פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
18/1/2023 9:19

מאות תושבי יו"ש למירי רגב: לפתור את בעיית הטרדות הפלסטינים באוטובוסים

מאות מתושבי השומרון פנו היום (ד') במכתב, לשרת התחבורה מירי רגב ולשר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', בדרישה כי יתערבו בתופעת ההטרדות באוטובוסים. בחודשים האחרונים פורסמו עדויות של צעירות וצעירים שנסעו באוטובוסים ביו"ש והוטרדו על ידי פלסטינים שנוסעים יחד איתם ממרכז הארץ לכיוון השומרון.


במכתב, אותו שלחו היום מאות הורים תושבי השומרון, ציינו הכותבים כי "מזה מספר שנים ישנה תופעה מטרידה ומסוכנת של ערבים פלסטינים אשר ממלאים את כל קווי התחב"צ משעות הצהריים המוקדמות ועד שעות הלילה, מאזור המרכז לכיוון השומרון. מצב זה יוצר סיטואציות בלתי נעימות ואף בלתי הגיוניות עבור תושבי השומרון ובנימין. ישנם מקרים רבים של אוטובוס המלא בערבים וחיילת בודדת אחת שרוצה לחזור לביתה באריאל או בכל ישוב אחר בשומרון. חיילות וחיילים, צעירים וצעירות, ובני נוער אשר אין ברשותם רכב, בדרך כלל מוצאים את עצמם באוטובוס מלא ערבים. מהר מאוד הגיעו מקרים של הטרדות מילוליות ופיזיות, הצקות, דחיפות ועוד. חס וחלילה, לא ירחק היום שתהיה פגיעה בחיי אדם".


מיכל זייטמן, תושבת קדומים אמרה על שליחת המכתב כי "לילדים שלנו המשרתים בצה"ל אסור לנסוע בטרמפים חזרה הביתה בשל מדיניות צה"ל. לפעמים שהבן שלי מגיע לצומת קסם הוא לא יודע אם הוא נמצא בשטח מדינת ישראל הריבונית. יש שם מאות פלסטינים, תחושה שכל הכפרים באזור נוסעים איתם באוטובוסים. השנאה העצומה שיש להם בעיניים ובעיקר הפוטנציאל להציק לחיילים, נערות וילדים הוא עצום".


שי אהרוני, תושב רבבה שילדיו נוסעים באוטובוסים, הוסיף: "פעמים רבות הבת שלי מספרת לי איך פלסטינים מסתכלים עליה, המבטים שלהם, מכף רגל ועד ראש, הרצון שלהם לשבת דווקא ליד יהודיות, הפחד שכולם ערבים ואת יהודייה יחידה, הצפירות שלהם השריקות שלהם כשאת עומדת בצומת, ההטרדות האלה קורות כל הזמן, כל יום, ברחבי יו"ש ואף אחד לא פוצה פה".


הנושא עלה לאחרונה שוב לכותרות בזכות פוסט ברשתות החברתיות שהעלה יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר, אשר מתגורר בחוות יאיר שבשומרון. ברנד הוא מאב ל-5 ילדים שנמנעים מלנסוע בתחבורה הציבורית יחד עם חבריהם. הפוסט הכה גלים והגיעה לעשרות אלפי חשיפות ושיתופים. הבעיה שהעלה ברנד נמצאת במרכז השיח ביישובי יו"ש בזמן האחרון ומצביעה על חומרת התופעה.


ברנד הדגיש כי: "אין שאלה כי מצב זה אינו יכול להמשיך ולא יכול לעבור לסדר היום. לא ייתכן שאזרחי המדינה אשר גרים בשומרון יופלו לרעה וימצאו את עצמם חשופים לאיומים כאלה כל יום. מדובר בפצצה מתקתקת אשר לא ירחק היום והיא חלילה יכולה להתפוצץ לכולנו בפנים. בידכם הדבר להפסיק את החרפה הזו. עיניהם של אלפים מתושבי השומרון מחכות לכם".


בעקבות הפוסט הצטברו ברחבי הרשת מאות עדויות מנוסעי התחבורה הציבורית ביו"ש.


מנחם שילה, תושב השומרון סיפר כי "הבת שלנו לומדת מחול בכפר סבא ולא יכולה להשתמש באוטובוסים האלה. זה מחייב אותנו לדאוג לה לטרמפ עם מישהו מהיישוב או להגיע בעצמנו לאסוף אותה. הקווים האלה פשוט לא רלוונטיים כרגע עבור הילדים שלנו. קחו לדוגמה את המחבל שרצח 3 יהודים לפני שבועיים וחצי. היה לו אישור עבודה בישראל, הוא היה עולה על אוטובוס כזה בחזרה כל פעם. מה אחד כמוהו יכול לעשות – עדיף שלא לדמיין".


קרן דינר סיפרה כי "עשיתי את זה פעם אחת בדרך לאריאל וזה היה מטורף, פשוט הזיה, רחמיי על מי שזאת הדרך היחידה שלו הביתה בכל יום, ובהחלט, אין מצב שהבת שלי תעלה על האוטובוס הזה". הורה נוסף תיאר כיצד בתו התקשרה אליו במהלך הנסיעה בדמעות כאשר היא וחברותיה היו באוטובוס מפוחדות ולבדן בתוך רוב ערבי.


ביהודה ושומרון מצפים לתפנית משמעותית ביחס של הממשלה לצרכי התחבורה של תושבי יהודה ושומרון. ערב הבחירות, אמרה שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי בשיחה עם מצביעים ששודרה בערוץ, 12 כי במהלך כהונתה לא השקיעה בקידום מיזמי תחבורה ביהודה ושומרון מכיוון שבעיניה "חבל להשקיע במקום שבסופו של דבר הוא לא יהיה חלק ממדינת ישראל הריבונית". עם הקמת ממשלת הימין הביעו תקווה ביהודה ושומרון כי צרכי המתיישבים ייענו ולכן הם פונים לשרים החדשים בדרישה לנסיעה בטוחה.


The post מאות תושבי יו"ש למירי רגב: לפתור את בעיית הטרדות הפלסטינים באוטובוסים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/33 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: