פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
2/1/2023 10:20

האם אזהרות האופוזיציה והצהרת חמאס הן שדחו את עליית בן גביר להר הבית?

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שרק אתמול נכנס לתפקידו, הודיע כי בכוונתו לעלות להר הבית עוד השבוע. המתקפות מצד האופוזיציה לא איחרו לבוא, כשברקע התווספו אליהם איומי ארגון הטרור חמאס. שיחה שהתקיימה בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר עוצמה יהודית דחתה את העלייה, נכון לעכשיו, בעוד כמה שבועות.



בפתח ישיבת הסיעה קבע ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי "אסור שאיתמר בן גביר יעלה להר הבית", וכי מדובר ב"התגרות שתוביל לאלימות שתסכן חיי אדם ותעלה בחיי אדם. עם כל זה שביבי חלש הוא מוכרח הפעם לעמוד ולהגיד לו אתה לא עולה להר הבית כי ימותו אנשים". יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס גם הוא לדברים ואמר: "אין ספק שביקור בהר הבית זה דבר מותר, אין ספק שביקור בהר הבית זה דבר רגיש. זכותנו לבקר בהר הבית. צריכים לעשות את זה בצורה נכונה ולא להלהיט את הרוחות, בצורה מכובדת ורגישה".


מנגד, הגן השר בצלאל סמוטריץ' על העמדה לעלות להר הבית ואמר כי "היא חלק מהסטטוס קוו שמתקיים במקום, כל הניסיונות להלך אימים מופרחים לחלוטין וצריך להדוף אותם בכל הכוח". בן גביר עצמו אמר כי "הר הבית הוא נושא חשוב וכמו שאמרתי אני מתכון לעלות להר הבית. לגבי לוחות הזמנים – אני מבטיח לעדכן כשאעלה. עד אז, אשמח שכל ערב ייפתחו מהדורות החדשות עם ידיעות שעוסקות בשאלה מתי אני מתכוון לעלות להר הבית".


בארגון הטרור חמאס איימו כי "אם איתמר בן גביר יעלה להר הבית – לא נעמוד בחיבוק ידיים, אנו מטילים על ממשלת הכיבוש את האחריות לכל הסלמה אם תהיה באל-אקצה או באנשינו בירושלים".


על רקע הסערה, עלה לראשונה חבר הכנסת צביקה פוגל ממפלגתו של בן גביר להר, בין היתר, במטרה לבחון את הסדרי העלייה וההתנהלות בהר הבית. פוגל אמר כי "דווקא פה במקום הקדוש הזה, זה דבר שמעורר בי המון מוטיבציה לשנות בעתיד את תמונת המצב הזו. אין שום סיבה שהעיר הקדושה הזו, במיוחד במקום שבו אנחנו נמצאים, לא תכבד את כל שלושת הדתות בכל החגים ובכל האפשרויות. אנחנו נשתדל לעשות את זה הכי טוב".


The post האם אזהרות האופוזיציה והצהרת חמאס הן שדחו את עליית בן גביר להר הבית? appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/55 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: