פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
1/3/2023 11:06

לא רק בוושינגטון: פרלמנט האיחוד האירופי אוסר על עובדיו להשתמש בטיקטוק

הפרלמנט האירופי הורה  לצוות העובדים שלו למחוק את טיקטוק ממכשירים המשמשים לעבודה בגלל חששות מהתקפות סייבר וגניבות נתונים. הוראה זו מגיעה לאחר הוראות דומות של גופי שלטון אחרים של האיחוד האירופי בשבוע שעבר.


לפי מזכר שפורסם ביום שלישי, נשיאת הפרלמנט, רוברטה מטסולה, והמזכ"ל, אלסנדרו צ'יוצ'טי, החליטו שאסור להשתמש בטיקטוק או להתקין את האפליקציה בכל המכשירים האלקטרונים של צוות העובדים, כגון טלפונים ניידים, טאבלטים או מחשבים ניידים, החל מה-20 במרץ.


"החל מתאריך זה, תיחסם גם הגישה לטיקטוק דרך אינטרנט ברשת הארגונית שלנו", אמר האחראי לחדשנות ותמיכה טכנולוגית בפרלמנט האירופי במכתב לכ-8,000 מעובדי המוסד. הוא גם "המליץ בחום" לחברי הפרלמנט והצוות שלהם להסיר את טיקטוק מהמכשירים האישיים שלהם.


צילום: EPAhttps://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 8/12/07239706-750x524.jpg 750w" sizes="(max-width: 419px) 100vw, 419px" />
מטה האיחוד האירופי בבריסל. צילום: EPA

הנציבות האירופית, הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי, והמועצה האירופית, המייצגת 27 מדינות חברות באיחוד האירופי, הורו ביום חמישי על איסור דומה בגלל חששות מאבטחת סייבר.


מחברת ByteDance הסינית המחזיקה באפליקציית טיקטוק נמסר כי שהאיסורים "מוטעים ומבוססים על תפיסות שגויות" וקראו ל"הליך הוגן ויחס שווה". החברה הוסיפה שההחלטה התקבלה "על בסיס פחדים ולא עובדות".


הפעולות האלו נעשו בימים האחרונים בעקבות החלטות של וושינגטון נגד פלטפורמת שיתוף הווידאו הפופולרית שבבעלות חברת ByteDance הסינית. החלטות אלו מגיעות על רקע החשש של מדינות המערב  מהגישה שיש לסין לנתוני משתמשים רגישים ברחבי העולם, זאת למרות שטיקטוק מכחישה בתוקף שלבייג'ינג יש שליטה או גישה כלשהי לנתוניה.


בנובמבר, טיקטוק הודתה שחלק מהעובדי החברה בסין יכולים לגשת לנתונים של משתמשים אירופים. בשבוע שעבר, לעומת זאת, החברה התעקשה שהיא תגן על הנתונים של 125 מיליון המשתמשים שלה באיחוד האירופי.


מהלכים אלו מגיעים לאחר שורה של החלטות דומות במדינות המערב. ביום שני הבית הלבן הקציב לסוכנויות הפדרליות 30 יום להסיר את טיקטוק מכל המכשירים שהונפקו על ידי הממשלה לאחר איסור שהתקבל בקונגרס האמריקני בסוף השנה שעברה. באותו יום, ממשלת קנדה אסרה על התקנת טיקטוק בכל הטלפונים והמכשירים האחרים, תוך ציון חששות דומים להגנה על נתונים על רקע היחסים המתוחים בין קנדה לסין. גם הפרלמנט של דנמרק הודיע ביום שלישי שביקש מחברי פרלמנט ומכל צוות העובדים להסיר את האפליקציה ממכשירים ניידים בגלל "סכנת הריגול".


The post לא רק בוושינגטון: פרלמנט האיחוד האירופי אוסר על עובדיו להשתמש בטיקטוק appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 2/61 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: