פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
9/2/2023 3:18

המשלחת הישראלית חילצה עשרה ניצולים עד כה, ונערכת לשבת בטורקיה

משלחת החילוץ הישראלית של צה"ל הצליחה הבוקר (ה') להוציא את הניצול העשירי מתוך הריסות באזור מוכה האסון של רעידת האדמה בטורקיה. במשלחת נערכים להעביר את השבת בטורקיה וספר תורה נשלח מישראל כדי לאפשר למחלצים שומרי השבת להתפלל במקום. הבוקר הוצאה ניצולה בת 26 שאותרה בחיים לאחר שביתה קרס עליה בעיר קהרמאנמרש. מיד עם חילוצה היא נשלחה לצוותים הרפואיים הישראליים שם קיבלה טיפול ראשוני.





במשלחת הישראלית מעריכים כי פעולת איתור וחילוץ הניצולים מתקרבת לסיומה וכי הזמן הרב שעבר ומזג האוויר הסוער, יביאו למעבר לפעולות המתמקדות בחיפוש וחילוץ גופות וכן טיפול בפצועים. הערכה בקרב חברי המשלחת כי בימים הקרובים יגיעו מאות פצועים, בעיקר כאלו שנפצעו ושברו ידיים ורגליים ושהו עד עכשיו ליד הריסות בתיהם בגלל בני משפחתם הקבורים שם. לצורך כך, בית החולים שדה יעמוד לרשות הפצועים למשך שבועיים ואפילו יותר, בהתאם להערכת המצב בשטח ולבקשת הטורקים. גורם בכיר במשלחת אמר כי אם יהיה צורך, בית החולים יישאר שם עד שתסתיים המשימה.





מספר הניצולים שהוצאו מתוך ההריסות – עשרה אזרחים טורקיים – הופך למספר שיא של המשלחת הישראלית, בכל במבצעי החילוץ שבהם לקחה חלק. באשר למעבר סיוע נוסף לטורקיה – מזון ותרופות – היום תתקיים הערכת מצב בין משרדי הממשלה ויוחלט אילו מצרכים יועברו לשם במטרה לסייע לעשרות אלפי הפליטים והעקורים שאיבדו את ביתם ואת בני משפחותיהם. תופעה שצפויה לפקוד את האזור היא מעבר של פליטים בין מדינות שונות, ובישראל ישקלו האם להעביר למחנות הפליטים והעקורים ציוד הכולל אוהלים ושמיכות.





גורמים רשמיים אמרו הבוקר כי 12,391 בני אדם נהרגו בטורקיה ולפחות 2,992 נהרגו בסוריה השכנה מרעידת האדמה ביום שני, מה שהביא את המספר הכולל ל-15,383. מומחים חוששים שהמספר ימשיך לעלות בחדות. מניין ההרוגים ברעידת האדמה ביום שני עשוי לעלות בחדות בחלוף 72 שעות מזמן הרעש, פרק זמן שמומחי אסונות מחשיבים כסביר להצלת חיים. נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הודה ביום רביעי ב"חוסר ההצלחה" לאחר ביקורת על תגובת ממשלתו לרעידת האדמה האדירה, שהיא אחת הקטלניות במאה הנוכחית.


The post המשלחת הישראלית חילצה עשרה ניצולים עד כה, ונערכת לשבת בטורקיה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/28 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: