פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
11/1/2023 10:16

תושבי הר חברון: הכתובת לפיגוע הייתה על הקיר

הפיגוע הערב (ד') בחוות יהודה בהר חברון, בו נפצע בעל החווה אלישיב נחום, לא הפתיע את אנשי החוות והיישובים הסמוכים.


לאחרונה עדכן נחום בעצמו את המשטרה ואת הגורמים הביטחוניים כי פלסטינים מאזור הר חברון מאיימים על חייו. ביום שישי האחרון ראש עיריית דהרייה, עיר פלסטינית סמוכה, הטיח בנחום "יבוא יום ואתה תישחט פה".


ניסיון "קיום ההבטחה" לא איחר לבוא. המחבל, סנד סמאמרה, בן 18 מדהרייה חדר הערב לשטח החווה, דקר את נחום ופצע אותו באורח בינוני. מיד לאחר מכן, אזרח יהודי אחר שהיה בחווה פתח באש לעבר המחבל באמצעות נשקו האישי והביא לחיסולו.


אלישיב נחום פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, עם פציעה באורח בינוני מדקירה בפלג גופו העליון. "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע ישוב כשהוא בהכרה מלאה, וסובל מפציעות מדממות בפלג גופו העליון, סיפר פרמדיק מד"א אלישיב אמתי. "הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו בינוני ויציב. המחבל נוטרל".


ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי התייחס לפיגוע ואמר: "זהו אירוע טרור של מחבל שחדר לתוך החווה ופגע בבעל החווה. אנחנו נמצאים פה במלחמה של ממש, ואני מצפה שממשלת הימין תפעל. אין שום סיבה לתת יד לטרור".


תושבי הר חברון סיפרו לאתר מקור ראשון כי הם מתמודדים כבר תקופה ארוכה עם איומים מפורשים על חייהם. לדבריהם "גם אלישיב וגם בעלי חוות אחרים מתמודדים כל הזמן עם איומים מפורשים, ובמשטרה ובמערכת הביטחון מעודכנים על כך. לאחרונה צה"ל מאבטח את הפלסטינים שמגיעים לחרוש אדמות בשטח סמוך לחוות של היהודים, וזה מהלך שגורם להם הן לתחושת ביטחון והן להכיר את השטח, לערוך מעקבים ולתכנן חדירות ופיגועים".


בנוסף, תושבים מהיישובים הסמוכים אביגיל, מעון ועוד, מספרים גם הם כי באופן קבוע מגיעים פלסטינים מהאזור כאשר הם מלווים בפעילי שמאל ומטרידים את שגרת חייהם. לטענת התושבים, הפלסטינים חוסמים כבישים, מתקרבים לשטחי היישובים ומציקים גם לחיילים. מטרתה של פעילות זו, כך הם אומרים, היא להשפיע על הכרעות בג"ץ באשר לפינוי פלסטינים משטחי האש הסמוכים ליישובים שעליהם הם יושבים. פלישות אלה נעשות במכוון כדי לפגוע בהתיישבות היהודית וברצף היישובים וליצור חיבור בין העיר חברון לערביי הנגב, טוענים תושבי הר חברון.


התושבים מוסיפים ואומרים כי לתחושתם הכתובת לפיגוע הערב הייתה על הקיר, ובמערכת הביטחון מתעלמים.


אתמול הגיעו פלסטינים, כאשר הם מצויידים באישור מהצבא, כדי לחרוש אדמות שנמצאות בשטח חוות טליה בהר חברון. ידידיה טליה, שמשפחתו מעבדת את השטחים קרוב ל-30 שנה, ניסה לחסום מהם את הגישה וכתוצאה מכך נעצר על ידי משטרת חברון.


השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח הערב עם האזרח שחיסל את המחבל בפיגוע. האזרח הוא שכנו של השר מחברון והשר שיבח אותו והודה לו על חיסול המחבל. "אתה גיבור ישראל", אמר בן גביר, "בשמי ובשם כל אזרחי ישראל אני מודה לך על האומץ והפעולה המהירה. בלעדיך האירוע יכול היה להסתיים בצורה חמורה וקשה בהרבה".


"אויבינו ממשיכים להילחם בנו ועושים הכל כדי לפגוע בנו", אמר בן גביר. "אני שולח איחולי רפואה שלימה לפצוע ומבטיח לעשות הכל בעזרת השם כדי להחזיר את הביטחון והשקט לאזרחי ישראל".


בארגון "השומר – יו"ש" אומרים בעקבות פיגוע כי מדובר על תוצאה של אלימות מתמשכת כלפי החוות החקלאיות היהודיות בכלל יהודה ושומרון וכי ללא נוכחות משמעותיות בשטח לסיוע לחקלאים, המקרים הללו היו קורים לעתים קרובות הרבה יותר. "רק לפני מספר ימים פרסמנו נתונים המראים כי ישנה עלייה בתקיפות חקלאים יהודיים על ידי פלסטינים. היום יש כבר אדם דקור. מי שלא הבין שדבר כזה עומד לקרות הוא עיוור מבחירה. לא מפתיע שזה מה שקרה, האלימות נגד החוות החקלאיות לא מפסיקה. רק נוכחות של מתנדבים בכל שעות היממה בחוות החקלאיות מנעה התרחשות של אירועים כאלה מדי יום. נותנים את כל המעטפת והתמיכה לבעלי החווה בעקבות האירוע שהתרחש".


The post תושבי הר חברון: הכתובת לפיגוע הייתה על הקיר appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/29 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: