פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
2/1/2023 9:55

החוק הנורווגי נכנס לפעולה: המרדף אחרי השרים שלא מתפטרים

לאחר השבעת הממשלה וכניסת השרים למשרדיהם, השלב הבא הוא הפעלת החוק הנורווגי, כך ששרים יתפטרו מהכנסת לטובת חברי הרשימה הבאים בתור. לא בכל המפלגות זה הולך חלק, ובזמן שהח"כים העתידיים מסתובבים במסדרונות הכנסת, השרים בחלקם מסרבים להתפטר או לא מעוניינים להגדיל כרגע את הסיעה. מי שכן התפטרו עד כה הם השרים יעקב מרגי ויואב בן צור מש"ס, שבמקומם צפויים לכהן כחברי כנסת נתנאל חיאק, עוזרו של מרגי ויוני משרקי, עוזרו של היו"ר אריה דרעי.


במפלגת הליכוד, השרים מיקי זוהר וחיים כץ התפטרו ובמקומם עתידים להיכנס דן אילוז, שזכה בפריימריז האחרונים במשבצת העולים, לאחר שעלה מצרפת ב-2009, כיהן כחבר מועצת העיר ירושלים וניהל את ארגון ציוני אמריקה בארץ. בנוסף לאילוז מי שעוד ייכנס כח"כ אריאל קלנר, ח"כ לשעבר. בנוסף לזוהר וכץ, נערכים בליכוד גם לפיטוריהם של שני שרים נוספים שיאפשרו את כניסת הבאים בתור להיכנס כח"כים – אתי עטיה ועמית הלוי.


גורם בליכוד מסביר את השיטה במפלגה לפיה הח"כים שרוצים להיכנס לכנסת, פונים אל השרים במטרה שיתפטרו מרצונם הטוב לטובת כניסתם הבאה, כשהם מזכירים ומנצלים בין היתר את הסיוע בפריימריז של הח"כים ומתפקדיהם לטובת השרים שכעת מכהנים בתפקידים הבכירים. במהלך ישיבת הסיעה אמר ח"כ יואב קיש כי "קודם כל יתפטרו 3 שרים בנורווגי, אולי נרחיב לעשרה". קטי שטרית, הבאה בתור להיכנס מתוקף החוק אמרה בתגובה כי "צריך חוק נורווגי מורחב" וטלי גוטליב העירה: "מסתכלים עלינו". כמה שרים נוספים שבלחץ העלו חשש שלא יקזזו אותם מצד האופוזיציה.


בנוסף, שר המורשת עמיחי אליהו מעוצמה יהודית, התפטר, כך שבמקומו הספיק מוקדם יותר להצהיר אמונים הח"כ החדש יצחק קרוייזר. קרויזר בן 38, נשוי לעדי, תושב הגולן שחזר בשאלה ושירת ביחידה קרבית במלחמת לבנון השנייה. הוא בן טיפוחיו של ברוך מרזל ובנו של הרב יהודה קרויזר – רב היישוב הדתי מצפה יריחו, ראש ישיבת 'הרעיון היהודי' של הרב מאיר כהנא הי"ד ופעיל למען עליית יהודים להר הבית.


בינתיים מי שבחרו שלא לעשות להשתמש בחוק הם סיעת הציונות הדתית, על אף שהבא בתור שמחכה להיכנס כחבר כנסת הוא צבי סוכות, שלאחר שנבחר בפריימריז במקום החמישי דורדר מטה עד למקום ה-16 ברשימת המפלגה לכנסת. בינתיים מתמהמהים במפלגה עם הפיטורים עם סגירת כלל המינויים, כולל סגנית השר מיכל וולדיגר, שיבואו לאישור רק בשבוע הבא.


ביהדות התורה, מה שאפשר לסבך – מסבכים. מי שאמור להיכנס מתוקף החוק הוא ח"כ יצחק פינדרוס במקומו של השר מאיר פרוש, שמינויו אושר אך לפני כמה שעות במשאל טלפוני בין שרי הממשלה. למרות זאת, פרוש רוצה שהרוב לאגודת ישראל יישמר בסיעה. לצורך כך, גם סגן השר אורי מקלב מדגל התורה יידרש להתפטר לטובת שמעון רוט, נציג חסידות צאנז, במה שיאפשר לרוב החסידי בסיעה להישמר.


The post החוק הנורווגי נכנס לפעולה: המרדף אחרי השרים שלא מתפטרים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/44 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: