פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
8/1/2023 6:53

חגיגות השחרור למחבל: בן גביר דורש מהמפכ"ל לקיים תחקיר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה היום (א') למפכ"ל המשטרה לקיים תחקיר בעקבות חגיגות שחרור המחבל כרים יונס, לאחר שהשר הורה למשטרה לפעול למנוע את החגיגות. על המפכ"ל יהיה לקיים תחקיר פנימי במשטרה ולהציג אותו לשר. נזכיר כי המחבל כרים יונס שרצח, יחד עם בן דודו מאהר, את החייל רב"ט אברהם ברומברג, השתחרר בשבוע שעבר אחרי 40 שנות מאסר בכלא הישראלי. השחרור נעשה תחת שורת הוראות של השר לביטחון לאומי לשב"ס שמטרתן למנוע חגיגות הסתה ותמיכה במחבל ובטרור.


השר הורה למשטרה שלא לאפשר הקמת אוהלים לכבודם של רוצחים ולמנוע חגיגות תמיכה ואהדה לטרור. הוראה זו בוצעה בצורה חלקית בלבד – בני משפתחו וחבריו של המחבל הקימו אוהל לצרכי החגיגות ובכירי הרשות הפלסטינית אף עלו לבקרו. זהו היום הרביעי ברציפות שנמשכות החגיגות הסוערות באוהל קבלת הפנים: ריקודים ומופעים של בני נוער לכבוד המחבל, נאומים בשבחו וכן נאומים של יונס עצמו. באחד מנאומיו אמר יונס כי "האזרחות הישראלית והדרכון הישראלי הם השנואים ביותר בעולם. זו אזרחות גזענית. אנו פלסטינים לפני הכול. תעודת הזהות הישראלית והדרכון הישראלי ניתנו לנו בכפייה".


בעקבות האירועים קיים השר לביטחון לאומי שיחה עם מפכ"ל המשטרה אודות הקמת האוהל והחגיגות שהתקיימו בכפר. בשיחתם הורה השר על ביצוע תחקיר פנימי במשטרה שיוצג לשר. מטרת התחקיר לוודא כי אירועים כאלו לא יחזרו על עצמם בעתיד.


מהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר נמסר: "החגיגות הללו הן חגיגות של הסתה ותמיכה מפורשת בטרור ולא יעלה הדעת שאירועים כאלו יתרחשו אצלנו בבית. במדינת ישראל אין מקום לחגיגות תמיכה בטרור ואעשה כל שבסמכותי כדי למנוע את החגיגות הללו, עד להעברת חוק עונש מוות למחבלים". בנוסף, לאחר המלצת שב"כ, הורה אמש שר הביטחון גנץ לבטל את היתר הכניסה לישראל של שלושה בכירים ברשות הפלסטינית שהגיעו לחגוג עם יונס. בהמשך לארועים אלו, בעוד כשבועיים יועמד בפני המשטרה מבחן נוסף: בן דודו של כרים יונס, המחבל מאהר יונס, עתיד להשתחרר גם הוא.


ביום חמישי האחרון פורום 'בוחרים בחיים' המאגד עשרות משפחות שכולות מטרור, פנה למשטרה בדרישה לעצור את כרים יונס, שמאז שחרורו ביצע שורת עבירות ביטחוניות. לפי הטענה, יונס ביצע  מגע עם סוכן זר, לאחר ששוחח עם בכירים בארגון חמאס שברכו אותו, וכן הכריז כי בכוונתו לשוב לעסוק בטרור.


The post חגיגות השחרור למחבל: בן גביר דורש מהמפכ"ל לקיים תחקיר appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/28 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: