פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
18/1/2023 9:40

מחקר: מבוגרים בודדים נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות בדמנציה

אנשים מבוגרים המבודדים חברתית עומדים בפני סיכון גבוה ב-28% לפתח דמנציה מאשר אלה שאינם מבודדים חברתית, על פי מחקר של חוקרי ג'ונס הופקינס שפורסם בכתב העת של האגודה האמריקאית לגריאטריה. בידוד חברתי מוגדר בדרך כלל כשיש לאדם מעט מערכות יחסים חברתיות ומעט אנשים לתקשר איתם באופן קבוע.


במחקר השתתפו 5,022 תושבי ארה"ב בני 65 ומעלה (עם גיל ממוצע של 76) שהיו נטולי דמנציה בתחילת המחקר ולא גרו בבית אבות, מוסד סיעודי או מוסד אחר. כ-23% נחשבו למבודדים חברתית, אך רוב המשתתפים (77%) לא.


במהלך תקופה של תשע שנים, כל המשתתפים היו תחת מעקב ונערכו להם מעת לעת מבחנים קוגניטיביים. באותה תקופה, כ-26% מאלה שהיו מבודדים חברתית פיתחו דמנציה, לעומת כ-20% מאלה שלא היו מבודדים חברתית.


המחקר לא מצא הבדלים משמעותיים לפי גזע או מוצא אתני. כמו כן, הוא לא התמקד במדוע או כיצד בידוד חברתי העלה את השכיחות של דמנציה, אך בידוד חברתי ממושך נקשר לגורמי סיכון גופניים ונפשיים מוכחים לדמנציה, כולל לחץ דם גבוה, מחלות לב, דיכאון ופעילות קוגניטיבית מופחתת, על פי המכון הלאומי להזדקנות.


כמו כן, אנשים המבודדים חברתית עשויים להיות בעלי סיכוי נמוך יותר לנצל את שירותי הבריאות הזמינים לאמריקאים מבוגרים, כמו Eldercare Locator – תוכנית של המנהל בנושא הזדקנות – שיכולה לחבר מבוגרים ומשפחותיהם לשירותים זמינים.


המרכז לבקרת מחלות ומניעתן אומר שבידוד חברתי משפיע בערך על רבע מהמבוגרים בארה"ב בני 65 ומעלה. כ-6 מיליון אמריקאים סובלים מהסוג הנפוץ ביותר של דמנציה, מחלת אלצהיימר, על פי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).


The post מחקר: מבוגרים בודדים נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות בדמנציה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/44 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: