פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
6/3/2023 5:35

לפיד וגנץ נגד מתווה הנשיא: "על נתניהו להודיע על עצירה מוחלטת של החקיקה"

דחייה למאמצי הפשרה. יו"ר יש עתיד ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיעו כי הם דוחים את מאמצי הנשיא הרצוג להגיע לפשרה – עד שלא תיעצר חקיקת חוקי הרפורמה במערכת המשפט באופן מוחלט. ההודעה החריפה בולמת את ניסיונות ההדברות שמוביל הנשיא יחד עם ארגונים משפטיים וגורמים פוליטיים. 


בהודעה משותפת ללפיד וגנץ נאמר כי "כל הושטת יד שלנו למען אחדות ישראל נתקלה בדריסה וסירוב", והזהירו כי "ישראל ניצבת בפתחו של מצב חירום לאומי". לדבריהם, כדי להגיע להידברות "כנה ואפקטיבית שתביא לשמירה על הדמוקרטיה ועל אחדות העם", על נתניהו להודיע על "עצירה מוחלטת, מקיפה ואמיתית של תהליך החקיקה – כל הניסיונות לקיצורי דרך הם דריסה של הידברות אמתית".


משמעות הסירוב למגעים מצד לפיד וגנץ הוא מכה קשה למאמצי הפשרה שמוביל הנשיא, שהודיע אך לפני כמה שעות כי אפשרות של מתווה מוסכם קרובה מאוד. "יש הסכמות מאחורי הקלעים על רוב הדברים. עכשיו זה תלוי במנהיגות הלאומית שלנו, בקואליציה ובאופוזיציה".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-20.18.29-750x458.jpeg 750w" sizes="(max-width: 666px) 100vw, 666px" />
נשיא המדינה, יצחק הרצוג. צילום: חיים צח, לע"מ

יש לציין כי ההסכמות עליהן מדבר הנשיא הן בין הארגונים המשפטיים ולא בין הפוליטיקאים. לגנץ ולפיד לא הוצג מסמך רשמי, והמטרה היא לכפות את המתווה על נבחרי הציבור, כשברקע האווירה הציבורית, כך שלא תהיה להם לגיטימציה לסרב לו. אולם בכנסת מבהירים כי ההסכמות המתגבשות לא מחייבות אותן, גם כשמדובר על פשרה שהתקבלה בין שני צדדי המתרס של ארגוני המשפט.


המתווה, לפי הנשיא הרצוג, נותן מענים לשאיפות של שני הצדדים. הוא כולל "גיוון של הרשות השופטת, ושיקוף נרחב של מגוןן הדעות והקהילות, הוא מניח יסודות חוקתיים חשובים והיסטוריים, הוא מעגן מבנה בריא של איזון בין הרשויות, הוא שומר על הדמוקרטיה ועל זכויות האדם מכל משמר. ועל עצמאות ואי תלות של מערכת המשפט. הוא שומר על על המיעוטים בתוכנו, ושומר על מדינת ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית על בסיס עקרונות מגילת העצמאות".


The post לפיד וגנץ נגד מתווה הנשיא: "על נתניהו להודיע על עצירה מוחלטת של החקיקה" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 3/35 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: