פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/1/2023 9:00

ח"כים ערבים לנתניהו: "הפסק את הנטיעות באדמות הבדואים בנגב"

חידוש הנטיעות של קק"ל בנגב כדי לעצור את השתלטות הבדואים על קרקעות המדינה מעוררות זעם בסיעת רע"מ. בניגוד לשנה שעברה, אז היו חלק מממשלת בנט והחליטו למרות זאת להישאר בקואליציה, הפעם תוקפים ברע"מ את ההחלטה שהתקבלה השבוע בקק"ל.


ח"כ מהסיעה, וליד אל-הואשלה איש הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית ותושב היישוב הבדואי סעווה בנגב, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה "להפסיק את כל ניסיונות ההתגרות ובראשן הנטיעות הצפויות באדמות הבדואים בנגב".


במהלך נאומו היום (ג') במליאת הכנסת, אמר אל-הואשלה כי הדרישה מראש הממשלה הייתה "במטרה למנוע התססה והתגרות מיותרת". הוא קרא לקיים דיון "ראוי מתוך כוונות טובות על פתרונות עומק אשר יביאו לסיומן של כל המצוקות והעוולות כלפי הבדואים בנגב. הגיע הזמן, הגיעה העת להסכמות תוך התחשבות באופי חייהם של הבדואים. הדבר יביא לשקט ולחיים משותפים". הוא הוסיף שהנטיעות הן "צעדים חד צדדיים ומעשים פופוליסטיים שיעשו בדיוק הפוך. פעם אחת ולתמיד, תנסו לראות גם את הצד של הבדואים", אמר לחברי הכנסת.


פעילות הנטיעות השגרתית הופסקה לפני שנה בדיוק לאחר גל מעשי טרור ואלימות נגד יהודים באזור. המתפרעים הבדואים יידו אבנים לעבר מכוניות ואוטובוסים בכביש 25 המוביל לבאר-שבע, הבעירו צמיגים בכניסה ליישוב רתמים שסמוך לביר הדאג' וכן חסמו את ציר הרכבת. יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, החריף את איומיו בפרישה מהממשלה והדבר הוביל למשבר חמור בממשלת בנט, אך המפלג התקפלה בסופו של דבר מפרישה מהקואליציה והמשיכה לשתף פעולה עם הממשלה.


ביום חמישי אישרה הנהלת קק"ל לקיים את הנטיעות כמתוכנן ביער יתיר. מדובר בהחלטה ראשונה שקיבלה יו"ר הארגון, יפעת עובדיה לוסקי, שנכנסה לתפקידה בתחילת החודש. במסגרת הנטיעות יבוצעו עבודות חקלאיות באזור נחל יתיר "על אדמות מדינה ששומרות מפני פלישות, ביצוע נזקים סביבתיים, בנייה בלתי חוקית והסגת גבול – תופעות שכיחות באזור המדובר", אמרה עובדיה לוסקי.


בהמשך הודעת שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, נכתב כי "בשיחתו עם בכירים בקק"ל, הודבר כי המציאות מחייבת נטיעות בנגב ומדובר בנטיעות שנועדו למנוע פלישה לקרקעות המדינה, בנייה בלתי חוקית ומניעת נזק סביבתי. כזכור, קק"ל עיכבה נטיעות בדרום שנועדו למנוע פלישה לקרקעות שאמורות לשמש בעתיד להרחבת כביש חוצה ישראל. הנטיעות תואמו עם המשטרה בתקציב גדול, אך קק"ל, המשמשת כזרוע הביצוע של רשות מקרקעי ישראל, נמנעה מלאשר אותן. לאחר לחץ שהפעיל השר וסרלאוף מול בכירים בהנהלת קק"ל, הוחלט כאמור לאשר את הנטיעות בנגב".


The post ח"כים ערבים לנתניהו: "הפסק את הנטיעות באדמות הבדואים בנגב" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/32 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: