פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
1/2/2023 9:59

הכוונה של ניקי היילי להכריז על התמודדות מול טראמפ עלולה להתברר כטעות

ניקי היילי, לשעבר שגרירת האו"ם ומושלת מדינת דרום קרוליינה, מתכוננת להכריז כי היא תתמודד לנשיאות ועשויה לפרסם סרטון המאותת על תוכניותיה כבר השבוע.


היילי ממצבת את עצמה כמתמודדת הרפובליקנית המוצהרת הראשונה מול דונלד טראמפ, בתקופה שבה מועמדים פוטנציאליים אחרים מהמפלגה הרפובליקנית האטו את המהלכים שלהם.


אסטרטגיית הווידאו, כפי שתוארה על ידי אנשים רבים שתודרכו על התוכניות שדיברו בתנאי אנונימיות מכיוון שלא היו מורשים לדבר בפומבי, נועדה לעורר התלהבות לקראת אירוע הודעה האישית בשבועות הקרובים. זה קורה כאשר כמה יועצים פוליטיים עברו לאזור צ'רלסטון, בירת דרום קרוליינה, לצורך הקמפיין.


ההחלטה המסתמנת של היילי להיכנס למירוץ מנוגדת לאסטרטגיה הזהירה יותר שאומצה על ידי רוב המועמדים הפוטנציאליים האחרים, שהחליטו שאין צורך להאיץ בהכנות שלהם. יועצים של הרפובליקנים הללו, שרבים מהם דיברו בתנאי של אנונימיות כדי לתאר שיחות פרטיות, אמרו כי ישנה זהירות מפני הפיכתו למטרה מוקדמת של הנשיא לשעבר טראמפ.


כמה מהיועצים גם הביעו תקווה שמושל פלורידה, רון דה-סנטיס, שעשה מהלכים ראשוניים לקראת ריצה, עומד בפני בדיקה מוקדמת בגלל הסקרים הלאומיים הגבוהים שלו – בדיקה שיכולה לפעול לטובתם. הם הוסיפו כי יש תחושה כללית במעגלים שלהם שיש מספיק זמן ללמוד עוד על איך המירוץ יתנהל ועדיין למשוך תורמים ולבנות תשתית לקמפיין.


"אין שום תועלת בלהקדים", אמר דיוויד אורבן, יועץ לשעבר של טראמפ שמיודד עם מספר רב של מועמדים לעתיד לבחירות 2024. "אתה לא רוצה להיות בזירה ולחטוף מהלומות מהנשיא לשעבר בקרב של אחד על אחד. אין סיבה שמישהו יצטרך להיכנס למירוץ כבר עכשיו. אין שום דחיפות לאף אחד. כולם יושבים ומחכים".



חלק גדול מהפעולות במירוץ עד כה, התרחשו בשיחות פרטיות ובמפגשי אסטרטגיה ולא בסערות מוקדמות, כמו הכנה שיטתית של עוזריו של סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, ומהלכים של יועצי דה-סנטיס מאחורי הקלעים לזהות צוות פוטנציאלי ולתכנן נסיעות.


אפילו טראמפ זז באיטיות לאחר ההכרזה המוקדמת שלו. הנשיא לשעבר המשיך את מסע הבחירות בסוף השבוע האחרון בפעם הראשונה מאז השיק אותו בנובמבר, והבטיח קמפיין "על העתיד" ו"על נושאים", אפילו כשחזר לכמה טענות ישנות – כשסיפר לרפובליקנים בניו המפשייר שהוא "זכה בשתי בחירות כלליות", התייחסות לטענותיו על ניצחון ב-2020. כמה מנהיגים רפובליקנים דחקו במפלגה להמשיך הלאה ולראות את הנשיא לשעבר כנחלש פוליטית לאחר קדנציות אמצע מאכזבות בהן הפסידו המועמדים שאושרו על ידי טראמפ במירוצי מפתח.


יש גם רפובליקנים ששומרים על תקווה שטראמפ עלול פשוט לאבד עניין בריצה; הם מציינים שהוא לא הגיש דו"ח גילוי פיננסי אישי, וביקש שתי הארכות. אבל אחרים רואים בטראמפ את מועמד המפלגה הרפובליקנית בעל הסיכוי הגבוה ביותר לנצח, ומצביעים על בסיס התמיכה המוכח שהוא בנה במפלגה שאחרים עדיין לא הצליחו להשוות. בנאום בניו המפשייר ולאחר מכן בדרום קרולינה בשבת, הנשיא לשעבר, שהופיע באירועים בקנה מידה קטן יותר ממה שהוא ערך בדרך כלל בקמפיינים קודמים, הבטיח לחזור "בקרוב" לעצרות הגדולות בהן הוא ידוע והתעקש, "אני כועס יותר עכשיו, ואני מחויב עכשיו יותר ממה שהייתי אי פעם".


"אני לא רואה כרגע איך הוא מפסיד בפריימריז", אמר אורבן על טראמפ.


הנשיא לשעבר זכה ביום שלישי באופן רשמי לתמיכתו של הסנאטור ג'יי.די ואנס (ר-אוהיו), ששיבח את מדיניות החוץ שלו בכתבה בוול סטריט ג'ורנל, וכתב כי "נשיאות טראמפ סימנה את ההפרעה האמיתית הראשונה לקונצנזוס כושל. השלכות איומות שהביא".


צילום: AFPhttps://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 09/1420629540-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 445px) 100vw, 445px" />
דונלד טראמפ. צילום: AFP

היילי, ששימשה כשגרירת האו"ם תחת טראמפ, אמרה ב-2021 שהיא לא תתמודד לנשיאות אם טראמפ יעשה זאת. אבל מאוחר יותר היא שינתה מסלול ובמהלך החודשים האחרונים רמזה על תוכניות הקמפיין. בראיון שנערך לאחרונה לפוקס ניוז, היילי ציינה שהיא מתקדמת במהירות לקראת החלטה ואמרה שיש צורך ב"מנהיגות חדשה".


"והאם אני יכולה להיות המנהיגה הזאת? כן, אני חושבת שאני יכולה להיות המנהיגה הזאת", אמרה היילי. אם היא תזכה במועמדות הרפובליקנית, היילי, בתם של מהגרים הודים, תהיה האישה הראשונה והאמריקאית האסיאתית הראשונה שתוביל את המפלגה.


טראמפ אמר לכתבים כי אמר להיילי בשיחת טלפון לאחרונה "לכי עם הלב שלך, אם אתה רוצה לרוץ". גורם המקורב לקמפיין של טראמפ, שכמו אחרים, דיבר בתנאי של אנונימיות כדי לדבר בחופשיות רבה יותר, טען שהמהלכים המוקדמים של היילי היו מאמץ להטביע חותם לפני שהסנאטור טים סקוט, מועמד פוטנציאלי נוסף, ייכנס למירוץ. "אני מניח שהאודישן לסגן הנשיא של טראמפ מתחיל עכשיו", אמר הגורם.


בניגוד למירוץ 2016, שהחל כחופשי לכולם, למאבק המועמדות של 2024 יש שני מתמודדים שמתחילים עם יתרונות ברורים בסקר: טראמפ ודה-סנטיס. מספר מושלים שיכולים להיכנס למירוץ, כוללים את דה-סנטיס, גרג אבוט מטקסס, גלן יאנגקין מווירג'יניה, כריס סונונו מניו המפשייר וקריסטי ל. נועם מדרום דקוטה. ישיבות חקיקה בתחילת השנה עלולות לדחות את החלטותיהם עד לאביב או לתחילת הקיץ.


מייק פנס לא צפוי להכריז על ריצה, לפחות עד האביב הקרוב, אמר אחד היועצים, והוסיף שהצוות שלו עבד מאחורי הקלעים כדי לייצר תמיכה, נפגש עם פעילים במדינות כמו דרום קרולינה ואיווה. היועץ אמר שהוא לא ממהר לקפוץ למירוץ וטוב שאחרים נמצאים במקום הראשון. "אני חושב שכולם מחכים לראות איך קמפיין טראמפ יתפתח", אמר פרד זיידמן, תורם מרכזי ברפובליקה הדמוקרטית מטקסס. "כי ברור שהוא הפיל במשקל 800 ק"ג שבחדר".


יועץ של אחד המועמדים לעתיד, אמר שהדאגה מהדומיננטיות של טראמפ הניעה דיונים עם מועמדים ותורמים, שרוצים לדעת איך היריבים מתכננים לעקוף את טראמפ. אחרים הביעו תקווה שטראמפ ימצא את עצמו במאבק מתמשך באביב הזה עם דה-סנטיס, שייפצע את שניהם פוליטית. "כולם מתכוננים למקרה שטראמפ יתמוטט", אמר היועץ. "אבל אם הוא לא, מועמדים שונים יקבלו החלטות שונות".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 1/AFP_32N69DE-750x496.jpg 750w" sizes="(max-width: 430px) 100vw, 430px" />
מושל פלורידה רון דה-סנטיס. צילום: AFP

מועמדים פוטנציאליים לא יכולים לחכות כל כך הרבה זמן – הדיון הראשון לנשיאות הרפובליקאי צפוי להתקיים ביולי או באוגוסט, לצד פגישה של הוועדה הלאומית הרפובליקנית. המפלגה הלאומית שוקלת דרישה שהמועמדים יפגינו כוח לגיוס כספים מהשורש כדי להעפיל לשלב הדיון, אסטרטגיה שהדמוקרטים נקטו ב-2020 כדי להגדיל את מאגר התורמים שלהם.


למרות ההיסוס הקולקטיבי לקפוץ רשמית פנימה, המתמודדים האפשריים כבר הצליחו להניח את הבסיס לקמפיינים לאומיים. פנס ומזכיר המדינה לשעבר, מייק פומפאו, נסעו לסיורי ספרים, ודה-סנטיס אמור לפרסם את ספר הזיכרונות שלו ב-28 בפברואר, ולסלול את הדרך לסוג הביקורים מחוץ למדינה שהוא ערך לקראת קדנציות האמצע.


התחום הפוטנציאלי לשנת 2024 כולל רפובליקנים רבים שמבקרים את הטענות הכוזבות והרטוריקה הלוחמת של טראמפ, שכנראה יתמודדו בדרכים קשות למועמדות, אך בוחנים בגלוי בריצות ומבקשים להעלות את הפרופיל שלהם.


אסא האצ'ינסון, שזה עתה סיים שמונה שנים כמושל ארקנסו וביקר לאחרונה באיווה, נוסע לדרום קרוליינה כדי לשאת דברים ביום שישי באלמא מאטר שלו, אוניברסיטת בוב ג'ונס. גם המושלים לשעבר לארי הוגאן ממרילנד וכריס כריסטי מניו ג'רזי, שכמו האצ'ינסון מתחו ביקורת על טראמפ הרבה לפני הקדנציה, הביעו עניין בריצה.


חבר הקונגרס לשעבר וויל הורד מטקסס אמר גם הוא לתומכים ולאנשים הקרובים לו כי הוא חושב להתמודד לנשיאות, לפי רפובליקני שמכיר את השיחות. הוא עורר דיבורים משנת 2024 כשתכנן ביקור בסוף השבוע שעבר בניו המפשייר, אך הסתיים בצל נאומו של טראמפ בפגישה של ממשלת הרפובליקה הדמוקרטית של המדינה. "תמיד יש לי ראש פתוח לגבי איך לשרת את המדינה שלי", אמר הרד לפוקס ניוז בשבוע שעבר כשנשאל על ריצה לבית הלבן. לא ניתן היה להשיג מיד את הרד לתגובה.


כמה סנאטורים רפובליקנים שנחשבו בעבר למתמודדים אפשריים לנשיאות סימנו לאחרונה סדרי עדיפויות אחרים. הסנאטור טד קרוז (טקסס), למרות שלא פוסל ריצה, התמקד בהכנה לקראת ההצעה שלו לבחירה מחדש. הסנאטור ריק סקוט (פלורידה) השיק גם קמפיין נוסף של הסנאט לשנה הבאה. עמיתו הסנאטור מרקו רוביו (פלטה), שהתמודד ב-2016 מול טראמפ, לא הראה תיאבון רב למשחק חוזר.


לא ברור מה טראמפ תכנן לאחר נסיעתו האחרונה לניו המפשייר ולדרום קרולינה. באותו ביקור הוא הכריז: "אני לא חושב שיש לנו תחרות".


The post הכוונה של ניקי היילי להכריז על התמודדות מול טראמפ עלולה להתברר כטעות appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/48 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: