פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
1/2/2023 6:55

נתונים רשמיים של המשטרה מפריכים את קמפיין "אלימות המתנחלים"

נתונים שגיבשה המשטרה מצביעים על תופעה מפתיעה: 97% מהתלונות שמגישים פלסטינים או פעילי שמאל נגד מעשי אלימות מצד יהודים ביהודה ושומרון נסגרו, ורק 3% מהתלונות מגיעות לכדי הגשת כתב אישום.


ארגון השמאל "יש דין" פנה למשטרה בבקשה לקבל את הנתונים, כחלק מקמפיין "אלימות המתנחלים" שמובילים בשמאל ובו מנסים למתג את מפעל ההתיישבות כאלים וככזה שיוצר פגיעה ואלימות נגד פלסטינים באופן קבוע. אלא שהדו"ח שגובש במשטרה לטובת הארגון – מהווה מכה גדולה לנרטיב אותו הוא מנסה לספר.


הנתונים מתייחסים לתקופה של 17 שנים – מ-2005 ועד סוף 2022.


ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן אמר לאתר מקור ראשון כי הנתון אשר נחשף כעת מהווה "הוכחה נוספת שתופעת אלימות המתנחלים איננה קיימת אלא במוחותיהם של קמפיינרים בעלי אינטרסים פוליטיים. לעובדה המפורסמת ש-97 אחוזים מהאלימות ביהודה ושומרון מייצרים הערבים, מצטרפת כעת העובדה שגם מתוך 3 האחוזים של "אלימות מתנחלים"- 97 אחוזים מתוכה משוללת יסוד".


"אין לנו ספק מהו האינטרס של ארגונים אנטי-ישראליים", המשיך נאמן, "אבל אנשי השמאל הציוני שהצטרפו לטענות הכזב הללו נגד אחיהם מתיישבי יהודה ושומרון צריכים להתבייש ולבקש מהם סליחה, כי לא מדובר באלימות המתנחלים אלא בעלילת דם נגד תושבי יהודה ושומרון באשר הם".


בארגון יש דין העדיפו להאשים את המשטרה בהטיית המציאות ואמרו כי ״מדינת ישראל מועלת בחובתה, כמתחייב מהדין הבינלאומי, להגן על פלסטינים בגדה המערבית מפני ישראלים שמבקשים לפגוע בהם. המעקב ארוך השנים של יש דין אחר תוצאות חקירה של עבירות אידיאולוגיות המבוצעות על ידי ישראלים, מלמד כי הרשויות הישראליות נכשלות באופן שיטתי ומתמשך באכיפת החוק על אזרחים ישראלים שפוגעים בפלסטינים וברכושם בשטחים הכבושים".


"המחדלים של מערכת אכיפת החוק", הוסיפו בארגון יש דין, "באים לידי ביטוי לאורך כל שרשרת הטיפול בעבריינות אידיאולוגית של אזרחים ישראלים כלפי פלסטינים בגדה המערבית: מניעה לא אפקטיבית, חקירות משטרה כושלות, שיעור נמוך של הגשת כתבי אישום וענישה מקלה לעבריינים מורשעים. כל אלה מובילים להיעדר הרתעה של הפושעים ומותירים את הפלסטינים בשטחים הכבושים חסרי הגנה נוכח תקיפות ומעשי התנכלות של ישראלים".


The post נתונים רשמיים של המשטרה מפריכים את קמפיין "אלימות המתנחלים" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/45 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: