פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
2/3/2023 10:00

המהומות בחווארה: אחרי ששוחררו – גלנט חתם על צווי מעצר מנהליים נגד שני מתיישבים

שר הביטחון יואב גלנט חתם לפני זמן קצר על מעצר מנהלי כנגד 2 מתיישבים, אחד מהם קטין, ל-4 חודשים. המתיישבים נעצרו בצו המנהלי דקות לאחר ששופטת בית משפט המחוזי בירושלים חנה מרים לומפ קבעה כי ישוחררו היום ממעצר. השניים נחשדו כי היו מעורבים במחאות בכפר חווארה לאחר הפיגוע הקשה השבוע (א') בו נרצו האחים יניב ז"ל.


בשב״כ ובמשטרה מתקשים לקשור את החשודים למעשים המיוחסים להם ולגבש תשתית ראייתית נגדם. החלק הראייתי המרכזי שיש למשטרה הוא סרטונים של מבצעי ההצתות, אולם גם הם לא ברורים מספיק כדי להאריך את מעצרם. הצווים המנהליים שהוציא שר הביטחון גלנט מאפשרים למערכת להשאיר את השניים במעצר במשך ארבעה חודשים, והכוונה היא להוציא צווים נוספים לעוד חשודים.


עו"ד נתי רום ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו שייצגו את החשודים, מסרו כי "בזמן שתושבי חווארה מריעים לרוצחים, שר הביטחון מחזק את ידם, ונותן פרס לטרור בדמות צווים מנהליים ליהודים בעוד הרוצחים עוד מסתובבים חופשי".


"בעוד ברשתות הערביות ההסתה חוגגת", הוסיפו עורכי הדין, "ובשטח ישנו אובדן שליטה גמור של צה"ל על פיגועי אבנים, ירי ובקת"בים כנגד יהודים, רואה עצמו שר הביטחון כערכאה גבוה מעל שתי ערכאות שיפוטיות שהורו על שחרורם של המתיישבים, וחותמת גומי של השב"כ כנגד יהודים. השב"כ ממשיך במלחמת החורמה כנגד המתיישבים בעוד הוא מעלים עין מהסתות קשות משמאל שמביאות לאנרכיה והפרות סדר נרחבות ברחבי הארץ".


מודעת מחאה של מתיישבים הקוראים להפגנה נגד השרים בן גביר וסמוטריץ'

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב למעצרים המנהליים ואמר כי "דווקא בימים בהם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון סובלים מטרור רצחני, בוחר שר הביטחון להוציא שני צווי מעצר מנהליים נגד שני יהודים, ביניהם קטין (!), בעוד מול גורמי הטרור הוא בוחר במדיניות 'מכילה', ועל כך יש להצטער".


"למרות שבית המשפט הורה על שחרור שני העצורים היהודים", הוסיף בן גביר, "בחרו מוציאי הצו לעקוף את בית המשפט בהליך חריג וחמור ולפעול בניגוד לתפיסת עולם דמוקרטית. אפנה עוד הערב לגלנט ולראש הממשלה ואדרוש הבהרות על ההחלטה האנטי-דמוקרטית הזאת".


בעקבות צווי המעצר המנהליים, מתיישבים ביהודה ושמרון פרסמו מודעת מחאה הקוראת להפגנה מול בתיהם של השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, ראשי מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית. במודעה הואשמו השניים בכישלון ונטען נגדם כי הם גרועים יותר ממשלת בנט. בנוסף, המתיישבים קראו לשחרר את העצורים המנהליים באופן מיידי.


The post המהומות בחווארה: אחרי ששוחררו – גלנט חתם על צווי מעצר מנהליים נגד שני מתיישבים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/49 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: