פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
2/3/2023 11:24

פסטיבלים, מסיבות וכיף גדול: איפה מומלץ לבלות בפורים?


* המלצת השבוע: בבירת הנגב מתכוננים לחג השמח בשנה ומזמינים את כולכם למסיבת פורים שתפיל אתכם מהרגליים. חוץ מאלכוהול, רעשנים ותחפושות, גל תורן ושאר חברי להקת מרסדס בנד ירימו את הקהל בהופעה צבעונית מאוד. אחריהם ייקחו לידיהם את הובלת החגיגה DJ תומר מייזנר ו־DJ גיא פילו עד דלא ידע.


זאפה, באר–שבע | 7.3


פסטיבל


בחגיגה הפורימית בסינמטק תל־אביב ייערכו מגוון אירועים בנושא גיבורי וכוחות־על. הקרנת סרטים ושיחות על מאחורי הקלעים של עשיית הסרטים המצוירים. בתוכנית: מפגש על משחק ודיבוב שבסיומו יוקרן הסרט "גיבורה בהפתעה"; הקרנת הסרט "החיים על פי משפחת אדמס" – מובטחת הפתעה מיוחדת לכל מי שיגיע מחופש לדמותה של ונסדיי מהמשפחה הגותית "מארוול נגד די־סי – קומיקס וירקות" – הרצאה הבוחנת אילו חידושים מארוול הציגו בסדרות הקומיקס השונות שלהם ומה החברים בדי־סי עשו בינתיים; "המדע של כוחות העל" – במפגש יראו ד"ר ארז גרטי וד"ר פבלו אוטין ידגימו על הבמה כוחות־ על מדעיים ויספרו מדוע גיבורי על אינם רק פנטזיה רחוקה; הקרנת הסרט "ספיידרמן – ממד העכביש" ופרקי הסיום של כראמל 2 והשקת העונה השלישית של סדרת הילדים "שקשוקה".



סינמטק, תל–אביב | 6-8.3


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2023/03/פורים-בסינמטק-תל-אביב-באדיבות-סינמטק-תל-אביב-750x501.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
צילום: באדיבות סינמטק תל–אביב

מוזיאון



מגילת אסתר מתארת את משתאות הפאר שערך אחשוורוש לשריו ולעמו, וודאי שבמסיבות כאלה מוזיקה הייתה חלק מרכזי. אז באילו כלים נגנו במשתה המלך? אילו נעימות השמיעו?


במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים נמצא חדר קסום, שבו אפשר לראות, להאזין ואפילו להתנסות בנגינה על כלי נגינה פרסיים עתיקים, כמו הסנטור המדהים – שהוא אב קדמון להמון כלים שאתם מכירים, הטאר – הגיטרה הקדומה והמרהיבה, והזארב – התוף בעל הצלילים העמוקים ועוד. אפשר להצטרף לסיור במוזיאון באווירת החג או להצטרף לאירועים שיתקיימו ברחבת כיכר המוזיקה הצמודה למוזיאון.


מוזיאון המוזיקה העברי, ירושלים | 6-8.3


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2023/03/פורים-במוזיאון-המוזיקה-העברי-קרדיט-שרונה-דרעי-6-750x563.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
צילום: שרונה דרעי

אמנות



בסדנה "קומיקס בתחפושות" המאייר נדב נחמני (יוצר הילד הכחול וכראמל הקומיקס) ילמד איך לצייר דמות וכיצד לספר סיפור בקומיקס, הוא ידבר על דברים שמתחפשים לדברים אחרים ועל איך יוצרים סיפור בקוביות, משלב הרעיון ועד לתוצר הסופי.


המדיטק, חולון | 8.3


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2023/03/פעילות-פורים-במוזיאון-הישראלי-לקריקטורה-ולקומיקס_נדב-נחמני-150x150.jpg 150w, https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2023/03/פעילות-פורים-במוזיאון-הישראלי-לקריקטורה-ולקומיקס_נדב-נחמני-75x75.jpg 75w, https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2023/03/פעילות-פורים-במוזיאון-הישראלי-לקריקטורה-ולקומיקס_נדב-נחמני-750x750.jpg 750w, https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2023/03/פעילות-פורים-במוזיאון-הישראלי-לקריקטורה-ולקומיקס_נדב-נחמני-90x90.jpg 90w" sizes="(max-width: 960px) 100vw, 960px" />
איור: נדב נחמני

מוזיקה



מופע הקאלט של אנסמבל תיאטרון ציפורלה ״עקיצה טבעית״ מקבל מתיחת פנים לכבוד פורים – לצד מערכונים תיאטרליים שעוסקים במציאות הישראלית מזווית נונסנסית־סאטירית, המופע, שיתקיים בערב פורים, יכלול גם קטעים מסיפור המגילה.


הוא מעוצב בסגנון מסורת ״פורים שפיל״ שהייתה נהוגה בקהילות יהודיות עוד מהמאה ה־16. בברית המועצות הקומוניסטית נאסר על הקהילה היהודית לחגוג את החגים היהודיים, אך בסתר היו יהודים שהמשיכו בהצגות הפורים־שפיל.


בפתח הערב יתקיים מפגש מיוחד עם מסורבי עלייה שיספרו על חגיגת הפורים־שפיל באודסה, שאליה התפרצו שתי סוכנות קג"ב ועצרו את המשתתפים.


בית ציוני אמריקה, תל–אביב | 5.3


תערוכה



איש מפוזר ופשוט מחכה לרכבת שתסיע אותו לביתו בכפר הנידח שלמרגלות ההר הגדול. לתחנת הרכבת מגיע גם אדם בלבוש מהודר, שרוכש כרטיס כדי להגיע לקריית הממשלה בעיר הגדולה. האיש הפשוט מתבלבל וחובש בטעות את הכובע המהודר: בזכותו הוא זוכה לפתע להערכה, ומתגלגל להרפתקה לא צפויה. "אגדות הלבנה: שני כובעים" היא הצגה נהדרת לחודש אדר עם גלית צברי, עופר ירושלמי ונדב בושם.


בית אבי חי, ירושלים | 5-6.3


אם תרצו להציע אירוע שנמליץ עליו, זה המקום >> ymotzash@gmail.com



The post פסטיבלים, מסיבות וכיף גדול: איפה מומלץ לבלות בפורים? appeared first on מקור ראשון.


מחבר: adish | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/42 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: