פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
18/1/2023 6:05

תגובות סוערות במערכת הפוליטית לפסילת דרעי: "בית המשפט קבע שהבחירות חסרות משמעות"

לאחר שבית במשפט העליון החליט לפסול את מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר, תגובות מרחבי הקשת הפוליטית לא איחרו להגיע.


ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לביתו של דרעי בירושלים במטרה לחזק את שותפו הפוליטי לאחר פסיקת בג"ץ.


ראשי מפלגות הקואליציה הוציאו הודעה משותפת בתגובה להחלטת בג"ץ ואמרו: "קיבלנו בזעזוע, בכאב ובצער גדול את פסק הדין בעניינו של המשנה לראש הממשלה, השר אריה דרעי. יכולותיו יוצאות הדופן ונסיונו העצום דרושים למדינת ישראל בימים מורכבים אלה יותר מתמיד. מעבר לעוול האישי הקשה שנגרם לשר דרעי עצמו, פסק הדין מהווה עוול עצום ללמעלה משני מיליון אזרחים, רוב העם, אשר הצביעו בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו שאריה דרעי ימלא בה תפקיד מרכזי ומשמעותי. אנו נפעל בכל דרך חוקית שתעמוד לרשותנו וללא דיחוי, כדי לתקן את העוול ואת הפגיעה הקשה שנגרמה להכרעה הדמוקרטית ובריבונות העם".


תנועת ש״ס אמרה בתגובה לפסיקה כי "נפל דבר בישראל. בית המשפט העליון המתיימר לדאוג למיעוטים, השליך היום לפח את קולם והצבעתם של 400 אלף מצביעי תנועת ש"ס המייצגת את ציבור המוחלשים בישראל שהלכו רק לפני חודשיים לקלפיות. מצביעי ש"ס הלכו לקלפיות כשהם יודעים הכל על יו״ר ש"ס, השר אריה דרעי. 400 אלף המצביעים, 11 מנדטים, ידעו על הסדר הטיעון עם דרעי והצביעו לש"ס בראשות אריה דרעי". היום קבע בית המשפט למעשה כי הבחירות חסרות משמעות. החלטת בית המשפט פוליטית ונגועה באי סבירות קיצונית".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 3/01/10381556-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 473px) 100vw, 473px" />
מימין לשמאל: כהן, לוין, נתניהו, דרעי וגלנט. קרדיט: EPA

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין אמר: "היום בשעה 16:00, קיבלו רבים מאזרחי ישראל הודעה אבסורדית מבית המשפט העליון, לפיה הצבעתם בבחירות שהתקיימו לפני חודשיים – בוטלה. הפסיקה שניתנה היום רומסת לא רק את הצבעתם של קרוב לארבע מאות אלף מצביעי ש״ס, אלא גם את בחירתם של רוב אזרחי ישראל, אשר ידעו את כל העובדות הרלוונטיות והצביעו בעד ממשלה בראשות נתניהו, אשר אריה דרעי שותף בכיר בה. צר לי מאוד על כך שראשי מערכת המשפט לא מצאו גם הפעם לכבד את הכרעת העם, את שיקול דעתו של ראש הממשלה, ואת החלטת הכנסת שהביעה אמון בממשלה המכהנת. אעשה את כל הדרוש על מנת שהעוול הזועק לשמים שנעשה לרב אריה דרעי, לתנועת ש״ס ולדמוקרטיה הישראלית – יתוקן במלואו".


מהצד השני של המפה הפוליטית, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בתגובה לפסיקת בג"ץ כי "אם אריה דרעי לא יפוטר, ממשלת ישראל עוברת על החוק. ממשלה שאינה מצייתת לחוק, היא ממשלה לא חוקית. היא לא יכולה יותר לדרוש מהאזרחים לציית לחוק. אם דרעי לא יפוטר, ישראל תקלע למשבר חוקתי חסר תקדים והיא כבר לא תהיה דמוקרטיה ולא תהיה מדינת חוק".





העותרת לבג"ץ, התנועה לאיכות השלטון קידמה בברכה את החלטת בית המשפט ואמרה כי היא קוראת לנתניהו לכבד את פסק הדין ולפטר את דרעי. "היום התקבל פסק הדין של בג"ץ בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד מינוי של אריה דרעי לשר, בו התקבלו טיעוני התנועה ומינויו של דרעי נפסל. התנועה לאיכות השלטון מברכת על פסק הדין ורואה בו צעד חשוב בשמירה על שלטון החוק וניצחון לציבור הישראלי כולו. התנועה בטוחה כי ראש הממשלה נתניהו יכבד את פסק הדין, ויפטר את דרעי. הממשלה היא לא מוסד לשיקום עבריינים, ולמדינת ישראל מגיע יותר!"


בחזרה לקואליציה ולהתנגדות לפסיקה, שר האוצר ויו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לפסילת דרעי ואמר: "בשמאל טוענים שהדמוקרטיה בסכנה והאמת שככה זה נראה היום. לא יכול להיות שבמדינה דמוקרטית 10 שופטים יחליטו במקום רוב אזרחי ישראל מי צריך לכהן כשר ללא כל בסיס בחוק. הממשלה לא תתפרק. נמשיך בעזרת השם לקדם את הרפורמה במערכת המשפט עבור כלל אזרחי ישראל והחלטת בג"ץ רק מוכיחה שוב כמה היא חיונית".


השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "לכל מציעי הפשרות וההסכמות – היום הובהר שביהמ"ש, שאינו נבחר, אינו מעוניין בפשרות וחפץ בשלטון ללא מיצרים על נבחרי הציבור. מי שעשו הפיכה משפטית ללא הסכמה והידברות, אינם מפנימים שהעם אמר את דברו בבחירות האחרונות באופן נחרץ. רפורמה עכשיו!"


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 2/AFP_333A4ZU-750x508.jpg 750w" sizes="(max-width: 449px) 100vw, 449px" />
דרעי וסמוטריץ'. צילום: AFP

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה אמר כי ״ישנם תחומים שבאיזון נכון בין רשויות המדינה, הם לפי מהותם נחלת הכנסת והממשלה. מוטב שבית המשפט ימשוך ידו מהתערבות בעניינים מסוג זה, גם אם התנהגות הכנסת, הממשלה וראש הממשלה נראית בעיני השופטים כלא נאותה ולא ראויה. מוטב להניח התנהגות כזאת למשפט דעת הקהל וציבור הבוחרים בהליך הדמוקרטי״.


שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ, תא״ל (במיל׳) מירי רגב הגיבה: "סיעת בג״צ החליטה באופן שרירותי כי האזרחים שהצביעו בבחירות האחרונות, לא סבירים אל מול 10 שופטים שבחרו את עצמם! זו לא דמוקרטיה. זו עריצות המיעוט. היום הובהר חד משמעית שביהמ"ש אינו מעוניין בפשרות. על זה אני מדברת! בית המשפט בקרב מאסף על שימור הכוח הבלתי סביר של האליטה. הם כנראה עדיין לא הפנימו שהעם אמר את דברו. את זה בדיוק באנו לשנות ונשנה!"


השר מיקי זוהר אמר כי "מאות אלפים מאזרחי ישראל הלכו לקלפי, בחרו בצורה דמוקרטית באריה דרעי, ובית המשפט העליון החליט לבטל את הצבעתם. הרפורמה המשפטית נדרשת עכשיו, יותר מתמיד. חייבים להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט".


השר יצחק גולדקנופף מסיעת יהדות התורה אמר: "מאות אלפי אזרחי ישראל הביעו את אמונם באופן מובהק ברב דרעי, ואת רצונם לראותו שר בממשלה. ההחלטה לפסול אותו היא עוד דוגמה מוחשית לסיבות שיצרו את משבר האמון בין אזרחי ישראל למערכת המשפט. יהדות התורה תתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים לקיום רצון העם שבחר ברב אריה דרעי שייצג אותו בממשלה".


שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן אמרה בתגובה: "עשרה שופטים לא הכריעו האם דרעי עבריין או חף מפשע, זכאי או אשם. הם החליטו האם זה סביר שהוא יכהן או לא. עשרה מול למעלה מ-2 מיליון בני אדם שענו על מבחן הסבירות בקלפי. כך לא נראית דמוקרטיה. כך נראית עריצות משפטית מדכאת ויהירה. אנחנו נשיב לעם את כוחו".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 2/AFP_333A4KU-750x506.jpg 750w" sizes="(max-width: 418px) 100vw, 418px" />
בן-גביר ודרעי. צילום: AFP

השרה אורית סטרוק אמרה בתגובה להחלטה: "כששופטי בג"ץ מאשימים את מיליוני אזרחי ישראל בחוסר סבירות קיצוני, זו באמת שירת הברבור של עילת הסבירות".


התנועה למשילות ודמוקרטיה הגיבה על החלטת בית המשפט ואמרה כי "פסיקת בג"ץ בעניין דרעי מבהירה מדוע הרפורמה במערכת המשפט נדרשת על כל חלקיה; איסור פסילת חוקי יסוד, שינוי שיטת מינוי השופטים, ביטול עילת הסבירות ותיקון החקיקה בעניין הייעוץ המשפטי לממשלה. בית המשפט בחוצפתו קיים דיון בתוקפו של חוק יסוד ללא כל סמכות. התפלגות פסיקת השופטים לפי עמדותיהם האידאולוגיות היא ההוכחה שיש לשנות את שיטת מינוי השופטים ובודאי ביטול הכלי חסר הגבולות של הסבירות, שמאפשר פסיקה על פי דעתם הפרטית של השופטים ולא על פי החוק".


סיעת דגל התורה הגיבה גם היא: "שוב בית המשפט מתערב בדברים שאין לו סמכות, אחרי שהכנסת חוקקה חוק יסוד. בג"ץ מקדיחים את תבשילם פעם אחר פעם ומתערבים בדברים לא להם. נתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים כדי שהרב אריה דרעי יכהן בממשלה".


יו"ר מפלגת נעם וסגן השר ח"כ אבי מעוז אמר בתגובה לפסיקה כי "בית המשפט העליון שוב שם את עצמו מעל החוק. היום יותר מתמיד כולם מבינים: הרפורמה המשפטית הכרחית להמשך קיומה של הדמוקרטיה הישראלית".


The post תגובות סוערות במערכת הפוליטית לפסילת דרעי: "בית המשפט קבע שהבחירות חסרות משמעות" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/28 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: