פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
28/1/2023 22:44

‏מאסר עולם ועוד 20 שנה לרוצח אורי אנסבכר: "מעשים אכזריים ומעוררי פלצות"


מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר נגזרו הבוקר (א') בבית המשפט המחוזי בירושלים על ערפאת ארפעיה, המחבל הפלסטיני שהורשע ברצח אורי אנסבכר הי"ד. הרוצח הורשע לאחר שטענת סנגורו, לפיה הוא אינו כשיר לעמוד לדין נדחתה על ידי בית המשפט המחוזי. ארפעיה, אשר נכנס לישראל שלא כדין ולא בפעם הראשונה, פגש באנסבכר, בת שירות לאומי באותם ימים, אנס אותה באכזריות ולבסוף רצח אותה. במעמד הקראת גזר הדין ציינו השופטים את אישיותה המיוחדת של אורי, עליה סיפרה אמה בבית המשפט, ואת חייה הצעירים שנגדעו בידי הרוצח. המעשים הקשים אותם ביצע הרוצח הוזכרו, אך לא פורטו מפאת כבודה של אורי.


השופטים ציינו כי הרצח בוצע בכוונה תחילה, ועל כן יש לגזור על הרוצח מאסר עולם, ובנוסף לגזור עליו עוד 20 שנות מאסר נוספות בגין האונס שהוא מעשה נפרד. עונש של 10 חודשי מאסר שנגזר עליו בגין כניסתו לישראל באופן בלתי חוקי ירוצה בחופף לעונש של 20 שנות המאסר. עוד גזרו השופטים על רפעייה תשלום פיצוי בסך 250 אלף ₪ לעזבונה של אורי הי"ד ועוד 75 אלף ₪ לכל אחד מההורים והאחים של אורי.


"כבר כארבע שנים בכל רגע שבו אני עוצמת את העיניים אני נמצאת שם ביער עם אורי", אמרה במהלך דיון הטיעונים לעונש נעה, אמה של אורי אנסבכר, אשר דבריה צוטטו בגזר הדין. "אני שומעת בתוכי את הצעקות שלה, ואיזה עיניים היא ראתה מעליה וכמה היא סבלה וכמה פחדה. זה לא אנושי, ההתמודדות עם האובדן והכאב והגעגוע, אבל ההתמודדות עם מה שקרה לה זו ההתמודדות עם הסיוט, לילות שבהם אי אפשר לישון. חשוב לי להשמיע את הקול של אורי למרות שהיא לא פה. היא הייתה ילדה של אור, של אמת, של אהבה, של אמון בטוב של העולם".


נשיאת ארגון שורת הדין, עו״ד ניצנה דרשן-לייטנר המייצגת את משפחת אנסבכר בתביעות אזרחיות: ״לאחר פסק הדין הצודק והמטלטל כנגד המחבל שפעל באכזריות אין קץ, אנו נגיש תביעת נזיקין כנגד ערפאת רפאעיה על מנת לעקל את הקצבה החודשית שהוא מקבל מהרשות הפלסטינית. אנו נאלץ אותו ואת הרשות שתומכת במעשה הרצח שלו לשלם מחיר יקר על מעשיהם. המאבק בטרור חייב להימשך גם בצירים הכלכליים ובאמצעות גדיעת צינורות החמצן של הטרור״.



The post ‏מאסר עולם ועוד 20 שנה לרוצח אורי אנסבכר: "מעשים אכזריים ומעוררי פלצות" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/30 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: