פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
14/3/2023 7:41

רפורמה חדשה בבחינות הבגרות – "בגרות גמישה"

שר החינוך יואב קיש הציג היום (ג') רפורמה חדשה בבחינות הבגרות, אותה מכנים במשרד החינוך "התוכנית הגמישה". התוכנית, במקצועות החברה, המורשת והרוח (תנ"ך, היסטוריה, אזרחות, ספרות ומורשות), גובשה בתום סדרה ארוכה של דיונים שהתקיימו בתוך המשרד ולאור התובנות שעלו משורה של מפגשי היוועצות עם מנהלים, מורים, מפקחים, תלמידים, יו"ר ועדות מקצוע, ור"ה, נציגי מנהלי מחלקות חינוך וארגון המורים.


לאור התובנות שעלו מכלל קבוצות העבודה נקבעו לתוכנית מספר עקרונות: יציבות, גמישות רחבה, שמירה על בסיס הידע הנדרש לתלמיד, פיתוח מיומנויות של המאה ה- 21, בקרה, תיקוף ומהימנות.


1_jkeArf4ZlXGDIEAYp0



Video: דוברות משרד החינוך


בהתאם לתוכנית הגמישה, במתווה החדש הציון של כל תחום דעת יורכב מ- 3 חלקים:

1. בחינה חיצונית (בשיעור של 35% מהחומר הלימודי)

2. שתי משימות הכוללות מיומנויות של המאה ה- 21 (בשיעור של 35% מהחומר הלימודי).

3. הערכה בית ספרית (בשיעור של 30% ).


המתווה הישן, לעומת זאת, כולל שני חלקים בלבד: בחינה חיצונית (בשיעור של 70% מהחומר הלימודי) והערכה בית ספרית (בשיעור של 30% מהחומר הלימודי). כל בית ספר יחליט באיזה מתווה הוא נבחן בכל אחד מהמקצועות, על פי המתווה החדש או המתווה הישן.


כמו כן, במסגרת הגמישות, הוחלט לאפשר למנהל שבחר במתווה החדש לקיים חלק מהבגרויות בכיתה י', כחלק מניהול והתאמת העומס על התלמידים.


שר החינוך קיש אמר כי "אנו מציגים היום את תכנית הבגרויות הגמישה שתחזיר את מקצועות הספר למקומם הראוי. השילוב של בחינת בגרות חיצונית יחד עם מיומנויות עכשוויות היא הדרך הנכונה עבור תלמידי ישראל. משרד החינוך בהובלתי רואה חשיבות רבה בגמישות ניהולית המאפשרת בחירה והתאמה פרטנית בהתאם למאפייני בתי הספר והתלמידים".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... _201914_31_24-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 168px) 100vw, 168px" />
יפעת שאשא־ביטון. צילום: אורן בן־חקון

גם יו"ר ארגון המורים רן ארז בירך על התוכנית החדשה: "לאחר שנמסרו לנו עיקרי הרפורמה בתוכנית הלימודים בה מחזירים את בחינות הבגרות החיצוניות בכל המקצועות ושינוי דרכי הלמידה הנחוצות, אנו מברכים על כך ומחזקים את ידי שר החינוך ומנכ״ל המשרד שלמרות כל הבעיות איתן מתמודדים הצליחו לפתור גם סוגיה זאת".


שרת החינוך הקודמת, יפעת שאשא-ביטון, תקפה את התוכנית החדשה, ואמרה כי "בזמן שבעולם מתקדמים ללמידה חדשנית, הקניית כלים ומיומנויות והפיכת מערכת החינוך לרלוונטית, קיש מטיס את המערכת לאחור למבחנים מיושנים שבינם לבין העידן הנוכחי אין כל קשר. מהלך זה איננו מכה קלה בכנף, אלא ריסוק המערכת שגם כך מתמודדת עם אתגרים רבים. מי שמכיר את מערכת החינוך יודע שחזרה לשיטה המיושנת לא תגרום לילדים לרכוש יותר ידע ובטח לא תאפשר שום גמישות פדגוגית למורים או למידה מתקדמת".


The post רפורמה חדשה בבחינות הבגרות – "בגרות גמישה" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 7 | דירוג: 2/49 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: