פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/1/2023 7:04

אווטאר, טום קרוז ו"הכל בכל מקום בבת אחת": פורסמו המועמדים לאוסקר 2023

סרט המדע הבדיוני האינדי המדלג על מספר יקומים "הכל בכל מקום בבת אחת", מוביל את המועמדויות לפרסי האוסקר ה-95, כאשר הוליווד קטפה כבוד על המסך הגדול עם "אהבה בשחקים: מאווריק" ו"אווטאר: דרכם של המים", שנה לאחר ששירות סטרימינג זכה בתמונה הטובה ביותר בפעם הראשונה.


הסרט "הכל בכל מקום בבת אחת" של דניאל שיינרט ודניאל קוואן זכה היום (ג') ל-11 מועמדויות מובילות. סרט ה-A24, שיצא לאקרנים במרץ, הוכיח את עצמו כמתמודד במשקל כבד על פרס האוסקר, בניגוד לציפיות אפילו של יוצריו. מישל יאו הפכה לשחקנית האסייתית הראשונה שמועמדת לפרס השחקנית הטובה ביותר.


10 הסרטים המועמדים לתמונה הטובה ביותר הם: "הכל בכל מקום בבת אחת", "רוחות אינשרין", "הפייבלמנים", "טאר המנצחת", "אהבה בשחקים: מאווריק", "אווטאר: דרכם של המים", "אלביס", "במערב אין כל חדש", "נשים מדברות" ו"משולש העצבות".


המועמדויות הוכרזו ביום שלישי בתיאטרון סמואל גולדווין של האקדמיה בבוורלי הילס, קליפורניה, על ידי ריז אחמד ואליסון וויליאמס. אם פרסי האוסקר של השנה שעברה נשלטו על ידי סטרימינג – "קודה" של Apple TV+ זכתה בפרס הסרט הטוב ביותר ונטפליקס זכתה ב-27 מועמדויות מובילות – סרטים שמשכו את צופי הקולנוע למסכים הגדולים לאחר שנתיים של מגיפה מהווים רבים מהמתמודדים המובילים של השנה.


בפעם הראשונה, שני סרטי המשך- "אהבה בשחקים: מאווריק" ו"אווטאר: דרכם של המים" – היו מועמדים לסרט הטוב ביותר. שני הסרטים יחד זכו להכנסות של כ-3.5 מיליארד דולר בקופות. טום קרוז החמיץ מועמדות לפרס השחקן הטוב ביותר, אבל הסרט שנחשב לאחראי להחזרת צופי קולנוע רבים לבתי הקולנוע יצא משם עם שבע מועמדויות. "הפנתר השחור: וואקנדה לנצח" של ריאן קוגלר, שנעשה לאחר מותו של צ'דוויק בוסמן, זכה לחמש מועמדויות, כולל מועמדות משחק ראשונה לסרט של מארוול: אנג'לה באסט, ככל הנראה הפייבוריטית לזכייה בשחקנית המשנה הטובה ביותר.


הביוגרפיה המהוללת של באז לוהרמן, "אלביס" עם שמונה מועמדויות, כולל מועמדות לפרס השחקן הטוב ביותר עבור הכוכב אוסטין באטלר ומועמדויות על התלבושות, הסאונד וההפקה שלו.


למרות ש"הפייבלמנים" של סטיבן ספילברג התקשה לתפוס את הקהל, סיפור ההתבגרות האוטוביוגרפי של הבמאי הוביל את ספילברג למועמדות לפרס הבמאי הטוב ביותר בפעם השמינית וה-20 שלו באוסקר בכלל. ג'ון וויליאמס, המלחין הוותיק שלו, האריך את שיאו במספר המועמדויות הרבות ביותר לאוסקר לאדם חי. המועמדויות ה-53 של וויליאמס שנייה רק ל-59 של וולט דיסני.


רק כותר סטרימינג אחד פרץ לתחום התמונות הטובות ביותר: הסרט הגרמני "הכל שקט בחזית המערבית". למרות שלנטפליקס, בפעם הראשונה מזה שנים, אין מועמד מוביל לפרס הסרט הטוב ביותר, "הכל שקט בחזית המערבית" זכה לתשע מועמדויות טובות מהצפוי.


המועמדות הנוספות לפרס השחקנית הטובה ביותר הן: אנה דה ארמאס, "בלונדינית"; קייט בלאנשט, "טאר המנצחת"; אנדריאה ריסבורו, "ללסלי"; מישל וויליאמס, "הפייבלמנים".


המועמדים לשחקן הטוב ביותר: ברנדן פרייזר, "הלוויתן"; קולין פארל, "רוחות אינשרין"; אוסטין באטלר, "אלביס"; ביל ניג'י, "חי"; פול מסקל, "אחרי השמש".


המועמדות לשחקנית המשנה הטובה ביותר הן: אנג'לה באסט, "פנתר שחור: וואקנדה לנצח"; הונג צ'או, "הלווייתן"; קרי קונדון, "רוחות אינשרין"; ג'יימי לי קרטיס, "הכל בכל מקום בבת אחת"; סטפני הסו, "הכל בכל מקום בבת אחת".


המועמדים לשחקן המשנה הטוב ביותר הם: בריאן טיירי הנרי, "Causeway"; ג'אד הירש, "הפייבלמנים"; ברנדן גליסון, "רוחות אינשרין"; בארי קיוגאן, "רוחות אינשרין"; קה הוי קוואן, "הכל בכל מקום בבת אחת".


המועמדים לסרט בינלאומי הם: "הכל שקט בחזית המערבית" (גרמניה); "ארגנטינה, 1985" (ארגנטינה); "קרוב" (בלגיה); "EO" (פולין); "הילדה השקטה" (אירלנד).


המועמדים לתסריט המקורי הם: "הכל בכל מקום בבת אחת"; "רוחות אינישרין"; "הפייבלמנים"; "זֶפֶת"; "משולש העצבות".


המועמדים לפרט המקורי הטוב ביותר הם: וולקר ברטלמן, "הכל שקט בחזית המערבית"; ג'סטין הורביץ, "בבל"; קרטר בורוול, "רוחות אינשרין"; סון לוקס, "הכל בכל מקום בבת אחת"; ג'ון וויליאמס, "הפייבלמנים".


המועמדים לסרט האנימציה הטוב ביותר הם: "הפינוקיו של גיירמו דל טורו"; "מרסל הקונכיה עם הנעליים"; "כוס במגפיים: המשאלה האחרונה"; "חיית הים"; "הופך לאדום".


השידור בשנה שעברה משך 15.4 מיליון צופים על פי נילסן, עלייה של 56% מהקהל הנמוך של 10.5 מיליון עבור שידור 2021 פגוע המגיפה. השנה, ABC מחזירה את ג'ימי קימל לארח את הטקס ב-12 במרץ.


אבל חששות גדולים יותר מסתחררים בעסקי הסרטים. בשנה שעברה היו הבזקים של תחיית ניצחון לבתי הקולנוע, כמו ההצלחה של "אהבה בשחקים: מאווריק", לאחר שנתיים של מגיפה. אבל עקב זרם פחות יציב באופן חלקי של להיטים גדולים, מכירות הכרטיסים לשנה התאוששו רק כ-70% ממה שהיה לפני המגפה. ריגל אנטרטיינמנט, הרשת השנייה בגודלה בארה"ב, הודיעה החודש על סגירת 39 בתי קולנוע.


במקביל, ענני סערה נסחפו אל עולם הסטרימינג לאחר שנים של צמיחה שנראתה פעם חסרת גבולות. המניות צנחו כשוול סטריט פנתה לשירותי סטרימינג כדי להרוויח רווחים, לא רק להוסיף מנויים. לאחר מכן חלה התנתקות, כשהתעשייה שוב נכנסת לפרק לא ברור.


The post אווטאר, טום קרוז ו"הכל בכל מקום בבת אחת": פורסמו המועמדים לאוסקר 2023 appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 9 | דירוג: 2/63 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: