פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
29/1/2023 1:24

פקק בכנסת: עומס החקיקה יעכב את מימוש ההסכמים הקואליציוניים

העברת תקציב בתוך חמישה חודשים, אישור חוקים ותקנות שתוקפם יפוג בחודש הבא, ועשרות סעיפים בהסכמים הקואליציוניים שהמועד האחרון שנקבע ליישומם הולך ומתקרב: בכנסת מתמודדים עם פקק חקיקה שצפוי להחריף ולעכב את יישום ההתחייבויות הרבות שניתנו עם הקמת הממשלה.


לפי סעיף 38 לחוק יסוד הכנסת, כל תקנה שהוגדרה כהוראת שעה ושתוקפה פוקע בשנת בחירות מוארכת באופן אוטומטי לשלושה חודשים ממועד השבעת הכנסת החדשה. במשרד המשפטים ריכזו השבוע את התקנות שאמורות לפקוע ב־15 בפברואר ושיהיה צורך לאשר לפני המועד האמור, אחרת הם יידרשו לעבור את כל הליך החקיקה מחדש.


היועצת המשפטית של הכנסת עו"ד שגית אפיק הודיעה במכתב ששלחה אתמול לחברי הכנסת על מועדי אישור תקציב המדינה הקרוב. לפי חישוב של 85 ימים מכינון הממשלה הנוכחית, המועד האחרון להנחת חוק התקציב על שולחן הכנסת הוא 23 במרץ. המועד האחרון לאישור התקציב במליאת הכנסת הוא 29 במאי.


בהסכמים הקואליציוניים הוצמדו גם מועדי ביצוע לעשרות סעיפים, בניסיון לעגן את ההתחייבות בתאריכי יעד של שלושים, שישים או מאה ימים מעת כינון הממשלה.


בין הנושאים שהוצמד להם מועד מחייב: תיקון סעיף הנכד בחוק השבות, הסדרת ההתיישבות הצעירה, מימוש מתווה אביתר, תוכנית חומש לפיתוח ההתיישבות ביו"ש, הכרזה על מערכה לאומית להשבת הביטחון האישי ברחבי ישראל, החלטת ממשלה שתקבע שהציונות תהיה ערך ראשון במעלה ובעל משקל מכריע בעיצוב החקיקה והפעולות של המדינה, הסדרת המשמר הלאומי הישראלי, הצעת מחליטים ל"תוכנית חירום לאומית למניעת שוד והרס אתרי מורשת והעצמת תשתיות ברחבי יו"ש", עידוד מעבר לנגב ולגליל והרחבת היישובים, תיקון חוק דרומי והרחבתו, חוק עונש מוות למחבלים, תוכנית חומש לפיתוח כלכלי־חברתי של המגזר החרדי, חוק יסוד לימוד תורה וחוק הגיוס, ועוד.


כל זאת במקביל לרפורמות שהממשלה מקדמת במערכת המשפט, ונוכח מאמצי האופוזיציה, שמטבע הדברים תנסה לשבש ולסכל את כוונות הממשלה. גורמים בכנסת מצביעים על צוואר בקבוק בלתי אפשרי, ומעריכים שהמפלגות לא יצאו כשמלוא תאוותן בידן, ושיהיה צורך בדחיית יישום ההסכמים הקואליציוניים ובגיבוש סדרי עדיפויות.


 


The post פקק בכנסת: עומס החקיקה יעכב את מימוש ההסכמים הקואליציוניים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/29 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: