פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
8/2/2023 22:18

"יש יותר אנשים מתחת להריסות מאשר מעליהם" – מצב הלכודים ברעידת האדמה הולך ומחמיר

המצב בטורקיה וסוריה הולך ומחמיר. הטמפרטורות הקפואות מעמיקות את הקשיים עבור ניצולי רעידת האדמה המסיבית בטורקיה ובסוריה שגרמה למותם של לפחות 15,000 בני אדם, בזמן שכוחות ההצלה מנסים להציל אינספור אנשים שעדיין לכודים מתחת להריסות.


מניין ההרוגים ברעידת האדמה ביום שני עשוי לעלות בחדות בחלוף 72 שעות מזמן הרעש, פרק זמן שמומחי אסונות מחשיבים כסביר להצלת חיים. נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הודה ביום רביעי ב"חוסר ההצלחה" לאחר ביקורת על תגובת ממשלתו לרעידת האדמה האדירה, שהיא אחת הקטלניות במאה הנוכחית.


מצב הניצולים עדיין קשה מאוד והם נאלצים לחפש אחר מזון ומחסה – ובמקרים מסוימים להמתין בחוסר אונים בזמן שהם שומעים קריאות של בני משפחתם המתחננים לחילוץ, עד שבסופו של דבר הם משתתקים מתחת להריסות.


"אחיין שלי, גיסתי ואחותה של גיסתי נמצאים בהריסות. הם לכודים מתחת להריסות ואין שום סימן חיים", אמרה סמיר קובן, גננת בהטאי שבטורקיה. "אנחנו לא מצליחים להשיג אותם. אנחנו מנסים לדבר איתם, אבל הם לא מגיבים… אנחנו מחכים לעזרה. עברו 48 שעות עד עכשיו", אמרה. ובכל זאת, כוחות ההצלה המשיכו למשוך ניצולים מההריסות, גם כשמניין ההרוגים המשיך לעלות.


כשהביקורת גברה ברשתות, ארדואן ביקר באחד המקומות שנפגעו קשה ביותר, והכיר בבעיות שבתגובת השלטונות הטורקיים. "כמובן שיש חסרונות. התנאים הקשים ברורים. אי אפשר להיות מוכן לאסון כזה", אמר.


בניסיון אולי לצנזר את המראות הקשים, על פי עיתונאים של AFP וקבוצת ניטור האינטרנט של NetBlocks., טוויטר לא עובדת ברשתות הסלולריות הטורקיות. בנוסף, המשטרה הטורקית גם עצרה 18 בני אדם בשל פוסטים "פרובוקטיביים" ברשתות החברתיות שביקרו את תגובת הממשלה.


הטמפרטורות צנחו למינוס חמש מעלות צלזיוס בגזיאנטפ בטורקיה. אבל הקור לא מונע מאלפי משפחות לבלות את הלילה במכוניות ובאוהלים מאולתרים, בלי יכולת לחזור לבתיהם. הורים מסתובבים ברחובות דרום מזרח העיר הטורקית – קרוב למוקד רעידת האדמה – כשהם נושאים את ילדיהם בשמיכות.


גורמים רשמיים וחובשים אמרו כי 12,391 בני אדם נהרגו בטורקיה ולפחות 2,992 נהרגו בסוריה השכנה מרעידת האדמה ביום שני, מה שהביא את המספר הכולל ל-15,383. מומחים חוששים שהמספר ימשיך לעלות בחדות.


בבריסל, האיחוד האירופי מתכנן כנס תורמים כדי לגייס סיוע בינלאומי לסוריה ולטורקיה. "עכשיו אנחנו במירוץ נגד השעון כדי להציל חיים ביחד", אמרה ראש האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, בטוויטר. "אף אחד לא צריך להישאר לבד כשטרגדיה כזו פוגעת", אמר פון דר ליין.


"אפילו הבניינים שלא קרסו, ניזוקו קשות. יש כעת יותר אנשים מתחת להריסות מאשר מעליהם", אמר תושב בשם חסן, שלא מסר את שמו המלא, בעיירה ג'ינדאריס בסוריה שבשליטת המורדים. "יש כ-400-500 אנשים לכודים מתחת לכל בניין שקרס, כשרק 10 אנשים מנסים לחלץ אותם החוצה כשאין להם כלים מתאימים לחילוץ", הוסיף.


נושא הסיוע לסוריה הוא עניין עדין, והממשלה שסובלת מסנקציות בדמשק פנתה רשמית לאיחוד האירופי לעזרה, כך אמר הממונה על ניהול משברים, ג'אנז לנרצ'יץ'. עשור של מלחמת אזרחים והפצצות אוויריות סוריות-רוסיות כבר הרסו בתי חולים, החריבו את הכלכלה וגרמו למחסור בחשמל, בדלק ובמים. הנציבות האירופית "מעודדת" את המדינות החברות באיחוד האירופי להשיב בחיוב לבקשתה של סוריה לתרופות אספקה ומזון, תוך מעקב כדי להבטיח שכל סיוע "לא יופנה למקום לא נכון" על ידי ממשלתו של הנשיא בשאר אל-אסד, ציין לנרצ'יץ'.


עשרות מדינות, כולל ארצות הברית, סין ומדינות המפרץ, התחייבו לעזור, וצוותי חיפוש וגם ציוד סיוע כבר הגיעו. האיחוד האירופי מיהר לשלוח צוותי חילוץ לטורקיה לאחר שרעידת האדמה האדירה פקדה את המדינה ביום שני הקרוב לגבול עם סוריה. אבל בתחילה היא הציעה סיוע מינימלי בלבד לסוריה בגלל הסנקציות של האיחוד האירופי שהוטלו מאז 2011 על ממשלת אסד בגלל הדיכוי האכזרי שלה נגד מפגינים שהתפתחה למלחמת אזרחים.


The post "יש יותר אנשים מתחת להריסות מאשר מעליהם" – מצב הלכודים ברעידת האדמה הולך ומחמיר appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/23 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: