פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/1/2023 6:26

"חיפוש חודרני, אזיקים ומניעת התייעצות עם ההורים" – נער בן 14 תובע את המשטרה

נער בן 14 הגיש הבוקר (ג') תביעה נגד משטרת ישראל לאחר שלפני כחודש השתתף בהפגנה בירושלים לציון שנתיים למותו של אהוביה סנדק ונעצר. הנער הגיש את התביעה אחרי שעבר חיפוש חודרני, נאזק לזמן ממושך ונמנעה ממנו הזכות להיוועץ בהוריו לפני החקירה. את התביעה על סך 42,000 ש"ח הגיש הנער באמצעות עו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו.


בכתב התביעה, שמתפרסם כאן לראשונה, כתב עו"ד ויזל על מעצרו של הקטין כי "בתאריך 29.12.22 הגיע הקטין יחד עם חברו להפגנה שנערכה בגשר המיתרים לציון שנתיים למותו של הנער אוהביה סנדק. מספר מפגינים ירדו לכביש במהלך ההפגנה. שוטרים אשר היו במקום דחפו את המפגינים חזרה למדרכה, אל סמוך למקום בו עמד הקטין. השוטרים לא הסתפקו בהחזרת המפגינים למדרכה אלא אף המשיכו לדחפם, ואת כל המפגינים הנקראים בדרכם, ביניהם אף הקטין, אל עבר צידה השני של המדרכה. במהלך הדחיפות מעד הקטין לאחוריו, ונפל על גבו. כשבריר שניה לאחר נפילתו, מעדה באותו מקום גם שוטרת ונפלה על הקטין. עוד בטרם הבין הקטין ההמום את אשר התרחש, הזדקפה השוטרת וצעקה לחבריה השוטרים כי הקטין הוא אשר הפיל אותה. בין רגע, קפצו שוטרים מספר על הקטין, עקמו את ידו והובילו אותו לניידת תוך שהם מודיעים לו כי הוא עצור על תקיפת שוטרת", כתב ויזל.


עורך הדין מתאר כיצד נאזק הקטין למשך זמן ארוך ללא צורך ע"י השוטרים: "בפתח הניידת ערכו השוטרים חיפוש על גופו של הקטין, אזקו את ידיו מאחורי גבו בעזרת אזיקון פלסטיק והעלו אותו לניידת משטרה גדולה. לאחר ששהה בניידת המשטרה הגדולה חצי שעה לערך, הועבר הקטין לניידת אחרת אשר לקחה אותו לתחנת לב הבירה. בתחנה ערכו השוטרים חיפוש נוסף על גופו של הקטין, חיפוש שני במספר, והוא הוכנס לתא. לאחר ההמתנה בתא, נלקח הקטין לחקירה, לא לפני שאזקו אותו השוטרים באזיקי ידיים ואזיקי רגליים.


"מרגע זה ולכל אורך המעצר, בכל פעם שהוצא הקטין מהתא, ואף לו ליציאה קצרה, אזקו אותו השוטרים באיזוק משולב. כך נאלץ התובע לבלות שעות רבות כשהוא כבול באיזוק ידיים ורגליים, בכל יציאה קצרה לשירותים, בעת שהובל לחקירה, בעת החקירה, כשהועבר לבית המעצר, בתהליך הקבלה בבית המעצר, כשנלקח לבית המשפט, כשהובל במסדרונות בית המשפט ואף באולם בית המשפט, כל פעם מחדש אזקו אותו השוטרים משל היה הוא אחרון העבריינים המסוכנים ולא קטין בן 14 נטול עבר פלילי", כתב ויזל.


עוד קובל עורך הדין בכתב התביעה על כך שהקטין עבר חיפוש חודרני ומשפיל לאחר חקירתו ללא כל סיבה. בכתב התביעה מודגש כי נציג המשטרה הודה בדיון לאחר מעצרו של הנער כי מטרת מעצרו היא מניעת ההפגנות לזכרו של סנדק: "במהלך הדיון, נציג המשטרה חשף בפני בית המשפט כי התכלית לשמה החליטה המשטרה לא לשחרר את הקטין אחת היא: למנוע את ההפגנות לזכרו של אהוביה סנדק, ייאמר במקום כי מדובר בתכלית פגומה, לא חוקית ולא מוסרית. תכלית אשר עצם התעוזה להצהיר עליה קבל עם ועדה מלמדת על השימוש הציני בו השתמשה המשטרה בדיני המעצרים על מנת לנסות להוקיע מחאה חוקיות כנגדה. הצהרה אשר צריכה להרעיד את אמות הסיפים של שומעיה".


ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לצערנו הפרוטוקול שנרשם אינו משקף במדויק את הדברים שנאמרו ע”י טוען המעצרים בביהמ״ש, ביחס לתכלית התנאים שביקש לשחרור חשוד שתקף שוטרת והפר את הסדר במקום. ביום חמישי האחרון המחאה שבה השתתף החשוד הפכה להפרת סדר והתפרעות, כשהוא ואחרים לא נשמעו להוראות השוטרים והתפרעו במקום בניגוד לחוק. מעצרו בוצע לאחר שעפ״י החשד בעט בשוטרת והפר את הסדר הציבורי. בהמשך ביקשה המשטרה בביהמ״ש לשחררו בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה מאזור גשר המיתרים והתקהלויות לא חוקיות למשך 30 ימים. נדגיש כי ככל שיבקש להפגין כחוק בכל מקום אחר וככל אדם אחר יוכל לעשות כן, ומן הראוי היה לגנות את התנהלותו הפסולה במקרה זה בניגוד לחוק. נמשיך לאפשר את חופש המחאה והביטוי לכל אדם בגבולות החוק אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, התפרעויות ואלימות מכל סוג שהיא בניגוד לחוק".


The post "חיפוש חודרני, אזיקים ומניעת התייעצות עם ההורים" – נער בן 14 תובע את המשטרה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/45 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: