פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
1/2/2023 8:14

בכירה במשרד הבריאות על החלפת העוברים: "טעות אנוש, לא היה סטנדרט"

היום (ד'), ציינו בבנייני האומה בירושלים את הכנס ה-20 של מכון פוע"ה. בכנס לקחו חלק למעלה מאלף נשות מקצוע – רופאות, אחיות, מיילדות, בלניות, מדריכות כלות, יועצות לחיי אישות, יועצות רפואה והלכה, פסיכותרפיסטיות ועוד. כנס מכון פוע"ה, מעלה לשולחן הדיונים סוגיות אקטואליות בנושאים הקשורים לפוריות, אישות, לידה והלכה. בין משתתפתי הכנס ניתן למנות את הרב מנחם בורשטיין, פרופ' יריב יוגב, פרופ' דוד שויקי, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, סיון רהב-מאיר, דנה ורון, רותי לבייב, ד"ר חנה קטן ועוד.


ד"ר טליה פליישמן, מרכזת בקרות ivf , וממונה ארצית על אתיקת משרד הבריאות, דיברה במושב פוריות וגנטיקה. כשהתייחסה לפרשיית החלפת העוברים, היא אמרה כי "ראינו שאין כל כך סטנדרט, כל יחידה עבדה כמו שהיא רואה לנכון. זה מקרה שלא היה אמור לקרות וקרה, זו טעות אנוש… לפני שלוש שנים עשינו בקרה, וראינו שיש בעיה של תקנים וגיוס כוח אדם". כשנשאלה ע"י הרב דוד בנימין, רב פוסק ויועץ במכון פוע"ה, האם נשים יכולות להיות שקטות, היא השיבה שהיום בודקים שהעבודה נעשית על פי סטנדרט ומקפידים על כך במיוחד. היא המשיכה וסיפרה שמעבר לבדיקה הכפולה, נוספה בדיקה שלישית לכל פעולה שעושים במעבדה.


מכון פוע"ה פועל מעל שלושה עשורים ועיקר פועלו במיזוג בין עולמות הרפואה לעולמות ההלכה.  כחלק מהפעילות, המכון ליווה לידות של למעלה ממאה אלף תינוקות, ועשרות אלפי זוגות קיבלו מעטפת, ליווי ותמיכה מהמומחים של מכון פוע"ה.


פרופ' יריב יוגב, מנהל בית החולים ליס ליולדות ונשים, נאם במושב הריון ולידה. בהרצאתו התייחס פרופ' יוגב למועד הלידה המועדף, והתייחס בעיקר לנשים הרוצות ללדת בתאריכים עגולים, יפים ומיוחדים, ומכוונות את הלידה לתאריכים אטרקטיביים מבחינה מיסטית: הוא אמר כי "לידות בפגות מאוחרת, בין שבוע 34 ל-37, מעלות את הסיכון לתחלואה קצרת טווח וארוכת טווח. מחקרים הדגימו כי קיים קשר בין לידות בתקופת זמן זו ועליה בשיעור הפרעות קשב וריכוז בגיל ביה״ס. לאור זאת אנחנו משתדלים, גם בטווח הריון של שבועות 34-37, ליילד רק במידת הצורך".


הרב מנחם בורשטיין, ראש מכון פוע"ה אמר כי: "הנשים מחוללות את המהפכה, הן מרכז העולם ואחראיות להמשכיות של עם ישראל. הן אלו שהביאו למיזוג בין עולמות ההלכה לעולמות הרפואה במרוצת השנים – הן מהמקום המקצועי והן מהמקום האישי. אני מצדיע היום לכל השגרירות שלנו שהגיעו מכל הארץ ומהעולם להמשיך וללמוד את החידושים המקצועיים המשלבים בין עולם הרפואה לעולם ההלכה בתחומי פוריות, גנטיקה מיילדות ואישות."


The post בכירה במשרד הבריאות על החלפת העוברים: "טעות אנוש, לא היה סטנדרט" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/29 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: