פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
8/1/2023 8:49

רק אחת מ-11 עברה את המיון הראשוני ליחידה המיוחדת

השיח הסוער סביב שאלת שירות נשים ביחידות מובחרות בצה"ל, תופס שוב את הכותרות.


היום התקיים עבור מתגייסות עתידיות מבחן כשירות ראשוני כחלק מהמיונים ליחידה 669, היחידה המיוחדת לחילוץ והצלה של חיל האוויר. יום השדה התבצע בדומה ליום הסיירות של הגברים, לאחר שצה״ל סירב להגמיש את הקריטריונים למיון נשים ליחידות המובחרות.


בסיומו של היום, אליו הגיעו אחת עשרה בנות המיועדות לשירות בצה״ל, רק אחת הבנות עברה את המבחן בהצלחה והמשיכה לשלב הבא.


חשוב להדגיש כי נוסף על כך, מעבר המבחן ביום השדה אינו מבטיח קבלה ליחידה, שכן לאחר שלב זה נדרשת המלש״בית להמשיך בהליך המיון, הכולל ביצוע שלב נוסף עם קריטריונים אחידים בין גברים לנשים, ולאחריו מיון פרטני של יחידה 669, בדומה למסלול הגברים.


גם אם אותה מתמיינת בודדה תצליח לעמוד בכל הקריטריונים ותתקבל ליחידה, לא ברור עדיין איך ניתן יהיה לגייס אותה לשם עקב המורכבות של חיילת אחת במסלול ארוך המורכב חוץ ממנה מבנים בלבד.


בחודש יוני אשתקד צה״ל עמד במרכז עתירה לבג״ץ בנושא שירות נשים, כאשר השיב לעתירות שהוגשו נגדו בנושא חודשים רבים לפני כן. תשובתו הסתמכה על מסקנות צוות מיוחד שפעל בחודשים שקדמו לה, אשר המליץ לפתוח מספר יחידות קרביות נוספות לשירות נשים בצה"ל, בהן יחידת החילוץ המוטסת 669 ויחידות נוספות. עם זאת, רף הכניסה שהוצב לנשים המבקשות לשרת ביחידות אלו מציב סימן השאלה על מידת היישום של ההמלצות.


באשר לגיוס לוחמות, הצבא יתמקד מעתה בעניין שהיה מעורפל עד כה: רף הכניסה. יחידה 669, למשל, צפויה לערוך בחינת כניסה מאתגרת במיוחד. מנגד, צה"ל יוסיף לוחמות ליחידות שלכאורה פתוחות כבר היום לנשים, אך רק לכאורה, כמו למשל אלחוטניות בתותחנים, לוחמות הנדסה בגבולות וכן גששיות. ההערכה היא כי ישנן כמה עשרות בודדות בלבד של בנות המתאימות לתפקידים אלו, ולכן הוחלט לקיים פיילוט לבחינת הנושא.


The post רק אחת מ-11 עברה את המיון הראשוני ליחידה המיוחדת appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/52 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: