פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
9/2/2023 4:19

ראש השב"כ לשעבר מודאג מההסתה נגד נתניהו: "ההנחה שאלימות מגיעה רק מצד אחד – לא נכונה"

ראש השב"כ לשעבר עמי אילון, אשר כיהן גם כשר מטעם מפלגת העבודה, מביע דאגה מההסתה המגיעה משמאל נגד ראש הממשלה נתניהו והשרים ברקע המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט.


בראיון לרועי כ"ץ ברדיו תל אביב אמר אילון כי אם היה עומד היום בראשות השב"כ, הוא היה מודאג ללא ספק מהמגמות המקצינות. לדבריו, "כמה מההנחות שבדיון הציבורי ובתקשורת נהגנו להניח – שאלימות יכולה להגיע רק מצד אחד – אין לה ממש בסיס. אם הייתי היום ראש השב"כ, הייתי דואג".


אילון הסביר כי נטייה למעשים אלימים איננה שמורה לימין בלבד: "יצור אנושי שמגיע למצב שנראה לו כאסון והוא מרגיש שאין לו שום כלי להתמודד עם האסון הזה – אנשים עלולים לפנות למקומות שבמציאות נורמלית אף אחד מאתנו לא היה מעלה על דעתו. בעבר הרחוק, השמאל נתפס לא פחות כאיום מאשר הימין".


ראש השב"כ לשעבר התייחס גם לסוג האנשים שאמרו את המילים הקשות. "כשהקריאות האלה מגיעות מאנשים שנתפסים כאנשי שוליים", הוא אמר, "ההשפעה שלהם היא מינורית וכמות האנשים שמושפעים מכך היא קטנה מאוד, ככל שאותה אישיות עצמה לא מתכוונת לעשות מעשה. אבל אם זה אנשים שנתפסים אחרת, כמובילי דעה, יש מי שמקשיבים להם ומתייחסים לדבריהם ברצינות".


נזכיר כי בתחילת השבוע נחקרו במשטרה אל"מ במיל זאב רז, איש חיל האוויר לשעבר שהוביל את הפצצת הכור בעיראק, ועו"ד דוד חודק, משפטן מוכר, בחשד להסתה לאלימות. חודק אמר בשבוע שעבר בכנס לשכת עורכי הדין באילת כי "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה, ולא תהיה לי ברירה – לא אהסס להשתמש באש חיה". רז נחקר על פוסט שהועלה בדף הפייסבוק שלו בו נכתב: "ראש הממשלה בן מוות".


בתחילת השבוע ראש השב"כ רונן בר שוחח עם מפכ"ל המשטרה על רקע העלייה בשיח האלים והמסית כנגד נבחרי ציבור ככלל וראש הממשלה בפרט. ‏בשיחה ציין ראש השב"כ כי בימים האחרונים מזוהה עלייה בהיקף ובחומרת התבטאויות פומביות, בדגש על הרשתות החברתיות, אשר יש בהן קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה כנגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים.


‏בסוף השיחה סוכם כי תינקט מדיניות של אפס סובלנות של מערכת אכיפת החוק כלפי מי שיסית לאלימות או יקרא לפגיעה באישי ונבחרי ציבור וכן כלפי מי שיקרא לפגיעה במפגינים. "זכות ההפגנה והמחאה הינה זכות חוקית וחשובה במדינה דמוקרטית", אמר ראש השב"כ, "ובצידה נכון להבהיר כי קריאות לפגיעה ולאלימות הן מחוץ לשיח הלגיטימי".


The post ראש השב"כ לשעבר מודאג מההסתה נגד נתניהו: "ההנחה שאלימות מגיעה רק מצד אחד – לא נכונה" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 2/56 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: