פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
11/1/2023 8:03

למרות הלחץ: חתן מהשומרון ישאר תחת מגבלות צו מינהלי

אריאל דהרי, תושב השומרון, קיבל לפני מספר ימים צו מעצר יישובי החתום ע"י אלוף פיקוד העורף, רפי מילוא, ובו נאסר עליו לצאת מהישוב בו מתגוררים הוריו. דהרי צפוי להתחתן בעוד כשבועיים. האלוף דחה את ההשגות אותם הגיש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו והשאיר את הצו על כנו. בנוסף דחה האלוף את בקשותיו של דהרי לצאת מהיישוב להתארגנות לחתונה. האלוף מילוא נימק את החלטתו בטיעון שהדבר נחוץ לשם "הבטחת ביטחון המדינה ושלום הציבור".


השבוע, תשעה חברי כנסת מסיעות הקואליציה שיגרו מכתב לשר הביטחון הנכנס יואב גלנט, בו דרשו להורות על ביטולו של צו הגבלה מנהלי שהוציא אלוף פיקוד העורף כנגד אריאל דהרי, תושב השומרון ופעיל התיישבות, ימים ספורים לפני חתונתו. הצו עליו חתום אלוף פיקוד העורף הקודם, אורי גורדין, אוסר על דהרי לצאת מגבולות הישוב נוף איילון בו מתגוררים הוריו וכן ליצור קשר עם עשרות מחבריו. על המכתב, שיזמה ח"כ לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, חתומים חבריה לסיעה ח"כ צביקה פוגל, אלמוג כהן ויצחק קרוייזר, ובנוסף חתומים גם חברי הכנסת ניסים ואטורי וטלי גוטליב מהליכוד, חברי הכנסת משה סלומון ואוהד טל מהציונות הדתית וח"כ אברהם בצלאל מש"ס.


במכתב ששלח אלוף פיקוד העורף אל עו"ד קידר המייצג את דהרי נכתב בין היתר כי: "קיימות ראיות מנהליות המצביעות על סכנה הנשקפת ממנו על יסוד מידע מודיעיני משמעותי. אשר לבקשתך, להעביר את המעצר ליישוב יד בנימין, שהיית מרשך ביישוב עלולה להביא לסיכול מטרות הצו ועל כן לא ניתן להיעתר לה", נכתב.


במכתב נדחתה גם בקשתו של דהרי לצאת לסידורים הדרושים לצורך חתונתו גם כן בגלל "מסוכנתו": "נוכח כלליות הבקשה ונוכח המידע שבידי גורמי הביטחון ביחס לסיכון הנשקף ממרשך, מפקד פקע"ר (פיקוד העורף) מצא לנכון לדחות את בקשתך".


על דהרי גם נאסר ליצור קשר עם אחיה של כלתו אלא רק ביום החתונה: "נוכח המסוכנות מקיומו של קשר זה לא ניתן להיעתר לבקשתך באופן גורף. מפקד פקע"ר החליט להתיר באופן נקודתי להסיר את שמו מרשימת איסורי הקשר ביום חתונתו של מרשך".


עו"ד עדי קידר הגיב למכתב ואמר: "המגבלות המוטלות על מר דהרי מזה שנים מהוות פגיעה קשה בחירותו וחופש תנועתו, אולם כעת מבקש הצעיר להקים בית בישראל, מצופה היה כי הרשויות יאפשרו ויעודדו זאת, אולם תחת זאת השב"כ ממשיך ברדיפה נגדו והכל באמצעים שכנגדם לא יכול הוא להתגונן. יתכבדו ויאשימו אותו וכך יוכל להוכיח את חפותו עד תום ולהוריד את ההגבלות הקשות הללו הרובצות עליו לתמיד".


The post למרות הלחץ: חתן מהשומרון ישאר תחת מגבלות צו מינהלי appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/50 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: