פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
23/2/2023 9:29

אחרי מינויו למנכ"ל משרד הבריאות: משה בר סימן טוב חתם על הסדר ניגוד עניינים נרחב

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות החדש, חתם על הסדר ניגוד עניינים נרחב, שכולל התייחסות לאנשי משפחתו הקרובים שעובדים במשרד הבריאות או בחברות רפואיות, וכן לחברות גדולות במשק בהן עבד בשנים האחרונות.


בר סימן טוב, שחזר למשרד הבריאות בחודש שעבר לאחר שמינויו אושר בממשלה, התחייב שלא לטפל  במשך שנה בדברים הקשורים לחברת "כלל ביטוח" וחברות שבשליטתה, הכוללים בין היתר ביטוחים רפואיים, לאחר שכיהן בשנה האחרונה בתפקיד משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הבריאות. הוא חתם בעבר על הסדר דומה עם חברת "נופר אנרגיה", כי כיהן כדירקטור מטעם בעל המניות והתפטר מתפקידו, וכן בלקוחות בהם טיפל באופן אישי.


בנוסף, התחייב בר סימן טוב כי במשך כל תקופת כהונתו בשירות המדינה לא יהיה מעורב בפעילות כלשהי בחברה האמריקנית UPHEALTH, בה יש לו מניות, שעוסקת באספקת שירותי בריאות בארה"ב ומדינות נוספות ולא ימלא בה כל תפקיד. כבר כאשר מונה למנכ"ל משרד הבריאות ב-2017 על ידי השר לשעבר יעקב ליצמן, הוא התחייב להימנע מלקבל החלטות או לטפל בכל צורה אחרת בנושאים הקשורים לקרובי משפחתו שעלולים להעמיד אותו במצב של חשש לניגוד עניינים.


במקרה זה, מדובר באחיו של בר סימן טוב, שותף בחברה שמספקת שירותי מחקר ופיתוח לחברות מתחומי התרופות והקנאביס בנוסף מעניק שירותי ייעוץ לחברות. בת דודתו משמשת כנציגת היועץ המשפטי לממשלה בוועדות המשמעת במשרד הבריאות. גיסתו, אחות של רעייתו, עובדת כמנהלת פיתוח בחברה העוסקת גם בציוד רפואי.


בנוגע לאחיו, בר סימן טוב התחייב כי לא יטפל בכל הנוגע לחברות שלהן אחיו מייעץ או מחזיק, ויימנע מעיסוק בקנאביס במקרה ואחת החברות תגיש בקשה לרישום תכשירים ומוצרים שלה. ליישום הוראות ההסדר, מוסיף בר סימן טוב כי אחיו התחייב לעדכן אותו אחת לשלושה חודשים ביחס לחברות עמן הוא עובד.


עם אישורו של בר סימן טוב לתפקיד המנכ"ל, עומד שכרו על כ-60 אלף שקלים בחודש, בעוד שאר המנכ”לים משתכרים בכ-40 אלף שקלים. הדרישה הגיעה במטרה שיקבל שכר כמו של מנהל בית חולים, כפי שהיו קודמיו בתפקיד.


שר הבריאות לשעבר אריה דרעי בירך על המינוי: "ניסיונו המקצועי העשיר של משה בר סימן טוב, ויכולותיו המוכחות במשרד הבריאות והאוצר, הופכים אותו לאדם הנכון ביותר להובלת הרפורמות שאנו מתכוונים לקדם בשנים הקרובות במשרד הבריאות. אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקיד".


The post אחרי מינויו למנכ"ל משרד הבריאות: משה בר סימן טוב חתם על הסדר ניגוד עניינים נרחב appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/31 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: