פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
23/2/2023 12:43

"המאמנת שלי שלחה אותי לדיקור סיני וזה הדבר היחיד שהעמיד אותי על הרגליים"

מה את עושה?


רפואה סינית היא שיטה בת אלפי שנים שמכילה כלים כמו דיקור, צמחי מרפא, תרפיה גופנית שנקראת טווינא, תזונה ותרגילי גוף שנקראים צ'י־גונג. הדיקור הוא כלי שעוזר לנו לאזן את הגוף, לווסת את התנועה, להקל על מכאובים. אני מטפלת ברפואה סינית במכבי טבעי.


עקרונות ברפואה הסינית.


על רגל אחת, לפי הרפואה הסינית המערכות בגוף עשויות מחומר ומתנועה. אנחנו שואפים להביא את המטופל לאיזון והרמוניה: שלא יכאב ושיהיה שמח. למשל, אם מטופל סובל מקור, נשאף לחמם אותו בכלים הטיפוליים: בתזונה, דרך תרגילי צ'י־גונג, בדיקור בנקודות מחממות.


איך בוחרים איפה לדקר?


בגוף שלנו יש רשת של תעלות שנקראות מרידיאנים, והן "תופרות" את הגוף לחטיבה אחת. לכל רשת יש קשר למערכת מסוימת. על פני הרשת יש נקודות ולכל נקודה יש כמה תפקידים ואזורי שליטה בתוך הגוף. למשל בין האגודל לאצבע יש נקודה ששולטת על הפנים, על הלסת, על השיניים ועל הכאב בגוף. אם נכניס אליה מחט, אפשר לנדף דרכה מחוללי מחלות שנכנסו לגוף. המחט היא תמיד חלק מפאזל שלם של מחטים. אם אני רוצה לחזק את הפגת הכאבים בגוף, אחבר את הנקודה עם עוד נקודות שקשורות בהנאה ואשלב עם נקודות ששולטות באזור הכואב. המחטים הן כמו ברזים שפותחים וסוגרים תנועה. זאת אינסטלציה עדינה של הגוף ועל ידי פתיחה וסגירה של הברז אנחנו יוצרים איזון של המערכת. המחט מותאמת לגוף המטופל ולתנועה שאנחנו רוצים ליצור. ככל שהמחט יותר עבה וארוכה, יש לה הולכה חזקה יותר בגוף.


איך נראה תהליך הטיפול?


השלב הראשון הוא לברר מה הבעיה, היכן בגוף המטופל יש חוסר איזון. כלי האבחון העיקריים שלנו הם הקשבה, הרחה, תשאול ומגע. אני מתשאלת, מסתכלת על הלשון וחשה בדופק. מתוך זה אבחר את אסטרטגיית הטיפול ואת המחטים. הטיפול מותאם לכל מטופל. למטופלים שונים יכולה להיות אותה תלונה אבל המקור יהיה שונה.


איך התחלת לעבוד בתחום?


בעברי הייתי ספורטאית בתחרויות. היו לי פציעות וסבלתי ממיגרנות. ניסיתי את כל סוגי הכלים הטיפוליים שהציעו לי, ושום דבר לא עזר לי. המאמנת שלי שלחה אותי לדיקור סיני וזה הדבר היחיד שהעמיד אותי על הרגליים. אחרי הצבא ידעתי שאני מעוניינת להתעסק במקצוע שיש בו שליחות ומרפא. למדתי במכללה וטסתי להתמחות בסין, ומשם ישר נכנסתי לעבוד בבית החולים שערי צדק. עבדתי במחלקות האורתופדית, הנוירולוגית והפסיכיאטרית, כולם הגיעו לקבל מענה ומזור שלא קיבלו במקום אחר.


רפואה משלימה מול מערבית.


רפואה סינית, ובכלל רפואה אלטרנטיבית, היא קודם כול רפואה מונעת כי היא דרך חיים. יש בה רפואת חירום, אבל בתחום החירום, הרפואה המערבית היא משמעותית יותר ולכן כשקורה לנו משהו נתפנה למיון ולא נבוא רק לרפואה משלימה. הרפואה המערבית מתייחסת למחלה והרפואה הסינית לאדם – מי האדם שעומד מולי, ולא מה המחלה. ברפואה הסינית אין "תרופות מדף". זאת רפואה מותאמת אישית והאדם הוא במרכז. בנוסף, אין הפרדה בין הגוף לנפש. התפיסה היא שאנחנו אותה יחידה שלמה, ולכל נקודה יש תפקיד פיזי וגם היבט נפשי.



כמה עובדות על רפואה סינית


לימודים


מסלול ההכשרה הוא ארבע–שנתי, ואפשר ללמוד בכל אחת מהמכללות המוסמכות. בסוף ארבע השנים נערך מבחן מסכם מטעם האיגוד. קורסים מקוצרים נותנים היבטים מסוימים, אך בוגריהם יתקשו להשתלב בשוק.


כסף


מחיר טיפול פרטי נע בין 150 ל–400 ₪. טיפול בקופת חולים עולה למבוטח 50-120 ₪. טווח השכר החודשי הוא 7,000-14,000 ₪.


עלויות


אחזקת קליניקה (כמה מאות עד כמה אלפים בחודש); מיטת טיפולים (500-1500 ₪), מחטים (50-150 ₪ לקופסה של 100), מנורת חימום, מכשיר אלקטרו, כוסות רוח, מוקסה ועוד.


שכירים או עצמאים


שכירים עובדים במוסדות ובמרפאות. לעצמאים יש קליניקה פרטית. שכירים רבים מטפלים גם בקליניקה פרטית.


איגוד מקצועי


איגוד הרפואה הסינית, החברות היא חובה.



The post "המאמנת שלי שלחה אותי לדיקור סיני וזה הדבר היחיד שהעמיד אותי על הרגליים" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/41 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: