פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
9/3/2023 9:42

שר החוץ האיראני בסוריה: אנחנו אחת הסיבות להישרדות משטר אסד בשלטון

שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדולהיאן הגיע היום לביקור בסוריה. השר ביקר בנפת לטקיה שמישור החוף הסורי, במקום בו היו רעידות האדמה. סוכנות הידיעות הסורית SANA דיווחה כי השר האיראני עודכן על הנזקים שנגרמו ברעידת האדמה ועל תנאי המשפחות הנפגעות המתגוררות במרכזי מקלט בעיר.


המשלחת האיראנית כללה את ראשי הסהר האדום האיראני, משרד ההגנה ומשרד החוץ. המשלחת לוותה בסיור על ידי ראש מועצת המחוז של לטקיה, טייסר חביב. עבדולהיאן אמר בהצהרה לכתבים כי הוא מבקר בלטקיה "כדי להביע אהדה לעם הסורי ולקורבנות רעידת האדמה ולבדוק את מצבם של הפצועים" הוא הצביע על כך שאיראן "עמדה ותמשיך לעמוד לצד העם הסורי".


שר החוץ של איראן התייחס לסיוע שסיפקה טהרן ובמיוחד אגודת הסהר האדום האיראני לסורים באופן מהיר, מרגע הישמע דבר רעידת האדמה ועד היום, והצהיר כי "איראן היא אחת התומכות החזקות של משטר בשאר אל-אסד בדיכוי המהפכה הסורית, ואחת הסיבות להישרדותה בשלטון". כזכור, בישראל פורסמו ידיעות כי באיראן ניצלו את רעידת האדמה בסוריה כדי להחדיר למדינה אמצעי לחימה בתוך משלוחי הסיוע הרפואי הוהומניטרי.


אמיר עבדאללהיאן מתכנן לצאת לאחר מכן לדמשק לפגוש את מקבילו הסורי, פייסל אל-מקדאד, כמו גם את נשיא סוריה, בשאר אל-אסד. שר החוץ האיראני הגיע לסוריה לאחר ביקור בטורקיה, שם נפגש עם מקבילו הטורקי, מבלוט קאווזוגלו, ובדק את האזורים הטורקים שנפגעו ברעידת האדמה.


הביקור מגיע לאחר ששר החוץ הטורקי הודיע, ביום רביעי, כי מוסקבה תארח בשבוע הבא מפגש מרובע בין טורקיה, רוסיה, איראן והמשטר הסורי, לקראת פגישה של שרי החוץ של המדינות.


בדמשק נפגש הנשיא הסורי בשאר אלאסד עם פקיד נציב האו"ם לפליטים, פיליפו גרנדי, כדי לשוחח על המאמצים ההומניטריים להתמודד עם השלכות רעידת האדמה. נציג האו"ם אישר כי הוועדה "תגביר את עבודתה ומאמציה בסוריה כדי לתמוך בפעולה ההומניטרית שהתבצעה על ידי המשטר הסורי לנוכח אסון רעידת האדמה, והנזק האנושי והחומרי הגדול שהותירה אחריה".


אסד אמר כי "נזקי המלחמה הפכו את ההשלכות של רעידת האדמה לקשה יותר", והדגיש את "חשיבות שיתוף הפעולה בין הרשויות הממשלתיות והאזרחיות בסוריה ובין ארגונים בינלאומיים הפועלים בשטח, כמו גם תיאום מאמצים ויכולות במסגרת המעבר ממענה חירום לשלב החזרת האנשים באזורים שנפגעו לחייהם ולעבודתם".


The post שר החוץ האיראני בסוריה: אנחנו אחת הסיבות להישרדות משטר אסד בשלטון appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 3/47 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: