פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
1/3/2023 7:40

המשטרה עצרה חשודים בהשתתפות במהומות חווארה, מעצרם הוארך ביומיים בלבד

המשטרה עצרה אחר הצהריים (ד') שני חשודים, בגיר וקטין, בחשד שהשתתפו בהפרות הסדר בחווארה ביום ראשון האחרון, בתגובה על הפיגוע בו נרצחו הלל ויגיל יניב הי"ד. זאת לאחר שכבר בבוקר נעצרו חמישה מתיישבים בחשד שהשתתפו במהומות. כזכור, עשרות מתושבי השומרון הגיעו למחאה בכפר שבו בוצע הפיגוע, בשלב מסוים הצעדה יצאה משליטה ובחווארה הוצתו כ-10 מכוניות ו-5 בתים של פלסטינים.


עצור נוסף שוחרר שעות בודדות לאחר המעצר בתחנת המשטרה בעקבות צו מעצר שגוי שהוציאה שופטת בימ"ש השלום בירושלים ג'ויה סקפה שפירא כנגדו, לבקשת ימ"ר ש"י. 


בתוך כך, בשעות אחר הצהריים דחה בית משפט השלום בירושלים את בקשת המשטרה להאריך בשבעה ימים את מעצרם מתיישבים שנעצרו בחשד דומה בתחילת השבוע, והאריך את מעצרם ביומיים בלבד. 


עו"ד נתי רום, אשר ייצג את החשודים מטעם ארגון "חוננו", הגיב על החלטת בית המשפט: "בעיצומו של הדיון התבצע מעצר של שני מתיישבים נוספים שהגיעו לבקר בבית המשפט את חבריהם שנעצרו. הדבר הזה לא נהוג ולא מקובל. זה מראה על הלחץ הגדול בו נמצא ימ"ר ש"י המנסה לבצע מעצרי ראווה. אנו עדים כאן בדיון לכך שאין אינדיקציה ספציפית לגבי העצורים על עשיית מעשה אסור כזו או אחר, אלא רק נוכחותם באירוע שהיו בו 400 איש. לצערנו הרב המשטרה והשב"כ נמצאים במסע פישינג. במדינה מתוקנת מעצרים כאלה לא צריכים להתקיים, המשטרה צריכה לחפש את האשמים באירוע אך אין כל סיבה לעשות מסע פישינג כזה ולעצור אנשים אל לא עוול בכפם". 


עו"ד דניאל שימשילשווילי מסר המייצג את אחד העצורים אמר: "אנחנו עדים לחלק מהתנהלות רבת שנים משטרת ישראל בניצוחו של ימ"ר ש"י כנגד אזרחים שכל חטאתם הוא הרצון לממש את דרך חייהם. המשטרה עמדה היום בבית המשפט ללא תשובות לשאלות קשות שעלו בבית המשפט. לא בכדי בית המשפט נתן פסק של הארכת מעצר בת יומיים בלבד. אני מאמין כי מרשי ישוחרר ללא כתב אישום". 


עו"ד אסף גונן, המייצג חשוד נוסף, אמר: "לא ייתכן כי משטרת ישראל ברצותה לרצות גורמים בתקשורת או במקומות אחרים תצא למסע מעצרים מבלי שהציגה לבית המשפט ולו ראיה קלושה המבססת עילה למעצרו של מרשי. המשטרה חייבת להביא ראיות שמרשי אכן השתתף באופן אקטיבי במעשי אלימות ולא רק נכח במקום. בדיון הוכח כי המשטרה אינה יודעת להצביע על ראיה כלשהי למעשי אלימות מצד מרשי. המשטרה לא הייתה צריכה לעצור את מרשי".


The post המשטרה עצרה חשודים בהשתתפות במהומות חווארה, מעצרם הוארך ביומיים בלבד appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/34 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: