פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
23/2/2023 10:31

מטוס התרסק על צלע הר געש פעיל: כוחות ההצלה מתקשים בפעולות החילוץ

גורמים רשמיים מהפיליפינים מדווחים כי צוותי חילוץ החלו לטפס על הר געש פעיל ביום שלישי האחרון ב"מבצע מסוכן מאוד" כדי להגיע להריסות של מטוס קל שהתרסק בסוף השבוע. ארבעה אנשים, כולל שני אוסטרלים, היו על סיפון מטוס ה"ססנה 340" כשנעלם בשבת בבוקר לאחר שהמריא למנילה מנמל התעופה הבינלאומי "ביקול" מספר קילומטרים מהר הגעש מאיון.


חוקרי תעופה אזרחית שיצאו לטיסת סיור ביום שלישי האחרון אישרו כי ההריסות שזוהו על הר הגעש בסוף השבוע היו של המטוס הנעדר. לא ידוע אם יש ניצולים. מחברה לפיתוח אנרגיה שבסיסה בבירת הפיליפינים, מנילה, נמסר כי המטוס הנעדר היה שייך לחברה. לדבריהם האוסטרלים היו יועצים טכניים של חברת האנרגיה המתחדשת.


רשות התעופה האזרחית של הפיליפינים (CAAP) מסרה כי המטוס נמצא בצד המערבי של הר הגעש, בערך 1,070 מטר עד 1,200 מטר מעל פני הים. כמו כן, לפי דובר CAAP, אריק אפולוניו, צוותי החילוץ השתמשו בציוד הכולל מצלמה ברזולוציה גבוהה כדי לזהות את הריסות המטוס. בנוסף, נמסר כי גשם, עננים וסיכון להתפרצות הר הגעש הפריעו למאמצים להגיע לאתר ההתרסקות.


לפי גורמים בפיליפינים, ניסיונות להוריד צוותי חילוץ למקום ההתרסקות במסוק בוטלו עקב רוחות חזקות ועננות כבדה. במקום זאת, צוותי חיפוש והצלה, כולל מטפסי הרים ותיקים, החלו לבצע את הטיפוס התלול ברגל. הם היו צפויים למחנה לילה ביום שלישי ולהגיע לאתר ההתרסקות ביום רביעי, כך אמר קרלוס באלדו, ראש עיריית קמאליג, העיר הקרובה לאתר ההתרסקות.


"מאיון" הוא הר הגעש הפעיל ביותר במדינה והתפרץ לאחרונה בשנת 2018, כשהוא פולט טונות של אפר, סלעים ולבה. הגישה למדרונות שלו מוגבלת. מנהל המכון הפיליפיני לוולקנולוגיה וסיסמולוגיה, טרסיטו בקולקול, הזהיר שיש סיכון של "התפרצות הנגרמת מהתפרצות גזים או נפילת סלעים". "זה מבצע מאוד מסוכן", אמר בקולקול לסוכנות הידיעות הצרפתית. "אם צוותי ההצלה מוכנים לקחת את הסיכון, יש לערב רק צוות בעל הכשרה מקצועית ומנוסה".


ג'ורג' קורדווילה, אחד ממטפסי ההרים המעורבים במאמץ החילוץ, טיפס בעבר על מאיון מספר פעמים ואמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מדובר בעלייה קשה. "המדרון יכול בקלות להתפורר ולגרום למפלי סלעים גם אם אין התפרצות. חלק מהמפולות נגרמות מרוח, שיטפון או גשם", אמר.


The post מטוס התרסק על צלע הר געש פעיל: כוחות ההצלה מתקשים בפעולות החילוץ appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/44 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: