פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
14/3/2023 8:30

ח"כים מהליכוד נגד הממשלה: "הגמגום בחאן אל אחמר משדר מסר של חולשה"

אחרי דחייה נוספת של הממשלה, הח"כים דני דנון ויולי אדלשטיין יזמו היום (ג') דיון דחוף לפני שתוגש עמדת המדינה לבג"ץ על פינוי היישוב הבדואי הלא חוקי חאן אל אחמר, במהלכו ביקרו את ההחלטה שלא לפנות את המקום חרף פסיקות בית המשפט, ויצאו נגד הטענה כי מדובר בלחץ בינלאומי. בסיום הדיון החליטו על דיון המשך סגור בהתאם לתזמון תגובת המדינה.


בדיון שהתקיים בוועדת חוץ ובטחון טען דנון כי "הגמגום של הממשלה בסוגיית חאן אל אחמר שידר מסר של חולשה כלפי מדינות העולם הרשות הפלסטינית וארגוני הטרור". הוא תקף את החלטת הממשלה בנושא חאן אל אחמר ואמר כי היא "הזמינה לחצים נוספים נגד ההתיישבות ונגד מדיניות הממשלה בכלל".


צילום: AFPhttps://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... /AFP_1755S6-2-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
חאן־אל־אחמר. צילום: AFP

ח"כ דנון קרא לשרי הממשלה: "נבחרנו כדי למשול, הממשלה חייבת להודיע באופן מיידי כי היא משיבה את המשילות ליו"ש ומחליטה לפנות את חאן אל אחמר בחצי שנה הקרובה. בתוך פרק זמן זה יש לבחור את הזמן המתאים לביצוע המשימה. לא ייתכן שחוק וסדר יאכפו ביו"ש רק כנגד יהודים".


אחת הסיבות שהועלו שוב ושוב בדיון הייתה היחס הבינלאומי למקום והדחייה שנעשית בעקבות לחץ אמריקאי. "הייתי חבר במספר קבינטים בהם נושא פינוי חאן אל אחמר עלה, באופן עקבי לא השתכנעתי מהנימוקים לדחייה בכל פעם מחדש", אמר ח"כ זאב אלקין. "יש החלטה של בית המשפט העליון, הפיכת האירוע לנושא מדיני זו יציאה מפרופורציה, הגיע הזמן לסיים את הסאגה הזו ולפנות את חאן אל אחמר".


נציג התנועה הקיבוצית סיפר על המגעים שערך לפינוי מרצון לו הסכימו התושבים. "מצאנו מקום מערבי למצדה, היינו ברשות להסדרת הבדואים שאישרו את זה. אבל הרשות הפלסטינית מסרבת, היא רוצה לראות דם ואש. הם מפחדים להיות קרובים לרשות כי הם יתנכלו אליהם. אפשר בלילה אחד להעביר את כולם והם מוכנים לכך, בג"ץ יכול להוריד את המבנים, הוא לא יכול לקחת בכוח את האנשים ולשים אותם במקום אחר".


סמנכ"ל תנועת רגבים, אברהם בנימין העיר כי הם מתעסקים בסיפור הזה קרוב ל-14 שנה. "אנחנו בראייה שלנו עם הילד באצבע של ממשלת ישראל כדי להציף את הסיפור הזה". מבחינתו, סיפור חאן אל אחמר הוא לא לבדו אלא השתלטות הפלסטינית על שטחי C. "אנחנו לא סבורים שיש להרוס את חאן אל אחמר אלא להשלטת שלטון החוק של מדינת ישראל ביהודה ושמרון", אמר בנימין.


לפני חודש וחצי פרקליטות המדינה דחתה בקשה נוספת, תשיעית במספר, לדחיית המענה לצו על-תנאי שהוציאו שופטי בג"ץ בנושא פינוי מתחם "חאן אל-אחמר", הסמוך למעלה אדומים. היא התירה דחייה של חודשיים בלבד, תוך כדי שהשופטים מותחים ביקורת חריפה על הרצון לדחייה נוספת. בבקשת הדחייה של הממשלה שהוגשה בשם הדרג המדיני צוין כי "רק ביום 29.12.22 הושבעה הממשלה ה-37, לאחר שזו זכתה לאמון הכנסת, והדרג המדיני החדש – ובכלל זאת ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ – נכנסו לתפקידם".


 


 


The post ח"כים מהליכוד נגד הממשלה: "הגמגום בחאן אל אחמר משדר מסר של חולשה" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/48 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: