פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
16/2/2023 10:14

"איראן עשויה לנצל את האסון ולהעביר נשק לסוריה"

בעוד המחלצים עדיין מחפשים אחר ניצולים בהריסות שגרמה רעידת האדמה בסוריה, בקרב גורמים ישראלים גובר החשש שאיראן תנצל את המצב כדי לשלוח נשק לחיזבאללה במסווה של סיוע בינלאומי.


ברשת "פוקס ניוז" שם פורסמה כתבה בנושא, נאמר כי אין ביכולתה לוודא באופן עצמאי אם איראן נקטה צעדים להעברת נשק לסוריה במסווה של סיוע. עם זאת, בתמונות שהופצו בתקשורת וברשתות נראה מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, אסמאעיל קאאני, בעיר לטקיה שבמערב סוריה כשהוא עוקב אחר הסיוע לנפגעי רעידת אדמה. כמו כן נצפו שיירות של פעילים במיליציות פרו-איראניות בעיראק, בדרכן להעביר סיוע לנפגעי רעידת אדמה בסוריה.


דאג בנדו, חוקר בכיר במכון קאנו האמריקאי, אמר לרשת "אל-ח'ורה" כי הגדלת כמות הסחורות ותוספת סיוע ייתנו, באופן טבעי, הזדמנות לאיראן להבריח נשק לסוריה. החוקר ציין כי אין אפשרות אחרת מלבד הגדלת הסיוע, לאור האסון הגדול של רעידת האדמה. באשר לדאגות הישראליות, אמר המומחה כי לישראל אין ברירה אלא להסתמך על המודיעין שלה כדי לפקח ולתקוף את הנשק האירא


תא"ל יוסי קופרווסר, לשעבר ראש חטיבת המחקר באמ"ן וכיום חוקר בכיר בפורום הביטחון הישראלי, אמר בראיון לרשת פוקס ניוז כי "איראן ניצלה בעבר טרגדיות מסוג זה להעברת נשק, ולכן היא עשויה לנסות לעשות זאת שוב ולהעביר נשק מתקדם לסוריה". קופרווסר ציין כי טהרן עשויה לנסות לשלוח סוללות הגנה אווירית מתקדמות, אמצעי לחימה כמו "מל"טים מתאבדים" ורכיבי טילים ארוכי טווח. "איראן ממשיכה לנצל את החולשה הסורית ולהסתמך על סיוע חוץ כדי לקדם את האסטרטגיה האיראנית של הגמוניה אזורית והפצת נשק סמוך ישראל", אמר קופרווסר.


בדיווח בפוקס ניוז נאמר כי איראן, שהייתה מעורבת ב"מלחמת פרוקסי" עם ישראל, על אדמת סוריה מאז פרוץ מלחמת האזרחים ב-2011, עשויה לנצל את ההרס שגרמה רעידת האדמה כדי להרחיב את תמיכתה בנציגיה בסוריה. כידוע, איראן מנהלת מלחמת צללים עם ישראל כבר שנים, כאשר טהרן מאשימה את ישראל כי היא עומדת מאחורי שורת תקיפות והתנקשויות המכוונות לתוכנית הגרעין שלה, לדבריה בתמיכת ארצות הברית.


* * *


איראן פתחה ברכבת אווירית לשדה התעופה דמשק, תחת הכותרת "סיוע איראני לנפגעי רעידת האדמה". מנהל התעופה האזרחית בסוריה, באסם מנצור, הודיע ​​על הגעתו של מטוס העזרה הראשונה מאיראן לדמשק כבר לפני עשרה ימים. רשת אל-מיאדין דיווחה על הגעתם של 45 טונות של סיוע מזון רפואי וסיוע באמצעות המטוס האיראני. מנהל התעופה האזרחית אמר כי מטוס העזרה הראשונה מאיראן יגיע לנמל התעופה של דמשק, בעוד שני מטוסים רוסיים יגיעו לנמל התעופה לטקיה.


ביום שני הודיעה איראן כי תשלח סיוע הומניטרי לנפגעי רעידת האדמה בסוריה, וציינה כי שלחה 6 צוותי סיוע לטורקיה. היועץ הבכיר של שר החוץ האיראני לעניינים מדיניים מיוחדים הודיע ​​במהלך שיחת וידאו בין היועץ הבכיר של שר החוץ האיראני לעניינים מדיניים מיוחדים, עלי אסגר חאג'י, עם הנציג המיוחד של מזכ"ל האו"ם לענייני סוריה גייר פדרסן, על נכונותה של איראן לספק סיוע הומניטרי לנפגעי רעידת האדמה בסוריה. בשיחה הביע חאג'י את עצבו על האסון שפקד את סוריה, והנזק האנושי והחומרי העצום שהותירה רעידת האדמה, והדגיש את חשיבות המאמצים של האו"ם לגייס מדינות וארגונים לא ממשלתיים לשלוח סיוע הומניטרי באופן מיידי.


The post "איראן עשויה לנצל את האסון ולהעביר נשק לסוריה" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/35 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: