פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
23/2/2023 10:04

בעקבות תביעה ישראלית: בית משפט בארה"ב דן באחריות רשתות חברתיות לפיגועי טרור

האם חברות הרשתות החברתיות נושאות באחריות לתכנים מעודדי טרור המתפרסמים אצלם? הסוגיה הגיעה השבוע אל בית המשפט העליון בארה"ב, בעקבות תביעה ישראלית של ארגון "שורת הדין" בשם משפחתה של נעמי גונזלס שנרצחה בפיגוע בפריז, שבוצע על ידי מחבל מארגון דאעש.


עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר משורת הדין טוענת כי ענקיות המדיה החברתית חדלו להיות "לוח מודעות" בלבד, ועל כן אינן יכולות להתנער מאחריות לתכנים טרוריסטיים.


גונזלס הייתה סטודנטית אמריקנית שנרצחה בפריז ב־2015 בידי מחבל המזוהה עם דאעש. משפחתה מיוצגת על ידי ארגון שורת הדין ועורכי הדין האמריקניים רוברט טולצ׳ין ופרופ׳ אריק שנפר. בני משפחת גונזלס טוענים כי ארגוני הטרור מנצלים את הפרסום ברשתות החברתיות על מנת להפיץ תכנים קיצוניים בהם סרטוני עריפת ראשים ולעודד ולגייס לוחמים להצטרף לשורותיהם לבצע טרור. התיק תוקף את השימוש שעושות הרשתות ב"אלגוריתמים" המסייעים להפצת התכנים ומעידים שלענקית התקשורת יש שליטה על תכנים שמתפרסמים בה.


לקראת הדיונים השבוע, הוגשו לבית המשפט מאה חוות דעת כ-"ידידי בית המשפט" של מדינות, סנטורים, חברות תקשורת וארגוני זכויות אדם. מישראל הוגשה חוות דעת של בכירי מערכת הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, רוני אלשיך, יעקב עמידרור, תמיר הימן, יוסי קופרווסר וחיים תומר, הקובעת כי לרשתות החברתיות משקל מכריע בעידוד וסיוע לפיגועי טרור ברחבי העולם.


דרשן-לייטנר אמרה מחוץ לבית המשפט כי "אחרי 7 שנים ארוכות בהן התיק מתנהל בערכאות בית המשפט בארה"ב, הגיע הזמן שהצדק ייעשה. המדיה החברתית הפכה לכלי בידי ארגוני הטרור שבלעדיו כמעט ולא מתבצע פיגוע טרור. האלגוריתמים המתוחכמים שמייצרים מיליארדי דולרים לפלטפורמות המדיה החברתית הפכו להיות קרקע פורייה להסתה לאלימות ולטרור, לגיוס משאבים לארגוני הטרור, ולהכוונת אינדיבידואלים שיצטרפו למעגל הטרור ויבצעו פיגועים. אנו מקווים כי הרכב שופטים שמרנים בבית המשפט העליון בארה"ב יצמצם את החסינות של ענקיות המדיה החברתית ויעשה צדק היסטורי עם קורבנות הטרור".


הדיונים בבית המשפט הסתיימו אתמול (ד') ופסק הדין צפוי להתקבל בעוד מספר חודשים.


The post בעקבות תביעה ישראלית: בית משפט בארה"ב דן באחריות רשתות חברתיות לפיגועי טרור appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/30 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: