פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
18/1/2023 8:36

נתניהו הגיע לביתו של דרעי: "כשאח שלי במצוקה אני בא אליו"

ראש הממשלה נתניהו הגיע אחר הצהריים (ד') לביתו של שר הפנים והבריאות, אריה דרעי, בשכונת הר נוף בירושלים. מלשכת נתניהו נמסר: "ראש הממשלה אמר לשר דרעי: כשאח שלי במצוקה – אני בא אליו". ביקורו של נתניהו הגיע לאחר שבג"ץ הודיע מוקדם יותר כי פסל את מינויו של דרעי לשר בממשלה, זאת בשל עסקת הטיעון שעליה חתם בשנה שעברה. עוד נמסר כי נתניהו ודרעי נועדו במשך 45 דקות.


במקביל, דרעי זימן לביתו את כל הח"כים ממפלגתו ואנשי ש"ס נוספים. כפי שאמר מראש, יו"ר ש"ס לא מתכוון להגיש מכתב התפטרות מהתפקיד, והוא משאיר לראש הממשלה נתניהו את ההחלטה האם לפטר אותו. כבר לאחר פרסום פסיקת בג"ץ קראו גורמים בקואליציה לראש הממשלה להתעלם מהפסיקה ולא לפטר את דרעי.https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-19.08.52-750x563.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />


בנוסף לנתניהו, כל חברי סיעת ש"ס התייצבו לצד רבני מועצת חמי התורה של ש"ס. במפלגה עוד לא חושבים על הצעדים הקו קריטיים הבאים, אלא בעיקר הגיעו לחזק ולהבהיר כי הוא ממשיך להיות מנהיג המפלגה. גם שר ירושלים ומסורת ישראל ח"כ מאיר פרוש הגיע לביתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לחזק את ידו ולהביע את תמיכת יהדות התורה בהישארותו סביב שולחן הממשלה.


השר פרוש אמר לשר דרעי: "זה מאוד כואב לנו, זה הפסד ענק ליהדות החרדית. גם אם ר' אריה לא יהיה סביב שולחן הממשלה לימים בודדים זה הפסד גדול. באתי לפה כי זה מה שאבי היה עושה, הוא לא עזב אותו לרגע וגם אנחנו לא נעזוב אותו".


במפגן התמיכה בביתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי נמצאים: הגר"ש מחפוד, המקובל הגר"ד בצרי, הגר"ש זעפרני, הגר"י לסרי, הגר"י כהן, הגר"פ איפרגן, הגר"ד אברהם, כל השרים וחברי הכנסת של ש"ס, שלמה קרעי, מאיר פרוש ויצחק פינדרוס. עוד בכינוס התמיכה בביתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי נמצאים: חבר המועצת הגר"ר אלבז, הגר"מ בן שמעון, הגר"י כהן ר"י יקירי ירושלים, הגר"ש בצלאל ר"י פורת יוסף והגר"י זר.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-19.01.01-750x563.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
ח"כ מאיר פרוש עם דרעי. ללא קרדיט

אז מה הן האפשרויות של דרעי כרגע? הנה העיקריות שבהן:


דרעי יגיש מכתב פיטורים מהממשלה


לפי חוק יסוד הממשלה, "שר רשאי לאחר שהודיע לממשלה על כוונתו לעשות כן, להתפטר מן הממשלה על ידי הגשת כתב התפטרות לראש הממשלה; כהונתו בממשלה נפסקת כעבור 48 שעות".


אולם, דרעי כבר הודיע מראש כי אינו מתכוון להתפטר מעצמו ומגלגל את ההחלטה לידי ראש הממשלה בנימין נתניהו שמינה אותו לתפקיד.


ראש הממשלה יפטר את דרעי


לפי חוק יסוד הממשלה, "ראש הממשלה רשאי, לאחר שהודיע לממשלה על כוונתו לעשות כן, להעביר שר מכהונתו; כהונתו של שר נפסקת כעבור 48 שעות לאחר שכתב ההעברה מכהונה נמסר לידיו".


על ראש הממשלה נתניהו לקיים את פסיקת בג"ץ שתמנע את המינוי של דרעי ולפטר אותו מחברותו בממשלה. נתניהו מתכוון לכבד את פסיקת בג"ץ במלואה, על אף הקריאות של חלק מחברי הליכוד שלא לקבל את הפסיקה.


סיעת ש"ס פורשת מהממשלה


לפני כמה ימים אחד מחברי הכנסת של ש"ס העלה תרחיש כי כל אנשי הסיעה יתפטרו מתפקידם עד הסדר מעמדו של אריה דרעי מחדש כשר, במקרה שאכן בג"ץ יפסול את המינוי. הדברים קיבלו מוקדם יותר היום משנה תוקף, כשהשר יעקב מרגי הבהיר ברשת ב' כי "נתניהו יודע שאם אריה דרעי לא בממשלה – אין ממשלה". הוא הוסיף: "אנחנו בש"ס נתכנס אצל מועצת חכמי התורה ונקבל החלטה, אני אמליץ למועצת חכמי התורה שאם אריה דרעי לא בממשלה אין ממשלה, זו דעתי".


יציאה לנבצרות


תרחיש לא אפשרי. בש"ס העלו בימים האחרונים את הרעיון, שנועד לאפשר לדרעי להימנע על ידי כך מהפיטורים הצפויים מהממשלה, אך הדבר לא אפשרי מבחינה משפטית.


מה הלאה? בין האפשרויות להתמודד בקואליציה עם פסק הדין נמצאים מצד אחד ביטול עילת הסבירות, ומהצד שני מינויו של דרעי לראש ממשלה חליפי – בהליך פרלמנטרי מורכב, אך כמסלול שיניח לו לכהן בממשלה בלי האפשרות להתערבות משפטית.


The post נתניהו הגיע לביתו של דרעי: "כשאח שלי במצוקה אני בא אליו" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/51 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: