פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
2/3/2023 21:17

אסירי ציון תומכים ברפורמה המשפטית: "הכרחי להביא אותה לידי מימוש"

אחרי גל עצומות של משפטנים וכלכלנים בכירים ואנשי מערכת הביטחון בגנות הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, מגיעה שעתן של עצומות הנגד. אתמול (ה') התפרסמה עצומה של 120 בכירי אקדמיה התומכים ברפורמה, ובהם גם חתן פרס נובל בכלכלה פרופ' ישראל אומן, והיום מתפרסמת עצומה ברוח דומה של כחמישים מסורבי עלייה לשעבר בברית המועצות הקומוניסטית ופעילי עלייה משם.


בעצומה החדשה נקראים בכירי הקואליציה להמשיך לקדם ללא מורא את התוכנית לתיקון מערכת המשפט. היא נפתחת במילים הבאות: "אנחנו, אסירי ציון ופעילי עלייה מברית המועצות לשעבר, לא יכולים להישאר אדישים למחלוקת סביב הרפורמה המשפטית המתוכננת. אנו זוכרים היטב את המשפטים האנטי־ציוניים בברית המועצות נגדנו ונגד חברינו, ואת האמירה ששמענו בפתח כל משפט: 'בית המשפט הסובייטי צריך להיות מובל על ידי התודעה המשפטית הסוציאליסטית'. ובמילים אחרות, יש חוק, אבל האידיאולוגיה הרשמית היא מעל החוק".


את העצומה יזמו ד"ר אנטולי גולדפלד, מומחה להנדסה גרעינית, שנשלח בתחילת שנות השבעים לארבע שנות מאסר במחנות עבודה בעוון פעילות ציונית; ועימו מיכאל לובוביקוב, אדריכל ומרצה באוניברסיטת אריאל, מסורב עלייה בברית המועצות לשעבר, שהיה מורה לעברית במחתרת. לובוביקוב הוא גם יו"ר פורום ישראל 2030, העוסק בקידום הרפורמות במשילות, במימוש הריבונות ובחינוך הלאומי.


בראש החותמים על העצומה ניצב יוסף מנדלביץ', שישב במאסר במחנות כליאה סובייטיים יותר מכל פעיל ציוני אחר: 11 שנה. מלבדו חתמו בין השאר גם האסירים והפעילים לשעבר אריה חנוך, אריה וודקה, וולף זלמנסון, בוריס פנסון, אלכס גלפרין, אינה גרוסמן ועוד. לדבריהם, כפי שנכתבובעצומה, "לבית המשפט העליון יש כיום שליטה יעילה על החקיקה, באמצעות ביטול חוקים שהוא רואה כבלתי ראויים לנוכח האידיאולוגיה השלטת בקרב הרוב המכריע של שופטי בית המשפט העליון, אשר אינם נבחרים בצורה חופשית ולא מייצגים את כלל הציבור בישראל.


"כמי שנלחמו בדיקטטורה בברית המועצות, אנו זוכרים היטב את הנחות היסוד של המשטר: ראשית, שהקומוניזם הוא ההכרח של העתיד ולכן הוא חייב לנצח. שנית, 'הדמוקרטיה האמיתית' נבנית על הטמעת האידיאולוגיה הנכונה היחידה הזו, ולא על כוחו של רוב אקראי של אנשים שאינם נאורים באמיתות הקומוניזם. האם זה מזכיר לנו משהו בישראל בת זמננו? כן, לצערנו הרב. הרי משמעות המחאה נגד הרפורמה המשפטית היא שלילת הזכות למשול ולהנהיג מדינה ממפלגות שניצחו בבחירות. אם אנחנו רוצים להיות עם חופשי בארצנו – הכרחי להביא את הרפורמה לידי מימוש".


גולדפלד מתקומם נגד טענת המוחים נגד הרפורמה, כאילו ישראל בדרכה להפוך לדיקטטורה. "אני חוויתי דיקטטורה ונכוויתי ממנה", הוא אומר. "אין שום קשר בין המצב שיקרה אם הרפורמה תעבור ובין מה שהיה בברית המועצות. הטיעון שמשתמשים בו מתנגדי הרפורמה, שגם בגרמניה היטלר נבחר בבחירות דמוקרטיות, אולי נכון עובדתית, אבל מה הפתרון שלהם? לא לאפשר בשום מצב בחירות עם ניצחון של הרוב?"


The post אסירי ציון תומכים ברפורמה המשפטית: "הכרחי להביא אותה לידי מימוש" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/39 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: