פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
8/1/2023 5:47

המפלגות הערביות נלחמות זו בזו על רקע דיון בגיוס ערבים לצה"ל

סערה במגזר הערבי: מספר 5 במפלגת רע"מ יאסר חוג'יראת דיבר על אפשרות של גיוס צעירים ערבים לצבא הישראלי וזכה למתקפה חזיתית ממפלגת בל"ד וגורמים ברשימה הערבית המשותפת.


חוג'יראת התראיין לערוץ ARABTV ודיבר על הגיוס לצה"ל בקרב הקהילה הבדואית בישראל: "יש ירידה בשיעור הגיוס בקהילה הבדואית. אני מנסה לחנך אנשים שאם גיוס חובה הוא בתמורה לנטילת מלוא זכויותיהם, נשלם את המחיר". בהמשך אמר חוג'יראת כי "אני נגד גיוס בנסיבות הנוכחיות, כי אני דורש שוויון מלא בזכויות".


אמירה זו של חוג'יראת נתפסה על ידי חברי הכנסת הערבים מהמפלגות השונות כהצבת תנאי לפיו אם יהיה שוויון זכויות מלא, חבר הכנסת מטעם רע"מ ישנה את עמדתו ויתמוך בגיוס לצבא.


בבל"ד מיהרו לגנות את הדברים והזהירו כי "הצהרות מסוכנות כאלו המעניקות לגיטימציה לשירות צבאי בתמורה לתקציבים או זכויות טבעיות". בהודעה מטעם המפלגה נאמר כי "מדובר באמירות שהן מחוץ לקונצנזוס הלאומי והחברתי של עמנו והחברה שלנו. הן מובילות לעיוות מוחם של הנוער הערבי הפלסטיני שלנו שחושב שיש לנרמל את היחסים עם הציונות בצורה מעשית. זה איום על הזהות, השייכות, המרקם החברתי והלאומיות".


"בל"ד קוראת לכל הגופים המייצגים את עמנו ובראשם ועדת המעקב העליונה", אמרו עוד בבל"ד, "לגנות ולדחות הצהרות אלו ולהזהיר מפני השלכותיהן, במיוחד כשהן מגיעות כתוצאה מהסטייה הפוליטית והלאומית שמובילה רע"מ בתקופה האחרונה מאז החלטתה להצטרף לקואליציה ממשלתית ציונית העוינת את עמנו ואת זכויותיו ההיסטוריות".


אמירה נוספת של חוג'יראת שהסעירה את המערכת הפוליטית הפנים ערבית הייתה טענתו לפיה "יש הסכם בין הליכוד לבין הרשימה המשותפת לפיו ח"כ אחמד טיבי יבחר כסגן יו"ר הכנסת בתמורה לתיאום ביניהם". גורם ברשימה המשותפת אמר בתגובה כי "זו הצהרה ריקה מתוכן של ח"כ צעיר שמעידה על אפס ידע בעבודה הפרלמנטרית. ח"כ טיבי הוא סגן היו"ר מאז 2006, בהתאם לגושים הפרלמנטרים ולא כטובה של אף אחד". "נכון לעכשיו, מי שמתנגדים לתפקודו של טיבי כסגן יו"ר הכנסת הם בן גביר וסמוטריץ' מצד אחד ומנסור עבאס ורע"מ מצד שני"


ברע"מ לא נשארו חייבים להאשמות ואמרו: "רע"מ מבהירה את עמדתה וכל נציגיה מתנגדים בכל צורה שהיא לגיוס. דבריו של חוג'יראת הוצאו מהקשרם על ידי בל"ד שיצאו בהצהרה מטעה שנועדה להכפיש בלבד".


רע"מ הוסיפה ועקצה את בל"ד שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות וכתבה בהודעה מטעם המפלגה: "אנחנו וכל החברה הערבית מחכים שבל"ד תתנצל על השירות האדיב שהיא נתנה לימין הקיצוני ולנתניהו בשריפת למעלה מ-130,000 קולות ערבים, וכן על התיאום הרציף לאורך תקופה של יותר משנה בין סמי אבו שחאדה ובין נתניהו, בן גביר, סמוטריץ', דרעי וגפני בפיזור הכנסת והפלת ממשלת השינוי שהפילה את שלטון הימין ונתניהו לאחר 12 שנים רצופות. בזכותם ממשלה קיצונית הוקמה. אנחנו מציעים לה לעשות עשירית ממה שעושה רע"מ למען ירושלים, אלאקצא, העם הפלסטיני והתנועה האסלאמית בכל מקום שהוא ולא להסתפק במאבקים בפייסבוק".


The post המפלגות הערביות נלחמות זו בזו על רקע דיון בגיוס ערבים לצה"ל appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/26 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: