פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/1/2023 10:34

בן גביר: "שומר החומות 2 זה תרחיש מסוכן שחייבים להגיע אליו מוכנים"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים הערב (ג') מסיבת עיתונאים משותפת יחד עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, במהלכה הודיעו על העלאת שכר השוטרים.


בפתח הדברים אמר בן גביר כי הוא חש מהשטח את חוסר תחושת הביטחון האישי של אזרחים רבים, והוסיף כי תחושות אלו מתכתבות עם הערכות הגורמים המקצועיים במשטרה ובגופי הביטחון הנוספים שחוששים מפני התפרצות נוספת מצד ערבים נגד יהודים כפי שהיה במהלך מבצע שומר החומות במאי 2021. השר בן גביר אמר כי "שומר החומות 2 זה תרחיש מסוכן שחייבים להגיע אליו מוכנים" ועבור מוכנות זו פרס שורת צעדים שהוא מתכנן בשיתוף המשטרה.


צעד ראשון שעליו הודיע בן גביר הוא העלאת שכר השוטרים כדי לעצור את גל העזיבות מהמשטרה ושמירה על כוח האדם המיומן. לדבריו, "לא פלא שבשנת 2022 התפטרו פי 2 שוטרים מאשר 2021. בשנה האחרונה זינק מספר המתפטרים ל-1,030 שוטרים שהתפטרו מהמשטרה, נעלה את שכר השוטרים, מהגיוס עד דרגת רב-פקד. נעלה את השכר בין 20% ל- 40% ונגייס עוד 4,000 שוטרים". בן גביר קרא לשוטרים שעזבו בשנה האחרונה את משטרת ישראל ואמר "שובו הביתה, זה הבית שלכם".


בן גביר הוסיף כי "יש לעשות יותר נגד הפשיעה במגזר הערבי. אם אני אצליח, ילדה בת 8 ברהט או בטייבה תוכל לישון טוב יותר. אני גם השר שלה". כמו כן, השר קרא לאזרחים להתנדב לשורות המשטרה ולקחת חלק בהקמת המשמר הלאומי שיפעל בעתות חירום.


המפכ"ל שבתאי בירך על הצעדים שעליהם הודיע בן גביר ואמר "יש לנו משטרה טובה מאוד, אנחנו מאמינים שעם הבשורה החדשה על תקציבים ושינויים מבניים נוכל לשדרג אותה להיות משטרה מצוינת". לדבריו, "מגיע לשוטרים שכר גבוה יותר. הם צריכים להתפרנס בכבוד כי מגיע לאזרחי המדינה שטובי בנינו ירצו להיות שוטרים. מגיע לאזרחי המדינה שלנו לחיות בביטחון וזה יקרה רק על ידי משטרה מעולה עם שוטרים איכותיים".


במהלך נאומו של בן גביר קטע את דבריו חבר הכנסת מיקי לוי מ'יש עתיד', לאחר שאתמול בוועדת לביקורת המדינה שבראשותו הוא מתח ביקורת על השר והמפכ"ל שלא הגיעו לדיון בנושא מוכנות המשטרה לאירועים מסוג "שומר החומות". לוי הגיע למסיבת העיתונאים כשהוא מצויד בדו"ח של הוועדה, במהלך דברי בן גביר הטיח בו ח"כ לוי: "הזמנתי את המפכ"ל ולא אישרת לו לבוא לכנסת". השר בן גביר השיב לו: "תכבד את המפכ"ל, עשיתם מספיק נזק במשך שנתיים. אתה משקר, תהיה ממלכתי".


The post בן גביר: "שומר החומות 2 זה תרחיש מסוכן שחייבים להגיע אליו מוכנים" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/28 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: