פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
11/1/2023 9:18

מחקר חדש מצא כמה צריך ללכת כדי להוריד את הסיכון להתקף לב או שבץ

מבוגרים שצועדים כארבעה עד שישה קילומטרים ביום – כ-6,000 עד 9,000 צעדים – נמצאים בסיכון נמוך ב-40 עד 50 אחוז ללקות בהתקף לב או בשבץ בהשוואה לאלו שצועדים רק קילומטר וחצי ביום, על פי מחקר שפורסם בכתב העת Circulation.


הממצאים התבססו על נתונים משמונה מחקרים, שכללו 20,152 אנשים בני 18 ומעלה שהליכתם נמדדה במכשיר ושבריאותם הייתה במעקב, בממוצע, במשך יותר משש שנים.


עבור בני 60 ומעלה, ככל שההליכה ארוכה יותר, כך הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם (CVD) יורד. עם זאת, עבור מבוגרים צעירים, המחקר לא מצא קשר בין אורך ההליכה לבין הסיכון ל-CVD. הסיבה הסבירה לכך, כתבו החוקרים, היא ש-CVD "היא מחלה של הזדקנות" שבדרך כלל לא ניתנת לאבחון עד שגורמי סיכון כמו לחץ דם גבוה, השמנת יתר וסוכרת התקדמו במשך שנים.


החוקרים לא העלו שום קשר בין אורך ההליכה לבין סוגים ספציפיים של מחלות לב וכלי דם, כגון אי ספיקת לב או הפרעות בקצב הלב, אלא למחלות לב באופן כללי. המחקר גם לא מצא תועלת נוספת מעצימות או קצב הליכה גבוהים יותר.


היתרונות הבריאותיים הקשורים להליכה מהווים מוקד של מחקרים רבים ודיונים מתמשכים. לדוגמה, מחקר קודם של אותה קבוצת מחקר, שפורסם ב-Lancet במרץ האחרון, מצא קשרים דומים בין צעדים שננקטו על ידי מבוגרים וסיכון נמוך יותר למוות מכל סיבה שהיא, וכך גם מחקר שפורסם ב-JAMA Internal Medicine בספטמבר. עם זאת, מחקר זה מצא גם שקצב מהיר יותר הגביר את הפחתת הסיכון.


איגוד הלב האמריקני ממליץ על הליכה של 10,000 צעדים ביום, אך למרות זאת הוא גם מציין שגם 2,000 צעדים בלבד יכולים לספק יתרונות בריאותיים.


The post מחקר חדש מצא כמה צריך ללכת כדי להוריד את הסיכון להתקף לב או שבץ appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/25 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: