פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
5/1/2023 9:13

הפורום המשפטי שפועל לטובת הפורעים הערבים משומר החומות

אולם הכנסים שאירח את האספה בטמרה לפני כשבועיים היה מלא מפה לפה. המוזמנים התיישבו במקומות שהוכנו בעבורם, ובין באי המפגש החל דיון סוער. הנוכחים, בכירי החברה הערבית בישראל, שמו לעצמם מטרה משותפת: סיוע ותמיכה בערבים אזרחי ישראל שנגזרו עליהם עונשי מאסר בגין חלקם בפרעות שעשו ביהודים ברחבי הארץ במהלך מבצע "שומר החומות" בחודש מאי 2021.


מוחמד סבח, חבר הלשכה המדינית במפלגת בל"ד ויו"ר הוועד העממי בטמרה, קרא בפגישה לשילוב ידיים בין המוחים. לדבריו, הפגישה שמתקיימת בעיר אינה הראשונה, אלא המשך של פגישות בנושא שקיימה "ועדת החירויות". הוא ציין שהפעילות המרכזית של הפעילים כעת היא הגשת ערעור על גזר דינם של ארבעת הנאשמים תושבי העיר.


יו"ר ועדת המעקב העליונה תאופיק מוחמד, אמר: "פסקי הדין מזעזעים ולא צודקים. לכולם התברר שכשהנאשם הוא ערבי פסקי הדין יהיו כאלו. פסק הדין עצמו הוא פשע נגד בני הנוער שלנו שהשתתפו באירועים". הצצה בדף הפייסבוק של סבח, מורה לאזרחות בבית הספר מקיף שפרעם, מגלה שהוא מרבה לשבח את תומכי "המאבק למען פלסטין ומסגד אל־אקצא".


ביום שני שעבר התקיימה פגישה נוספת של צוות ההגנה על פושעי שומר החומות, בהנחייתו של סבח. הוא טען שם לחוסר צדק במשפט ולאפליה על רקע גזעי, שהרי פרשת מותו של "השהיד מוסא חסונה", כלשונו (שתקף יהודים בלוד ונורה ונהרג; ש"פ וא"ג) הסתיימה בלי אשמים, ואילו על אבראהים מריח (שהשתתף בלינץ' בשיר אלקלעי בטמרה) נגזר עונש מאסר. "ברור שאנחנו מתמודדים עם החלטה של המוסדות הישראליים שלפיה יש שתי רשויות משפטיות, כמו שיש שתי רשויות ממשלתיות, אחת לערבים ואחת ליהודים. נאשם ערבי נחשב מיד טרוריסט וייכנס לשנים ארוכות לבית הסוהר, ואילו הרג ערבים בדם קר מסתיים בלא כלום – כפי שראינו בכל התחנות ההיסטוריות של העם הפלסטיני, מהנכבה עד היום. ברור שזה גורם לנו לא לשתף פעולה עם כל הממשלות הפושעות נגד עמנו, וברור שאנחנו צריכים לאחד כוחות".


השייח' כמאל ח'טיב, סגן ראש התנועה האסלאמית, העומד בראש ועדת החירויות, שיבח את העבודה המשותפת של כלל הגורמים, ובמיוחד את ראש עיריית טמרה סוהיל דיאב, שנכח בכינוס. "לא בכל מקום יש ראש עיר שתומך באסירים. אנחנו מבטיחים לעצמנו שהיוזמה הזאת תתקדם בכיוון נכון, כי השלב הבא עם המדיניות של הממשלה החדשה יהיה קשה יותר".


הצדקה למעשיהם של הפורעים הושמעה מפיו של יו"ר מפלגת בל"ד וחבר הכנסת לשעבר סאמי אבו־שחאדה. לדבריו זו הייתה תגובה טבעית של הערבים לתקיפות של ישראל במסגד אל־אקצא, ברצועת עזה וביו"ש. "ילדינו, בנינו המואשמים באשמות הכזב האלו, לא ביצעו אף פעם פשע ולא התעמתו עם אף אחד. לא התארגנה קבוצה מטמרה כדי ללכת לתקוף קבוצה מיצהר. ילדינו מלוד לא ארגנו אוטובוס כדי לתקוף את אלו שהגיעו אלינו מההתנחלויות. מה שקרה זה שהייתה מתקפה על מסגד אל־אקצא, ולא בפעם הראשונה. ירו על מתפללים והתקיפו את בני עמנו בגדה ובעזה. לא בפעם הראשונה, לא השנייה ולא העשירית. ככל חברה אנושית וכחלק מבני העם הערבי־פלסטיני – נערינו הגנו על עצמם".


הכתבה המלאה תתפרסם מחר (ו') במוסף יומן של מקור ראשון


יומן 1326

The post הפורום המשפטי שפועל לטובת הפורעים הערבים משומר החומות appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/30 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: