פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
1/2/2023 10:28

בקואליציה תוקפים את נתניהו: "התחמקות מפינוי חאן אל אחמר תתפוצץ לנו בפנים"

ביקורת מבית על הממשלה, שהחליטה לבקש בפעם התשיעית דחייה בפינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר. ח"כים בליכוד ומעוצמה יהודית תקפו את הממשלה, במקביל להפצת מסרים והצהרות של השרים וראש הממשלה נתניהו על חשיבות פינוי המקום.


"תשובת הממשלה החדשה לבג"צ המנסה להתחמק מפינוי חאן אל אחמר היא תקדים מסוכן ומתן רוח גבית לבנייה הלא חוקית של הפלסטינים", תקף ח"כ דני דנון מהליכוד. הוא ביקר את הצעד של הממשלה ואמר כי "נבחרנו לשנות את מדיניות הגמגום של הממשלה הקודמת ולא להמשיך אותה. עדיין לא מאוחר לפעול ולפנות את חאן אל אחמר".


מילים דומות כתבו בטוויטר ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית שכינתה את תשובת המדינה לבג"ץ "מאכזבת ושגויה". היא הוסיפה כי "נבחרנו כדי לקדם מדיניות ימין אמיתית ועלינו לפעול שאכן כך יהיה".


חבר מפלגתה, ח"כ יצחק קרויזר, הוסיף ש"התחמקות הממשלה מפינוי חאן אל אחמר עוד תתפוצץ לנו בפנים. נבחרנו כדי לשלוט ולא לגמגם. על הממשלה להתעשת מהר, ולפנות את חאן אל אחמר אחת ולתמיד. ויפה שעה אחת קודם".


ח"כ אלמוג כהן, גם הוא מעוצמה יהודית, קישר זאת לירי מעזה לפני שעה קלה. "האויב מריח חולשה בחאן אל אחמר ובתגובה תוקף מעזה. במידה ולא תהיה תגובה מוחצת ועוצמתית, אנקוט בצעדים חריפים. נאמנותי היא בראש ובראשונה לתושבי הנגב והדרום. דין העוטף כדין תל אביב", הוא כתב.


בשעה האחרונה מופצים ברשת סרטונים וקטעים של שרי הממשלה בהם הם אומרים בצורה ברורקה שחאן אל אחמר צריך להתפנות, ואף מבקרים את נתניהו או את ממשלת בנט-לפיד על שלא עשו זאת.  באפריל 2019, רגע לפני הבחירות הראשונות, נתניהו הבטיח כי "המוקש המדיני הוסר וחאן אל אחמר יפונה בקרוב מאוד". מתי בקרוב? הוא נשאל, והשיב,  "מה אכפת לך? הקלטת את זה ונראה בסוף". כמעט ארבע שנים אחרי והוא שוב מבקש דחייה של ארבעה חודשים. בסרטון אחר, הפעם של בן גביר מצולם על רקע הפחונים של המאחז הבדואי, הוא אומר: "כאן, בחאן אל אחמר, נמצאת התשובה למה חייבים עוצמה יהודית בכנסת. לאורך כל השנים מספרים לכם שיש ממשלת ימין, ואז מגיע הרגע, שאפילו בג"ץ מאשר להם להרוס, יש לכם מנדט, ואז מה קורה? כל אלה שרק דברו ודברו ודברו, מתגלים שהכול הצגה אחת גדולה". ברשת גם מופצים ציטוטים של סמוטריץ' בהם הוא מתחייב ודורש מספר פעמים את פינוי המקום.


אחר הצהריים הגישה פרקליטות המדינה בקשה נוספת, תשיעית במספר, לדחיית המענה לצו על-תנאי שהוציאו שופטי בג"ץ בנושא פינוי מתחם "חאן אל-אחמר", הסמוך למעלה אדומים. הבקשה לדחיית המענה בארבעה חודשים נוספים הוגשה למרות חילופי הממשלה, ולמרות ההבטחות לפינוי המתחם. בבקשת הדחייה שהוגשה בשם הדרג המדיני צוין כי "רק ביום 29.12.22 הושבעה הממשלה ה-37, לאחר שזו זכתה לאמון הכנסת, והדרג המדיני החדש – ובכלל זאת ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ – נכנסו לתפקידם".


The post בקואליציה תוקפים את נתניהו: "התחמקות מפינוי חאן אל אחמר תתפוצץ לנו בפנים" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/24 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: