פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
5/1/2023 5:37

הדילים בליכוד חוזרים: המועמדים מבקשים מהשרים להתפטר

החוק הנורווגי שוב משתנה. הכנסת תתקן את החוק ותחזיר אותו לנוסחו הישן, לפיו שליש מחברי סיעה שמכהנים כשרים יוכלו להתפטר, כדי להכניס את חברי הרשימה. ברשימת הליכוד יוכלו להיכנס חברי הרשימה עד המקום ה-42, שם נמצא נציג מחוז יו"ש אביחי בוארון, אולם כרגע מעט שרים בליכוד בכלל מוכנים להתפטר. 


על פי הנוסח המוצע יורחב השימוש בהסדר המכונה "החוק הנורווגי" בעבור סיעות גדולות באופן יחסי, כך ש"התקרה" לא תהיה עוד 5 חברי כנסת, אלא בסיעות שמספר חבריהן 18 ומעלה – יוכלו להפסיק את חברותם עד שליש מחברי הסיעה, כך הליכוד יוכלו להכניס לפחות עשרה חברי כנסת, ש"ס 5, יהדות התורה ו"הציונות הדתית" ארבעה, ועוצמה יהודית שלושה.  


בסך הכל יכולים להתפטר בחוק הנורווגי שיתוקן מקסימום 26 ח"כים, עשרה מהליכוד ועוד 16 משאר מפלגות הקואליציה, אלא אם סיעה מסוימת לא תממש את כל המכסה שלה, שזה התרחיש שצופים בקואליציה. אבל העיקרון דומה לזה שהתקיים בכנסת היוצאת, ובניגוד לטענות האופוזיציה היום – לא מדובר על הכפלת הח"כים ה"נורווגים". בכנסת ה-24 נכנסו עשרים ושניים (!) ח"כים במסגרת החוק. כלומר, החוק החדש אולי לא מפחית את מספר הח"כים שיכולים להיכנס, אבל בוודאי שאינו מכפיל אותו.


במפלגת יש עתיד טענו היום (ה') כי כי מדובר ב"שיא חדש בצביעות – נורווגית מלא מלא". מהמפלגה נמסר כי "אחרי כל הארס והרעל, הליכוד בשיא חדש, והפעם: הכפלת החוק הנורבגי. ביום בו נתניהו החלש החליט לרמוס ולהרוס את בית המשפט בישראל, הוא ושותפיו ממשיכים בביזוי הכנסת והפיכתה לנורווגית וחלשה".


עד כה התפטרו חמישה ח"כים במסגרת החוק הנורווגי, בהם יצחק גולדקנופף מיהדות התורה, עמיחי אליהו מעוצמה יהודית, ויואב בן צור מש"ס. אולם בליכוד נתקלים בבעיה; רק השרים מיקי זוהר וחיים כץ התפטרו עד כה מהכהונה, למרות שרשימת הממתינים עוד ארוכה. ביניהם אתי עטיה המקורבת לכץ, צגה מלקו שקיבלה שריון ברשימה, והחכ"ים לשעבר קטי שטרית ועמית הלוי.


אם מישהו חשב שהדילים מתקופת הפריימריז הסתיימו, מסתבר שזה ממש לא כך. גורם בליכוד מסביר את השיטה הפועלת במפלגה, לפיה הח"כים שרוצים להיכנס לכנסת פונים אל השרים בבקשה שיתפטרו מרצונם הטוב לטובתם, כשהם מזכירים ומנצלים בין היתר את הסיוע בפריימריז של הח"כים ומתפקדיהם לטובת השרים, שכעת מכהנים בתפקידים הבכירים, ומבקשים על כך תמורה. 


ח"כ טלי גוטליב התנגדה להצעה בווטסאפ של המפלגה: "אציע לקיים דיון בסיעת הליכוד בשאלת הרחבת הנורווגים. אין בדעתי להצביע להרחבה לעשרה נורווגים כי זו חזירות ופגיעה בקופה הציבורית. ‏זומנתי לוועדת חוקה בעניין ליום א' ואין לי כוונה לשמש חותמת גומי בעניין".


The post הדילים בליכוד חוזרים: המועמדים מבקשים מהשרים להתפטר appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/30 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: