פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
28/1/2023 22:15

הגבאי המסור, הנערים, בני הזוג והמטפלת מאוקראינה: אלו הנרצחים בפיגוע בשבת

לאורך ליל מוצאי שבת הלכו והתבהרו שמותיהם ותמונותיהם של הנרצחים בפיגוע הקשה בשכונת נווה יעקב בירושלים. המחבל, נער בן 13, הגיע חמוש בנשק אורך לבית כנסת בשכונה ופתח בירי ורצח שבעה בני אדם.


אשר נתן, נער בן 14, תושב נווה יעקב נרצח מירי המחבל כאשר היה בדרכו לשיעור תורה. אמש, סמוך לחצות הוא הובא למנוחות, מנהל תלמוד התורה בו למד ספד לו ואמר כי הוא "ילד שמעולם לא פגע באף אחד, ילד עדין וזך נפש שלא עשה רע לאף אחד, כולם אהבו אותו מאד".


אליהו ונטלי מזרחי, בני זוג. השניים התחתנו לפני כשנתיים. בערב שבת היו בסעודה אצל אביו של אליהו. כאשר שמעו את הירי הלכו לנסות לסייע בזירה ונפגעו מירי המחבל. הלוויתם התקיימה הלילה בשעה 23:30. שמעון מזרחי, אביו של אליהו מזרחי ספד לשניים: היינו באמצע ארוחת השבת, שמענו יריות, והבן שלי יצא לעזור לאנשים. כשהוא ירד למטה המחבל הוציא את האקדח וירה בו ובאשתו".


שאול חי, בן 68, היה גבאי בית הכנסת בשכונת פסגת זאב. כשעשה את דרכו מבית של קרוב משפחה בנווה יעקב לפסגת זאב, נתקל במחבל שפתח לעברו באש ורצח אותו. חי היה בדרכו לשיעור תורה בליל שבת. מתפללי בית הכנסת כתבו הערב: "המומים מזועזעים וכואבים, אנו מודיעים על הירצחו של הגבאי המסור והנאמן של בית הכנסת זכור לאברהם פסגת זאב, אהוב על הבריות ועל המקום, ר' שאול חי הי"ד שנפל בערב שבת קודש על קידוש ה וארץ ישראל".


רפאל בן אליהו, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, אחד מהם נפצע אף הוא בפיגוע ומאושפז בבית החולים שערי צדק.


אירנה קורלובה, אזרחית אוקראינה שעבדה כמטפלת סיעודית נרצחה גם היא בפיגוע. נשיא אוקראינה זלנסקי, כתב בטוויטר: "אנו שותפים לכאב העם בישראל בעקבות הפיגוע בירושלים. הפשעים בוצעו באופן ציני ביום השואה הבינלאומי. אין מקום לטרור – לא בישראל ולא באוקראינה".


הנרצח השביעי בפיגוע הוא איליה סוסנסקי בן 26


בעקבות הפיגוע הקשה וכן בעקבות עוד אירועי ירי שהסתיימו ללא נפגעים – הקבינט המדיני ביטחוני קיים במוצאי שבת דיון ובו התקבלו שורת החלטות על צעדים למאבק בטרור. בין היתר הוכרע כי בית המחבל שביצע את פיגוע הטרור בירושלים ייאטם מידית לקראת מימוש הריסתו, והלילה בית המחבל אכן נאטם.


השרים אישרו שלילת זכויות בביטוח הלאומי ושלילת הטבות נוספות ממשפחות מחבלים תומכות טרור. עוד הוחלט על שלילת תעודות זהות ממשפחות מחבלים תומכות טרור – החוק יידון מחר בישיבת הממשלה. בממשלה מתכננים הוספת אלפי אזרחים נושאי נשק באמצעות זירוז והרחבה של רישוי מתן כלי ירייה. כמו כן בתגובה לפיגועים הנתעבים ולחגיגות השמחה שבאו בעקבותיהם, ראש הממשלה נתניהו החליט על צעדים לחיזוק ההתיישבות.


בנוסף, בעקבות הפיגועים האחרונים פורסם כי עמותת נט"ל, המעניקה סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע טרור ומלחמה פותחת קו סיוע מיוחד. קו הסיוע של עמותת נט"ל  תוגבר ויפעל לטובת כל מי שזקוק לתמיכה וליווי נפשי בעקבות האירועים הקשים. ניתן להתקשר 1-800-363-363


The post הגבאי המסור, הנערים, בני הזוג והמטפלת מאוקראינה: אלו הנרצחים בפיגוע בשבת appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/27 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: