פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
9/3/2023 21:18

נתניהו: הפיגוע לא ירפה את הנחישות שלנו להמשיך לבנות בארצנו

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע הירי בתל אביב אמש (ה'), בתום הפגישה עם נציגי הקהילה היהודית באיטליה, ואמר כי "היה במהלך המפגש הזה פיגוע קשה מאוד בתל אביב, פיגוע טרור. ראשית, אני רוצה לשלוח בשמי, בשם רעיית ובשם כולכם, איחולי החלמה לפצועים".


"שנית", הוסיף נתניהו, "אנחנו מחזקים את פעולת כוחות המשטרה וכוחות הביטחון נגד הטרוריסטים, גם בערב הזה ובכל מקום. אני בטוח שהדברים האלה לא ירפו כהוא זה את הנחישות שלנו להמשיך לבנות את ארצנו, לנטוע שורשים עמוקים במולדתנו ולהבטיח את עתידנו המשותף".


ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו נמצאים כעת בביקור ברומא, כאשר הוא צפוי להיפגש היום (ו') עם מקבילתו האיטלקית ג'ורג'ה מלוני. אמש, זמן קצר לאחר שנחת בבירת איטליה, נתניהו נפגש עם מנהיגי הקהילה היהודית בעיר. במהלך האירוע בו נתניהו נאם ואחריו נשאה דברים נשיאת הקהילה, אך במהלך דבריה הגיעו אל ראש הממשלה דיווחים על פיגוע הירי שהתרחש אתמול בתל אביב.


לאחר שסיימה לדבר, עלה נתניהו שוב אל הבמה ואמר לנוכחים: "היה במהלך המפגש הזה פיגוע קשה מאוד בתל אביב, פיגוע טרור. אני בטוח שהדברים האלה לא ירפו כהוא זה את הנחישות שלנו להמשיך לבנות את ארצנו, לנטוע שורשים עמוקים במולדתנו ולהבטיח את עתידנו המשותף", אמר ראש הממשלה והקהל שקם על רגליו, פצח ספונטנית בשירת התקווה שהפכה את הרגע למיוחד במינו, אפילו מרגש.


כשהאירוע התפזר, עלתה השאלה האם לקצר את הביקור. לאחר התייעצות ביטחונית, החליט נתניהו כי "בשל לוח הזמנים וחשיבות הפגישה המדינית שנקבעה על ידי ממשלת איטליה, הלו"ז יימשך כפי שנקבע". היום צפוי נתניהו להיפגש עם ראשת ממשלת איטליה, ג'ורג'ה מלוני. במוצאי שבת הוא צפוי להמריא בחזרה ארצה.


מי שהצטרפו אתמול לנסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לרומא התבקשו להגיע כבר בשעת בוקר לנמל התעופה, כדי למנוע עיכובים בהמראה; ומתוך טרמינל 3, בשעת בוקר מאוחרת אתמול, לא היה אפשר לחוש בפקקי התנועה המכוונים, המלווים בצפירות רמות, שיצרו מתנגדי השינויים במערכת המשפט בכבישים שמחוץ למבנה.


אזור ההמתנה בנתב"ג היה עמוס נוסעים שהעדיפו גם הם להקדים ולבוא לטיסותיהם, ומגרשי החניה היו עמוסים עד אפס מקום. כוחות משטרה גדולים ניצבו בצידי הכבישים הפנימיים כבר משעות הבוקר, בהמתנה למוחים ולמפרי הסדר. השר לביטחון לאומי איתמר בן־גביר הגיע לנתב"ג ותיאר בפני הכתבים שפגשו בו במקרה בטרמינל את חששות האזרחים שפנו אליו. "קיבלתי טלפון מאמא שהילדה שלה צריכה לעבור ניתוח. ואני שואל: למה לפגוע בילדה הזו? למה לפגוע בזוג שאסף כל כך הרבה כסף לחופשת חלומות? רוצים להפגין? אני בעד. חופש ביטוי? זה מצוין. אבל 70 אלף איש עוברים כאן, למה להרוס לאנשים את החיים?", אמר בן־גביר.


נתניהו הגיע לנמל התעופה במסוק, כדי לעקוף את חסימת הכבישים בידי מוחים שביקשו לעכבו בדרך. לקראת המראתו פגש נתניהו סמוך לנמל התעופה את מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, שהגיע ארצה לאחר פגישה במצרים. הפגישה עם אוסטין היא חלק מהמאמץ הישראלי לגבש חזית משותפת עם ארה"ב מול איראן המתגרענת, על רקע ההבנה שנכזבה תקוות ממשל ביידן לשוב אל הסכם הגרעין, ולנוכח הערכת בכירים אמריקנים שאם תחליט איראן לפרוץ לגרעין, הזמן הנדרש לה יעמוד על 12 יום בלבד. לאחר שובו מהשיחות האסטרטגיות בוושינגטון השבוע, אמר ראש המל"ל צחי הנגבי השבוע בריאיון בערוץ 14, ש"בניגוד לשנים קודמות, לא בוזבז זמן בדיונים עם האמריקנים על הסכם הגרעין. הוא ירד מהשולחן".


לדברי הנגבי, הממצא המדאיג של חלקיקי אורניום מועשר לרמה של 83.7 אחוזים שאיתרה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בפורדו אינו מעיד עדיין שאיראן החלה באופן שיטתי בהעשרת אורניום לרמה הגבוהה הזו. בתום הפגישה עם אוסטין ולפני שהמריא אתמול לרומא אמר נתניהו, למרגלות מטוסו בנתב"ג, שהעריך את הדברים שאמר אוסטין בשם הנשיא ביידן וגם בשמו, על מחויבות ארה"ב לביטחונה של ישראל. "אם יש בטהרן אנשים שחושבים שהם יכולים להתקדם לעבר נשק גרעיני, הם טועים", הזהיר נתניהו. "אני מזהה שינוי ביחס לאיראן בארה"ב, במדינות מערב אירופה ובמערב בכלל. יש להעצים את הגישה התקיפה מול איראן, וזה יהיה במרכז המפגש עם ראש ממשלת איטליה". הוא אמר גם שיקיים שיחות דומות גם עם מנהיגים באירופה.


צמרת חברת אל על הגיעה לקראת ההמראה אל נמל התעופה כדי להפגין נוכחות, על רקע המחאה נגד טייסי החברה שהסכימו לבסוף להטיס את ראש הממשלה לפגישותיו ברומא. על הרפורמה המשפטית אמר נתניהו שהקואליציה מנסה להגיע להבנות, אך "כל המאמצים נתקלו בסירוב מוחלט וגורף של האופוזיציה ובניסיונות לדרדר את המדינה לאנרכיה. העניין הוא לא הרפורמה אלא הפלת הממשלה. לא ניתן לאף אחד לשבש את הדמוקרטיה בישראל ולבטל את החלטת הרוב במדינת ישראל כפי שבאה לידי ביטוי בבחירות".


אמש נפגש ראש הממשלה בבירת איטליה עם מנהיגים יהודים וסייר במוזיאון היהודי, והיום צפויה לו פגישה בת 45 דקות עם ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני, וכן מפגש עם אנשי עסקים איטלקים. נתניהו ורעייתו צפויים להמריא חזרה ארצה במוצאי שבת.


שגריר ישראל לשעבר באיטליה ד"ר דרור אידר, צפוי לשהות ברומא בסוף השבוע במקביל לשהותו של ראש הממשלה נתניהו בעיר. אידר, אחד המינויים האישיים של נתניהו בכהונתו הקודמת, סיים את תפקידו בקיץ לאחר ששר החוץ לשעבר יאיר לפיד לא האריך את כהונתו. הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בעת שהותו בבירת איטליה, אך הוא מדגיש שנסיעתו היא פרטית.


לדברי אידר, חשיבותו של ביקור ראש הממשלה באיטליה כעת נעוצה בכך שהממשלה שם, השמרנית והימנית, היא הראשונה מסוגה זה זמן רב במדינה. "איטליה של מלוני ידידותית מאוד, ויש אפשרות לחבר אותה עוד יותר", הוא אומר, בייחוד בהצבעות בפורומים בינלאומיים.


"כשהייתי שגריר, היה פער אדיר בין שיתוף הפעולה עם איטליה בתחומים כמו בריאות בתקופת הקורונה, חקלאות וגם סייבר ומודיעין, ובין הזירה הבינלאומית, שבה איטליה לא הכירה אותנו", אומר אידר. "במקרים נדירים היא נמנעה בהצבעות שנגעו אלינו, ולרוב הצביעה נגדנו. הפער הזה זעק לשמיים. הרעשנו מוסדות ארץ ופנינו לדעת הקהל האיטלקית בנושא. כשמלוני הייתה באופוזיציה נפגשתי איתה כמה פעמים לפגישות ארוכות, ודנו גם בכך. אחרי שהיא נכנסה לתפקיד ראש הממשלה, לראשונה איטליה הצביעה איתנו באו"ם". הכוונה היא להצבעתה של איטליה בעצרת האו"ם נגד בקשת חוות דעת מבית הדין הבינלאומי לצדק בנוגע ל"כיבוש" הישראלי.


אידר מאמין שאפשר לרתום את מלוני גם להכרה בירושלים כבירת ישראל, נושא שניסה לקדם לדבריו בכהונתו כשגריר. נתניהו התייחס לשני הנושאים בריאיון לקראת הנסיעה, שהתפרסם אתמול ב"לה רפובליקה". הוא אמר בו כי מערכת היחסים בין רומא לירושלים תמיד הייתה מורכבת: "הלגיונות של טיטוס החריבו את בית המקדש והולידו את הגולה", הזכיר נתניהו. "התנועה הציונית הצעירה של תיאודור הרצל ראתה בגריבלדי דוגמה מעוררת השראה לאיחוד ושחרור של עם שלם. דווקא לכן אני מאמין שהגיע הזמן שרומא תכיר בירושלים כבירת אבותיו של העם היהודי, כפי שעשתה ארה"ב, במה שהיה מחווה של ידידות גדולה".


על סוגית ההצבעות באו"ם אמר נתניהו כי "מאז 2015, איטליה הצביעה נגדנו 89 פעמים באו"ם. זה מתנגש עם היחסים הבילטרליים המצוינים שלנו. במקום להתמודד עם מדינות כמו סוריה ואיראן, שם נרמסות הזכויות הבסיסיות ביותר, מדינות מצביעות נגד ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון", והוסיף שהיה רוצה לראות שותפות קרובה יותר עם איטליה בנוגע למדיניות האיחוד האירופי.


באשר למה שיש לישראל להציע למארחת, הזכיר נתניהו בריאיון את הגז הטבעי שאיטליה משוועת אליו. הוא נשאל מה דעתו על השורשים הפשיסטיים של מפלגתה של מלוני, והשיב שהוא בוחן אם מי שמגיע ממפלגות כאלו למד את הלקח ההיסטורי. "אין לי ספק שמלוני ושאר מנהיגי מפלגתה למדו מההיסטוריה, שכן הם מגנים בבירור את האנטישמיות והאנטי־ציונות", אמר נתניהו. "הסכנה היום היא ההתקרבות באירופה בין חבורות קיצונים שמונעים משנאתם לישראל, ומגיעים עד כדי בריתות עם הג'יהאדיסטים של האסלאם הרדיקלי".


עוד נשאל נתניהו לגבי לקחי ההיסטוריה, והשיב: "ההיסטוריה חסרת פניות ולא סלחנית. היא לא מעדיפה את בעלי המידות הטובות או את הנעלים מוסרית. היא מעדיפה את החזקים. אם אנחנו רוצים להגן על הערכים שלנו, על הזכויות שלנו, על החירות שלנו, אנחנו חייבים להיות חזקים. עליונות מוסרית לא מבטיחה את הישרדות התרבות".


The post נתניהו: הפיגוע לא ירפה את הנחישות שלנו להמשיך לבנות בארצנו appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 2/55 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: