פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
6/3/2023 6:56

השני תוך יומיים: מעצר מנהלי קוצר לאחד מעצורי חווארה

נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, רות לורך, הורתה היום (ב') על קיצור המעצר המנהלי שניתן לקטין תושב השומרון, מ-4 חודשים לתקופה של פחות מחודשיים. ההחלטה ניתנה יום לאחר החלטתה הדומה של השופטת לורך לגבי העצור המנהלי הנוסף, כאשר קיצרה את תקופת הצו כנגדו בחודש ימים.


מדובר בתקדימים משמעותיים שכן בתי משפט לא נוהגים להתערב בצווים מנהליים המתגבשים בעצת שב"כ וחתומים בידי שר הביטחון.


נזכיר כי ביום חמישי האחרון חתם שר הביטחון יואב גלנט על צו מעצר מנהלי כנגד 2 מתיישבים תושבי השומרון, אחד מהם קטין, ל-4 חודשים. המתיישבים נעצרו בצו המנהלי דקות לאחר ששופטת בימ"ש המחוזי בירושלים, חנה מרים לומפ קבעה כי ישוחררו באותו היום ממעצר. השניים נחשדו כי היו מעורבים בהפרות הסדר ופגיעה ברכוש של פלסטינים בכפר חווארה, לאחר הפיגוע הקשה בשבוע שעבר בו נרצחו האחים יניב הי"ד.


את העצורים ייצג עו"ד עדי קידר מארגון חוננו יחד עם עו"ד דניאל שימשילשווילי. קידר מסר בתגובה להחלטת בית המשפט כי "אמנם בית המשפט קיצר באופן משמעותי ביותר את הצו שנחתם על שר הביטחון, ואולם אנו עדיין סבורים כי במקרה הזה המעצר הוא "ענישתי" ולכן אינו חוקי ואינו מוצדק ואנו נשקול לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון".


שימשילשווילי הוסיף: "הגם שכצעד חריג ותקדימי בית המשפט המחוזי קיצר משמעותית את משך צו המעצר המנהלי עליו חתם שר הביטחון, הרי שיש להצר על כך שנעשה שימוש בכלי כה דורסני כלפי קטין שאין ולו ראיה אחת לטענות המופרכות אשר נטענו נגדו בבקשה לאשרור הצו, בטח ובטח שאין מדובר בפצצה מתקתקת".


"הייתי מצפה מהימ"ר והשב"כ לפעול באותה נחישות אל מול קריאות ברורות מצד אנרכיסטים לפגוע בחיי נבחרי ציבור", הוסיף שימשילשווילי, "אולם ככל הנראה בעיניהם נער עם פאות מהווה מטרה נוחה בהרבה. כולי תקווה כי הממשלה שנבחרה תפעל לביטול הצו השערורייתי שאינו מוסיף כבוד לגורמי אכיפת החוק והסדר".


בימים האחרונים הפגינו פעילי ימין מול בתיהם של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטענה כי בממשלה הנוכחית יש יותר עצורים מנהליים מאשר בממשלה הקודמת, ולפיכך היא "שמאלנית יותר" לטענתם.


The post השני תוך יומיים: מעצר מנהלי קוצר לאחד מעצורי חווארה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 2/45 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: