פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
1/3/2023 7:51

גדוד צה"ל תרגל שריפת בתים של פלסטינים בידי מתיישבים

גדוד צה"ל המבצע בימים אלה משימות שמירה ו"קו" באזור בנימין, נדרש לקיים תרגיל לתרחיש שבו מתיישבים מבצעים "תג מחיר".


הלוחמים שהגיעו לגזרה בתחילת השבוע, ביום בו בוצע הרצח הקשה של האחים הלל ויגל יניב ז"ל בחווארה, ובעת שבאזור עליהם הם אמונים נרשם צבר אירועי יידוי בקבוקי תבערה – קיימו ביום שני תרגיל היערכות לתרחישים שונים. בקשר עברו תסריטים לאירועים שונים שעלולים הלוחמים להיתקל בהם במהלך תפיסת הקו בגזרה. בין התרחישים – דיווח, לכאורה, על מתיישבים שנכנסו לכפר פלסטיני ושרפו בית של תושבים.


צילום מסך של הודעה על התרגיל בוואטסאפ

התרגול מתייחס כמובן לאירועים שהיו בכפר חווארה ביום ראשון בערב, כאשר בעקבות פיגוע הירי הקשה בו נרצחו הלל ויגל יניב ז"ל – עשרות מתיישבים קיימו מחאה בכפר, בו התבצע הרצח. בשלב מסויים, צעדת המחאה שעברה בלב הכפר יצאה משליטה וחלק מהמוחים הציתו כ-10 מכוניות ו-5 בתים.


בבוקר שלאחר המהומות נעצרו 6 מתיישבים מהשומרון, אך הם שוחררו בתוך שעות לאחר שבית המשפט קבע כי החשדות נגדם לא מגובים.


היום (ד') נעצרו 7 חשודים בהתפרעויות. חמישה מהם נעצרו בשעות הבוקר המוקדמות והובאו להארכת מעצר בפני שופט, ושניים נוספים נעצרו אחר הצהריים ונלקחו לחקירה. בית המשפט סירב לבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של החשודים בשבוע ונתן הארכה של יומיים בלבד. במשטרה אומרים כי צפויים מעצרים של חשודים נוספים בקרוב.


עו"ד נתי רום, המייצג את החשודים מטעם ארגון "חוננו", הכחיש את החשדות המיוחסים לעצירים ואמר: "בעיצומו של הדיון התבצע מעצר של שני מתיישבים נוספים שהגיעו לבקר בבית המשפט את חבריהם שנעצרו. הדבר הזה לא נהוג ולא מקובל. זה מראה על הלחץ הגדול בו נמצא ימ"ר ש"י המנסה לבצע מעצרי ראווה. אנו עדים כאן בדיון לכך שאין אינדיקציה ספציפית לגבי העצורים על עשיית מעשה אסור כזו או אחר, אלא רק נוכחותם באירוע שהיו בו 400 איש".


"לצערנו הרב", הוסיף רום, "המשטרה והשב"כ נמצאים במסע 'פישינג'. במדינה מתוקנת מעצרים כאלה לא צריכים להתקיים, המשטרה צריכה לחפש את האשמים באירוע אך אין כל סיבה לעשות מסע פישינג כזה ולעצור אנשים על לא עוול בכפם".


בצה"ל סירבו להגיב על הדברים.


The post גדוד צה"ל תרגל שריפת בתים של פלסטינים בידי מתיישבים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/38 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: