבים ששוחחנו איתם סיפרו כי הם סובלים מאוד מהמצב. אם ובת מהשכונה אמרו כי ההפגנות משבשות את שגרת חייהן: "מעבר לחסימות ולעיכובים הרבים שנוצרים, הילדים שלנו מסתובבים פה מלאי סקרנות, ויכולים למצוא את עצמם נפגעים מהעימותים בין הצדדים. אנחנו התושבים החרדים נפגעים פעמיים – גם מהמפגינים הפרועים והנזק הרב שנשאר במקום, וגם מחוסר הסבלנות של המשטרה, שפוגעת לפעמים באנשים שלא עשו דבר. אם מישהו עובר ליד הפגנה זה אומר שהוא מפגין? אנחנו גרים פה, ולצערי המשטרה לא תמיד מבחינה בין עוברי אורח למפגינים אלימים".


צילום: חדרי חרדיםhttps://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2018/05/המחנך-הרב-מרדכי-בלוי-נואם-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
הרב מוטקה בלוי. צילום: חדרי חרדים

הרב מוטק'ה בלוי, איש חינוך ובן דודה של דז'לובסקי, סיפר למקור ראשון: "היא המתינה לבת שלה שתביא לה את עגלת הקניות, עמדה ליד הקיר, ופח כזה כבד מחץ אותה אל הקיר ופגע בה בצורה קשה. אישה שהלכה לעשות קניות לשבת קודש מוצאת את עצמה במצב כל כך קשה. זה לא ייאמן".


בלוי תקף את המתפרעים בהפגנות: "בכל זווית שנתבונן בזה, מדובר בפראות. אין רב שיתיר דבר כזה. תושבי מאה שערים, גאולה והסביבה עוברים הצקות אינסופיות – אש, עשן, פיח, שרפת פלסטיק, חסימות כבישים, פקקים והצקה לאנשים. אלו דברים שאינם לפי התורה. אני אפילו לא מדבר על כך ששרפו חנות. הרי אם פורצת דלקה בשבת במקום יישוב, חייבים להזמין מכבי אש בשבת קודש שמא האש תתפשט. אז להדליק חנות במרכז מקום מגורים, הם לוקחים על כך אחריות?"


בלוי קורא להפסיק לתייג את המתפרעים כחרדים: "זו לא תורה, אלו לא חרדים, הם פושעים שמחופשים לחרדים. אלו סיקריקים, הם כמו שורפי האסמים נגד רבי יוחנן בן זכאי. הם עושים את התורה פלסטר ולוקחים את החוק לידיהם. ואיפה המשטרה? הם לא יודעים להגיע למצלמות אבטחה ולהפעיל מודיעין? הם יודעים לשלוף כל פושע ורוצח מתוך הקסבה בג'נין, ואת זה הם לא יודעים לעשות?"


לטענתו, כשמדובר בחרדים שמכים חרדים, למשטרה קל יותר לא להתערב. "זה נס שלא היו עוד אסונות", הוא אומר. "צריכים להוקיע ולהקיא אותם מתוך הציבור החרדי, ואני אומר את זה באופן מלא בשם כל הציבור החרדי. המשטרה צריכה לתפוס את הפושעים הללו, והשוטרים צריכים לדעת לא להכות את מי שאינם מעורבים. זו קבוצת נערים פוחזים עם כמה משוגעים שמקבלים כסף כדי לחולל פה מהומות. אנחנו מוקיעים את הדבר, מקווים שהצדיקה מירל תחזור לאיתנה, שכל האנשים הללו לא יקבלו לגיטימציה ושיפסיקו לתייג אותם כחרדים".


כל חברי הכנסת החרדים גינו את האלימות שהביאה למקרה הקשה. משפחת דז'לובסקי, שמתמודדת כעת עם מצב קשה מנשוא, נאלצת להתמודד גם עם פניות רבות מכלי התקשורת. בני המשפחה מביעים חשש שהמקרה הפרטי שלהם ינוצל נגד  המגזר החרדי כולו.


"יש תחושה שכולם חיכו לאנשי מאה שערים בסיבוב וחוגגים על האירוע המזעזע שלנו", נמסר מטעם המשפחה, "צריך להגיד את האמת – אותם נערים צעירים שהתפרעו עשו כמובן מעשה איום ונורא, אבל לא התכוונו לפגוע אלא לחסום כביש במסגרת הפגנה. זה מעשה שלא ייעשה בשום פנים ואופן, ואנחנו מתנגדים לכך נחרצות. אבל כל אלו שמלבים אש של שנאה, שלא יחשבו שבשנאה הזאת הם מחזקים אותנו. אנחנו לא מחפשים אשמים. אנחנו במצב קשה מאוד עכשיו, ושיח השנאה הזה רק מוסיף לכאב שלנו. אין לנו ספק שמירי הייתה מאוד רוצה שהמקרה המזעזע יביא לאהבת אחים, ולא להפך".


משפחת דז'לובסקי ביקשה להוסיף: "אנחנו מאמינים באמונה שלמה ואמיתית שמה שקרה היה צריך לקרות למירי בכל אופן. אין לנו רגשות כעס ואשמה על שום איש מאחינו בני ישראל היקרים, שבטוח לנו ששנתם נודדת בלילות מהמקרה הקשה הזה. אנו תפילה שבריבוי אהבת אחים תהיה למירי רפואה שלמה. אנא עזרו לנו להרבות אהבה, ואל תציקו לנו בדברי שנאה ופלגנות, כי אנשים אחים אנחנו".


בשיחה עם דוברות משטרת ישראל, הם מציינים שיש להבחין בין הפגנות חוקיות להפרות סדר שמסכנות חיים: "משטרת ישראל מתייחסת בחומרה יתרה להפרות הסדר המתרחשות לאחרונה בתדירות גבוהה בכמה רחובות בירושלים. הפגיעה בנפש, שאליה נחשפנו בשבוע שעבר, מדירה שינה ממפקדי המשטרה בירושלים. המשטרה תעשה כל מה שניתן כדי לעצור את ההתפרעויות הללו ולהעמיד לדין את מפירי הסדר, שממררים את חייו של הציבור הנורמטיבי שחי בשקט ובשלווה בשכונות הללו. אנו קוראים למנהיגי הציבור להוקיע באופן חד־משמעי את אותם בודדים שמפרים את הסדר ומסכנים חיי אדם בהתפרעויות".


The post "המתפרעים במאה שערים הם פושעים, לא חרדים" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/32 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: