פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
6/3/2023 10:17

הפערים בין גברים לנשים בעבודה גבוהים ממה שחשבנו

נתונים של האו"ם מראים כי לנשים קשה יותר להתקבל לעבודה ברחבי העולם מכפי שחשבו בעבר, בעוד שהפער בין המינים בתנאי העבודה ובגובה השכר בקושי השתנה מזה שני עשורים.


ארגון העבודה הבינלאומי של האו"ם (ILO) אמר שהוא פיתח אינדיקטור חדש שנותן נתונים טובים יותר מדיווחים רשמיים על אבטלה, ומצליח לזהות את כל האנשים הלא מועסקים שמעוניינים למצוא עבודה. "זה מראה תמונה הרבה יותר עגומה על מצבן של הנשים בעולם העבודה מאשר נתוני האבטלה הרשמיים", נמסר בהצהרה של ה-ILO יומיים לפני יום האישה הבינלאומי. "הנתונים החדשים מראים שלנשים עדיין קשה הרבה יותר למצוא עבודה מאשר לגברים".


לפי נתונים חדשים של ה-ILO, כ-15 אחוזים מהנשים בגיל העבודה בעולם שרוצות לעבוד,  לא מוצאות עבודה, לעומת 10.5 אחוז מהגברים. "הפער המגדרי הזה נותר כמעט ללא שינוי במשך שני עשורים", נכתב. לעומת זאת, שיעורי האבטלה הרשמיים לנשים ולגברים דומים מאוד.


לפי ה-ILO, הסיבה נובעת מהקריטריונים המשמשים כדי לקבוע אם מישהו צריך להיחשב רשמית כמובטל, שנוטים להדיר נשים באופן לא פרופורציונלי. הוא ציין כי אחריות לטיפול בילדים ועבודות בבית הוא גורם שמשפיעה באופן לא פרופורציונלי על נשים.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... ck_1329084095-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

פעילויות כאלו, נכתב, לא רק מונעות מנשים לעבוד, אלא גם מחיפוש פעיל אחר עבודה או זמינות לעבודה בהתראה קצרה. ארגון העבודה של האו"ם מצא כי פערי המשרות חמורים במיוחד במדינות בעלות הכנסה נמוכה, שבהן כמעט רבע מהנשים לא הצליחו למצוא עבודה. עבור גברים, השיעור המקביל היה פחות מ-17 אחוזים, לפי ה- ILO.


קבלה למשרות היא לא הבעיה היחידה. ה- ILO מדגיש שנשים נוטות להיות מיוצגות יתר על המידה בסוגים מסוימים של עבודות "פגיעות", שקל לאבד אותן, כולל עזרה בעסקים של קרובי משפחה, במקום לעבוד בעצמן. "פגיעות זו, יחד עם שיעורי תעסוקה נמוכים יותר, גובים מחיר מההכנסות של נשים", אמרו ב-ILO. "בכל העולם, על כל דולר של הכנסה מעבודה שמרוויחים גברים, נשים מרוויחות רק 51 סנט".


פערי השכר משתנה מאוד בין האזורים, כאשר הפער יורד ל-33 סנט במדינות עם הכנסה נמוכה, אך מגיע ל-58 סנט במדינות בעלות הכנסה גבוהה. "הפער המדהים הזה בהכנסות נגרם ממשרות פחות בכירות במקומות העבודה שאליהן מתקבלות נשים", לפי ILO.


The post הפערים בין גברים לנשים בעבודה גבוהים ממה שחשבנו appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/41 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: