פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/1/2023 7:48

הנשיא הרצוג יהיה הנואם המרכזי בפרלמנט האירופי: "ממלא אותי בחרדת קודש"

הנשיא יצחק הרצוג צפוי להיות הנואם המרכזי בפרלמנט האיחוד האירופי ביום השואה הבין-לאומי. הרצוג יקיים בשבוע הבא ביקור בן יומיים בבלגיה, במהלכו ייפגש עם מלך בלגיה, עם נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין, נשיאת הפרלמנט האירופי רוברטה מטוסלה ועם מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג. 


כמו כן, ייפגש הנשיא עם נציגי הקהילות היהודיות בבריסל ואנטוורפן. הרצוג מסר כי "זהו ביקור מדיני חשוב ויוצא דופן במוסדות האיחוד האירופי. למערכת היחסים של ישראל עם מדינות אירופה ועם מוסדות האיחוד יש השפעה כמעט על כל תחום בחיינו כעם וכמדינה – מכלכלה וביטחון, ועד אקדמיה, מדע, ותרבות. ביקורי ופגישותיי, כורכים זה בזה את לקחי העבר ואת החזון לעתיד המבטיח של השותפות בין ישראל למדינות אירופה". 


לדברי הרצוג, "שיאו של הביקור – באירוע לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, בו אנאם בפני הפרלמנט האירופי, ממלא אותי בחרדת קודש. אל לנו לשכוח כי השואה, התהום האפילה בתולדות האנושות, צמחה על קרקע פורייה של אנטישמיות שהתפתחה באירופה במשך דורות, ולצערנו מרימה את ראשה במגוון דרכים גם בעת הזאת. האחריות ההיסטורית המוטלת על משפחת העמים כולה – ועל מדינות אירופה בפרט – מחייבת להעמיק לא רק בזיכרון בהנצחה, אלא גם בהפקת לקחים, בחינוך, ובמאבק עיקש, נחוש ובעיקר משותף, נגד אנטישמיות, גזענות ושנאת האחר".


הנשיא הרצוג. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתוך כך, אתמול התארח ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד שתייה במפגש שרי החוץ של האיחוד האירופי בבריסל, שם תבע להטיל סנקציות על ישראל. על פי פרסום בג'רוזלם פוסט, שתייה אמר כי הממשלה החדשה בישראל הופכת את "המצב בפלסטין למאוד מסוכן, ויש צורך בהתערבות רצינית כדי להגן על העם הפלסטיני ולשמור על פתרון שתי המדינות". 


בתחילת המפגש אמר הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד, ג'וזף בורל, כי על אף ההצבעה בפרלמנט האירופי אין בכוונתם להוסיף בשלב זה את משמרות המהפכה האיראניים לרשימת ארגוני הטרור האירופי. בארה"ב ובאירופה השיתו אתמול סנקציות על בכירים איראניים שונים המעורבים בדיכוי הפגנות האזרחים באיראן, ובהם מפקדים במשמרות המהפכה. בארה"ב, משמרות המהפכה כלולות ברשימת ארגוני הטרור אליה הוכנסו בתקופת ממשל טראמפ. אחת הדרישות האיראניות במהלך הדיונים על שיבה להסכם הגרעין, הייתה הוצאה של משמרות המהפכה מהרשימה האמריקנית, צעד אליו התנגדו בישראל בחריפות.


The post הנשיא הרצוג יהיה הנואם המרכזי בפרלמנט האירופי: "ממלא אותי בחרדת קודש" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/26 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: